Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Tips på PS2 köp

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Tips på PS2 köp

    Tjena.
    Nu vill jag köpa en PS2 igen och givetvis ska den vara chippat. Min förra som jag köpte var den smala PsTwo med dms4 lite. Men den gick sönder två gånger sen fick jag pengarna tillbaka. Nu vill jag har en chippad ps2 som FUNGERAR och inte blir överhettad eller buggar. Min fråga är. Vilken ska jag köpa och vilket chip bör jag välja?

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Matrix Infinity är rätt så bra! Om du föredrar lödfritt så ska du välja DMS4 E.Z.l Pro.

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    lödfritt på ps2 är inget jag vill rekommendera....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Är det problem med lödfritt på PS2? Hoppas bara inte att det är lika mycket problem som Xbox SpiderChip.

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, installerar man det rätt så är det inga problem. Men iom att man ska klistra fast pcb'erna ovanpå olika kretsar så är det mycket lätt att träffa fel ben på dessa kretsar, om man inte är försiktig. Och det är inge vidare bra att plocka loss pcb'erna och försöka igen, då klistret inte sätter sig lika bra då. Bra mycket folk som hört av sig, angående om att dom misslyckats med just denna metod. Då har det bara varit att riva ut dom lödfria grejerna och löda fast det istället...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Jaha ok. Men ett DUO2 eller Matrix skulle inte va dåligt lr hur?

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, jag kör själv med DUO2, funkar ypperligt. Ingen mening för mig att köpa nåt dyrare chip till ps2'an, då jag sällan spelar på den, använder mest xboxen...

    Tror dock jag har fått tag på en Taiwan-kopia av chippet, se min signatur....
    Men det fungerar ju ändå...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    matrix äger ps2 scenen. go for it!

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    kanske det kanske.... Åsikter får alla ha....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Japp! Har DuoX 2 AMD på min Xbox och det fungerar S**tbra. Nöjd med det. Jag hör hela tiden att ni håller på och moddar med era Xboxar och PS2: or. Brukar ni aldrig sitta och spela?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    286
    Respekt
    20
    haha. den frågan var uppe på ett annat forum, ca 30% spelade knappt alls, bara satt på forum, testade ny mjukvara, kodade osv. jag är en av dom 30%en

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, det är ju mycket roligare att sitta och hobbypula än att spela. Känns som om man slutligen växt ifrån tvspelandet :-)

    Till trådstartaren - du kan nog prova på en PS TWO igen, gärna med DMS4 chip. Sony verkar ha fått ordning på sina ps two nu, se bara till att du får en scph-75004.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Ok. Hur är det med övehettning av matrix infinity? Skillnader mellan Matrix, dms4 och ghost2?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Enda som överhettade var väl de gamla dms4pro. Dom överhettade i PS TWO, och det kan man ju inte sura för mycket över när man tänker på att det chippet faktiskt utvecklades innan det fanns några PS TWO...

    Nu säljer vi ju DMS4PRO "SE" som är ett helt nytt chip, mycket mindre rent fysiskt och inga problem med överhettning som jag hört talas om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. Tips på chip till äldre version av PS2.
    By junky in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-05-17, 08:01
  3. ps2 hård disk
    By EvilBoY in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2005-01-11, 19:30
  4. Tips på DVD-brännare för PS2 backup ??
    By Wolliman in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-06-16, 12:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •