Jag undrar om man kan köra backuper (dvs att man har chipet på) på nätet t.ex Tony Hawks Pro Skater 4?
Jag undrar om man kan köra backuper (dvs att man har chipet på) på nätet t.ex Tony Hawks Pro Skater 4?
ps2/xbox/psx/snes/nes/megadrive/wii
Japp. Än så länge är det nog bara Everquest som har ett system som gör att det inte går. Men det beror inte på att det är en backup utan att du måste betala per månad. Du kan använda en backup version av Everquest för själva spelet men som sagt måste du betala typ 100:- i månaden för att få spela det online...
Jag skulle inte rekommdenera att ens testa med backuper av online på nätet...vad jag har läst så bannas man för gott. (bannas mot ditt serienummer på ps2:an)
Correct me if I´m wrong on this issue
/Akira
Vart läste du det? Länk tack...
Läste det på dms forumet å även (tror jag) ps2news.net
Efter lite mer forskning så verkar vissa spel funka (fast man har modchip).
Men hur ska vi veta vilka som funkar å inte?`
testa å misslyckas?
Snacka om att det kommer säljas en massa ps2r som är bannade för gott online...Detta kommer bli kul..NOT
/Akira
Tror iof inte att serienummret på Ps2an skickas när du spelar. Ev. serie nummret på nätverks adaptern. Annars är det väl ditt IP dom bannar. Synd för alla andra som har DHCP, typ Felia ADSL. En del oskyldiga kan bli drabbade då...
Det stod om serienummret på ps2:an...
Men om någon "verkligen" vet till 100% så rätta oss andra tokstollar :=)
Att banna ip är så ologiskt.
Sony vill ju självklart göra sig av med "*********" så varför inte banna ps2:an? klockrent i mitt tycke å skulle säkert gjort så själv
om jag var chief-staff på SONY
/Akira
Jo, fast nu är det ju inte Sony som släpper spelen, utom sina egna, utan andra spelföretag.
Jag var med och mailade Sony om att dom skulle se till så vi kunde få 60Hz och Dolby Digital eller DTS i alla spel och dom svarade att dom inte lägger sig i hur spelen programeras utan att vi skulle vända oss till tillverkarna...
Men den som lever får se...
Nu när du nämner det. Det stämmer att spel-företagen får göra som de vill.
Å vi lär väl få se det..
Om vi inte dör av nåra el-shocker från ps2:an innan
/Akira
Dom kommer säkerligen göra något för att förhindra men som vi sett så många gånger förr... så är hackarna rätt duktiga..
Alla ntsc onlineps2spel jag testat fungerar hur bra som helst med modchip (messiah 1). Enda som jag inte testat är nog everquest och My street. Socom Europa funkade också.
Mer intressant blir det att se hur hårddisken funkar med modchip.
Ktd: True
Men en varning är iallafall i sin plats...spela inte online spel innan ordentlig undersökning hurvida de har bann skydd eller inte.
/Akira
Tror att det kommer stå i nfo filerna den dag (om den) kommer.
Så läs den noga!
Bookmarks