Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Hittar inte F&G...

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Västkusten
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Unhappy Hittar inte F&G...

    Jag hade till för ett par dagar sedan en fungerande Dashboard & Bios...
    Jag skulle koppla in min xbox till en TV som hade lite andra funktioner, och det ledde till att xboxen klarar inte att visa spelen i 50hz-läget...
    Spelen flimrar bara på skärmen alltså.

    Jag kolla lite på detta forumet, och andra ställen...där man talar om att uppgradera Bios & Evo-X...jag laddade ner Superdisc 3.7 (tror det var rc8).
    Och kör en omflashning på boxen, och passar samtidigt på att installera en ny Evo-x...uppgradera allting alltså.

    När jag sedan är klar, laddar inte boxen upp någon dashboard...oavsett om jag byter till någon annan eller byter bios. Min Xbox är tillverkad i Ungern 2002, förmodligen en 1.0:a då?

    Jag kan inte heller hitta varken enhet F eller G längre...de finns där, men jag får ingen access till dem...varken i boxen, eller via FTP...den visar inget när man klickar in sig där...

    Blir inte klok på detta, har letat som en dåre i 2 dagar nu...och hittar ingen vettig lösning...jag har ju spelen och mina apps på disken, de är inte borta, men jag kan inte komma åt dem.

    Ibland när jag installerat om boxen, så syns inte Games eller Apps i menyn...och ledit utrymme på F: visas som 0, trots att det skall vara 16gb kvar där...men jag kommer ju inte åt grejjerna. (Är det ett BIOS-problem, eller Dashboard)

    Jag provade med att byta HD, satte i en annan mindre HD som jag hade till övers, men samma problem där med...trots en "ren" installation från superdiscen. Jag har slut på idéer....vad kan jag göra???

    Finns det någon som har någon bra idé?

    Not: Min box har xecuter2, men ingen switch...och jag saknar tillgång till MS-Dash...varje gång jag försöker ladda ms-dash flippar boxen ur och jag får ett felmeddelande.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Kan inte spela upp video eller musik
    By Darth in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-05, 23:34
  2. Hittar inte hela disken.
    By Sexmachine in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-03-09, 20:48
  3. Hittar inte disken i datorn ?
    By Tobbe_Steen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-16, 11:48
  4. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  5. Hittar inte ms dash
    By j.johansson in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-05, 21:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •