Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Vilket chip har jag?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Västkusten
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Unhappy Vilket chip har jag?

    Har öppnat och tittat i min Xbox, men hittar inget chip i den...har dock inte kollat under själva kortet...
    Men när jag bootar, står det xecuter2...men jag har provat lite olika bios, och de har fungerat också...och jag har ingen switch så att jag kan få original-boot.

    Har kollat en del på de guider som finns i detta forum, på hur det ska se ut i boxen med chip...dock hittar jag inget chip i min box. Kan den vara "bios-chippad"?

    Har spelat & kollat på film på den hur mucket som helst, och allt har fungerat fint...men nu funkar inget på den längre, jag kan bara boota med skiva, och kan ibland ladda i en dashboard...men jag kommer inte åt varken enhet f (Där alla spel & filmer finns) eller enhet g. (Jag kom kunde se dem en gång, när jag bootade från skiva).

    Vad kan man göra? Ska jag hämta någon annan dashboard? Och finns det isåfall någon typ Superdisc-variant som man kan använda...?

    Jag vill ju behålla spelen och filmerna...inställningarna kan jag göra igen...

    Alternativet är att försöka få ut grejjerna från F: till någon annan disc och sedan ominstallera allt...om man kan få tag i ett fungerande bios.
    Boxen är tillverkad 020218....

    Tacksam för all hjälp...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök lite på "lba48" och läs guiden "hur hittar jag bios och program"

    Du har nog växlat mellan biosar med olika lba48 inställningar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Västkusten
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Talking Tackar för hjälpen...

    Ja, det var rätt...
    Det var bara jag som hade "fuckat" upp bios...Jag hittade ju självklart de andra bios-versionerna på skivan, och var tvungen att prova lite andra färger...och passade samtidigt på att vilseleda mig själv lite

    Men tack för hjälpen!!!

    Det var ett LBA48-fel, jag bytte bara till ett annat bios igen, så hittade jag enhet F med alla spel och grejjer igen.

    Nu ska jag bara klura ut hur jag får ett fungerande dashboard igen...för superdiscen verkar ju inte installera apps till enhet F...(De saknas fortfarande i menyn tillsammans med alla andra grejjer...)

    Kan man möjligen kopiera dem från E: och så att säga "länka" dem rätt...?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Install evo-x "large drive" lägger prylarna på F:

    Men annars är det ju bara att flytta dom

    c:\evox.ini från superdiscen kollar efter games och apps både i E: och F:

    Enda du måste ändra i evox.ini lär vara sökvägen till dvd-x 2.2 dvdspelaren...men när du ändå är igång så läs på lite och byt till xbox media center som dashboard.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Västkusten
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Lightbulb Annan Dashboard...

    Jo jag funderade faktiskt på det...
    Är det inte så att man kan ändra på PAL60 i MediaCenter?
    Jag har ett annat problem, och det är det där med 50/60Hz-grejen...hittar ingen vettig lösning för det...
    Så jag tänkte kolla om man kan nyttja MediaCenter för att lösa problemet så att säga...Min TV flimrar nämligen bara när jag startar spel, och jag vet att man kan ändra det där på något sätt, men hur...
    Jag tror jag såg någon PAL60 inställning i MediaCenter...men vet inte om det är lösningen på problemet...

    Vet du något om det?

    Jag har den avancerade scartkabeln, och har köpt en annan kabel med RGB också...(TeknikMagasinet)...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jo, ställ in boxen på PAL / 50hz så blir det nog bättre. Ändra till PAL med enigmah videomode switchdisc som du har i APPS menyn på en superdiscad xbox.

    Kör install original ms dashboard om du inte får igång ms dashboard.

    I ms dashboard kan du se till att "PAL 60" är inaktiverat också
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Västkusten
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Talking Så här gick det:

    Nu har jag fixat min xbox så att den fungerar igen...
    Så här gjorde jag, (Kom på att min 1.0 Xbox är softmoddad)

    • Flashade bios till Evox-M8
    • Installerade Original MS-Dashboard från Slayer´s Disc, MS Dash på PSX SuperDisc fungerade inte alls...??
    • Kopierade in alla XBMC-filer till C:
    • Döpte om default.xbe (Som tillhör xbmc) till evodash.xbe

    - Klart!

    Sen fungerade allt som det ska...
    Jag kan till och med använda 'IGR' med XBMC som dashboard...

    (Sen hände det något konstigt med min trådlösa handkontroll. Den får inte längre kontakt med den sändare/mottagare som är ansluten till boxen, medans min andra trådlösa kontroll funkar fint) Får nog inhandla en ny kontroll senare...

    Tack för hjälpen!

Liknande diskussioner

  1. Vilket chip har jag???
    By Inforama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-18, 01:15
  2. Har jag fått till allt rätt nu? =)
    By GTJ in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 08:54
  3. Vilket chip har jag ?
    By 3875 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-30, 00:39
  4. Vilket multi-x chip ska jag ha?
    By Zwager in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-13, 03:59
  5. Vilket chip bör jag ha?
    By username in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2001-10-29, 19:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •