Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Vilken PSP ska jag välja?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Question Vilken PSP ska jag välja?

    Vill köpa PSP och det sak vara en såndär med v1.5 eller som högst v2.0 och har kollat runt lite men hittar nu PSP som är från Japan..

    Tänkte är det någon skillnad mellan ett Japansk och Europeisk Sony psp?
    Det skiljer sig i pris och undrar vilket som är vettigt att köpa, nån som vet?

    Någon som har nån länk som kan svara på dom frågorna exakt vad det är för prestandaskillnader o.s.v?

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Samma hårdvara i PAL som i JAP/USA. Enda skillnaden är att på en JAP psp så är "O" välj-knappen och "X" tillbaka-knappen. Men detta går att ställa om permanent med ett program, som kallas för PSPset. Och JAP konsoler har region 2, så du kan titta på svenska UMD-filmer med en JAP psp. Däremot har USA konsoler region 1, så med en USA psp kan du inte titta på svenska UMD-filmer. Annars är det väl ingen skillnad vad jag vet. Eller ja, laddaren passar inte i svenska uttag, men man kan köpa en adapter för 20:- på Clasohlson, då passar den. Och eftersom laddaren är 100-240V så funkar den, bara man får in den i uttaget....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    tackar tackar! Då vet jag!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    170
    Respekt
    20
    Det börjar nog bli ganska kört med just 1.5-2.0 PSP:er... Sony gillar ju inte direkt homebrew scenen =)
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    jo jag har märkt det, hittade en affär som säljer 1.5 or så det gäller ett snabbt köp alltså.. kollat runt på massa säljannonser men de felsta PSP har versioner högre än 2.0

  6. #6
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Jag lyckades hitta en 2.0... *Stolt*
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    i know

    Jag vet ett ställe på nätet som säljer psp 1.50 för 2295. Tyvärr kan jag ju inte lägga in länken dit! Dom är svenska iaf!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    ********.net är en bra affär men de säljer för 2495 har ja för mig att det var

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    Precis!

    Det var dom jag tänkte på! Dom har psp jap 1.50 för 2295. Det är Eu som kostar mer där!

    Funderar starkt på att köpa en! Man är ju sugen. Annars så finns det ju billiga gigapacks på annonssidorna. Såg en snubbe som sålde 1 gigapack med gta till för 2000. Men han ville inte skicka skiten och jag bor lite väl långt ifrån helsingborg;0(

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    322
    Respekt
    20
    Äh, palla vara sen in på scenen. Jag kommer fortfarand ihåg 1.0 dagarna och när hello world kom. Då var lyckan gjord. Hehe, tiderna förändras =P

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Är ju en fördel att vara med ifrån början...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Jag tänkte köpa ett PSP till sommaren. Undra om den då har sjunkit några hundringar. Perfekt att ha med sig på resor när man har tråkigt i bilen/flygplanet/bussen

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Mrgrinder
    Det var dom jag tänkte på! Dom har psp jap 1.50 för 2295. Det är Eu som kostar mer där!

    Funderar starkt på att köpa en! Man är ju sugen. Annars så finns det ju billiga gigapacks på annonssidorna. Såg en snubbe som sålde 1 gigapack med gta till för 2000. Men han ville inte skicka skiten och jag bor lite väl långt ifrån helsingborg;0(

    Jaa men gör det för fan! Deras japanska e slut, vet inte om de har köpt in nåra nya, men passa på, det lär inte finnas många kvar i den affären! Jag ringde ju dit och fick dom att lägga undan 2 st så att ja kunde köpa en iaf så var det bara o dra dit o köpa liksom! DO IT!

Liknande diskussioner

  1. HD-sladd, vilken ska jag välja?
    By Valmont74 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2006-01-08, 21:50
  2. hur ska jag gå till väga???
    By mikaelglad in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-18, 03:42
  3. Hjälp! Vilken hd ska jag välja???
    By Cheapshot in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 18:43
  4. Vad ska jag välja?
    By kent_82 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 13:17
  5. vilken mod chip ska jag välja?
    By NdaKo in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-02-14, 15:54

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •