Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Satan i gatan!!!!!

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0

Arrow Satan i gatan!!!!!

Tjena!

Lånade ut boxen till brosan. När jag fick tillbaks den så vill den inte starta . Den rebootar tre gånger och sen så börjar den att blinka rött/grönt. Han sa att han hade varit inne och pillat med Flash Bios och sedan stängt av den. Verkar som om han har raderat bioset. Kan varken starta på bank 1 elller bank 2. Nu undrar jag om jag kan fixa detta antingen via nätverkskabeln eller via en dvd skiva . Har en v1.1 med x2 lite chip"tror jag" Det står i allafall x2 lite på swithen. Tack på för hand.

HoMeR RoCkS

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Så vitt jag vet så kan du inte göra annat än att byta chippet. Någon annan får rätta mig om jag har fel...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    HotSwap prova det
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Så var det ja...

Registrerade
    Sep 2005
    Respekt
    0
    Ni får ursäkta men jag har ungefär en lika skarp hjärn som Homer, så jag har ingen aning om vad det e. Någon som skulle kunna förklara hur man gör för att Hotswappa.

HoMeR RoCkS

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Spy_Kob
    Ni får ursäkta men jag har ungefär en lika skarp hjärn som Homer, så jag har ingen aning om vad det e. Någon som skulle kunna förklara hur man gör för att Hotswappa.

HoMeR RoCkS
    Du behöver ett fungerande chip som du startar XBoxen på, när boxen har bootat upp byter du chip (hotswap) och flashar in ett BIOS.
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    ska nu vara samma chipp alltså
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

1. hjälp me backup (trög som satan)
    By pappabear in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-10-09, 18:09

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner