Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Byta bios på Biosflashad xbox

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0

Byta bios på Biosflashad xbox

Hallå !
    Har ett xbox som är biosflashad (inget chip alltså) När den startas upp står det Xecuter 2. Personen som fixade detta sa att han "flashat" xboxen.
    Har nu lagt in en 200gb hårddisk och intallerat xbmc.
    Skulle gärna vilja komma åt det totala hårddiskutrymmet, istället för de ca 130gb som i nuläget är tillgängligt.
    Har kollat runt på internet länge och väl och tror mig ha förstått att biosbyte på en biosflashad xbox är möjligt, då en biosflashad xbox fungerar som en chippad? Har dock inte hittat instruktioner om hur man gör detta. Skall det ftpas eller brännas skivor? Vore oändligt tacksam för en guide då tanken på dessa otillgängliga Gb förstör min nattsömn.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    ftp:a in bios i c:\bios

Kör "flash bios" från systemmenyn om du har evo-x dashboard

Går det åt fanders så måste du montera ett chip för att få boxen att fungera igen.

Lämpligt bios x2_4983.67 om du vill slippa formattera om hela F:, du får då en 50-70GB G:

Med x2_4983.06 får du allt på F: men måste formattera om.

Säkrast är att spegla upp bioset till 1024K (copy /b bios.bin + bios.bin + bios.bin + bios.bin bios1024k.bin) då äldre versioner av evo-x dashboard inte gör det automatiskt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    Testade med x2_4983.67 men det stod bara "unknown flashtype"
    Vad göra?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Installera senaste evo-x från xbins och testa igen

Kolla om du hittar exempel på evox.ini med fler flashtyper identifierade

Om den som flashade din xbox lödde bort byglingarna som krävs måste dom lödas dit igen.

Om du har en sån där sällsynt box med sharp flashbios måste man löda en extra kabel som ger xx volt (kommer ej ihåg exakt) till ett av chippets ben.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-30, 10:47
  2. Hur uppdaterar man bios på en xbox med x-ecutor 2.0 Lite?
    By roine_johnsson in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-11-22, 00:55
  3. Uppdatera Xbox Bios!!!
    By skippy in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 14:18
  4. Nya Xbox bios 1.3 Hjälp
    By nike_t4 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-06-26, 09:53
  5. vad är EvoX D.6 ?
    By pemani in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2003-01-14, 23:57

Bookmarks