Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: bilder på skalen?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    bilder på skalen?

    Har en svart kub hemma och tänkte modda den med "Viper-Extreme", tänkte då köpa till ett Xecuter GameCube Case [ICEDCUBE]. Men ni har inga bilder på skalen? Fanns ju en hel del att välja på. De jag tänkte på var väl "Black", "Transpararent Black" och ev "Metallic Blue (Special Edition)". Vore kul att se så man vet vilket som kan passa.

    mvh
    pemani

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Undvik gärna transparent, plasten i dom skalen är "jobbig" att skruva i säger våra tekniker :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Undvik gärna transparent, plasten i dom skalen är "jobbig" att skruva i säger våra tekniker :-)
    då tar jag en sån så era tekniker får arbeta för lönen :P
    Nejdå så taskig ska jag inte vara så länge ni får alzeimers (stavning?) vid uppmaning

    Det jag funderade över var kvaliteten på skalen. Ni rekommenderar detta Xecuter skal framför Viper-skalet då det är stabilare? Jag har för mig du sa det förut men jag hittar inte på det :P

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    *Alzheimers....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blixten100
    *Alzheimers....
    eh bagateller, bagateller :P

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Viperskalen är mycket sämre än xecuterskalen. Knappar som hakar upp sig osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Viperskalen är mycket sämre än xecuterskalen. Knappar som hakar upp sig osv.
    ok tack, then it´s decided.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    ville inte starta en ny tråd i onödan så jag frågar här direkt angående att löda i viper chipet i kuben.

    1. Har en 15W och en 30W lödpenna, vilken rekommenderas?

    2. Hur länge ska man värma upp punkten på mobot innan man för dit kabeln från chipet? Jag har ju hört att om man värmer för länge så kan hela punkten lossna på mobot och det vore ju inte så skoj =) Tänkte om vi pratar 5 s eller 30 s eller kanske mer?

    3. När man har värmt upp lödpennan är det alltså bra om man har lite lödtenn längst ut på spetsen innan man för den till punkten man ska löda?

    4. Jag köpte nåt geleliknande i en tub (har inte exakt namn nu men kan ju kolla upp det) men jag förmodar att detta är "fluss" lr vad det kallas. Är det en bra idé att doppa tennet i sånt innan jag löder i kuben eller är det nån nackdel med detta?


    mvh
    pemani

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Testa löda på något skrotat kretskort tills du känner dig säker på det. Om du ställer sådana frågor du nyss gjorde så är du inte van nog vid lödning för att montera chip...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Testa löda på något skrotat kretskort tills du känner dig säker på det. Om du ställer sådana frågor du nyss gjorde så är du inte van nog vid lödning för att montera chip...
    jo det är precis det jag håller på med, tänkte bara höra grunderna så jag inte lär mig fel om man säger så =)

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Pastan underlättar ganska mycket. Tillför lite på lödpunkten och kabeln, innan du löder... Men jag föredrar flux-spray, man kommer åt enklare med det, fast nu snackar vi ju om GC moddning, så det är ju inte direkt nå mini-pytte-pill... Ta 15wattarn, och värm tills lodet flyter ut ordentligt på både punkt och kabel. Tror inte det är nån risk för söndervärmning när man chippar GC. Men bara för det behöver du ju inte värma i 3min på varje punkt... Men gör som hansi säger, öva lite på en gammal VCR eller nå skit... Man kan aldrig vara för säker.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Pastan underlättar ganska mycket. Tillför lite på lödpunkten och kabeln, innan du löder... Men jag föredrar flux-spray, man kommer åt enklare med det, fast nu snackar vi ju om GC moddning, så det är ju inte direkt nå mini-pytte-pill... Ta 15wattarn, och värm tills lodet flyter ut ordentligt på både punkt och kabel. Tror inte det är nån risk för söndervärmning när man chippar GC. Men bara för det behöver du ju inte värma i 3min på varje punkt... Men gör som hansi säger, öva lite på en gammal VCR eller nå skit... Man kan aldrig vara för säker.

    tack för svaren =)

    Nej jag har ju aldrig lött men när man har lödgrejer hemma och det är långt till sthlm så känns najs att slippa enbart 350 spänn i fraktavgift =)

    Lekt lite med ett gammalt isa-nätverkskort men har ett mobo jag ska pilla med ikväll... bra man vet ungefär hur man ska börja iaf så man inte gör tokfel direkt =)

  15. #15
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man kan ju kladda hur mycket som helst under själva moddningen, bara det är åtgärdat när man stoppar i kontakten...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det viktigaste är att lämna ifrån sig apparaten till någon mer erfaren ifall det börjar skita sig. När man försöker åtgärda problem man själv skapat så blir det lätt bara värre och värre tills det inte går att reparera längre :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det viktigaste är att lämna ifrån sig apparaten till någon mer erfaren ifall det börjar skita sig. När man försöker åtgärda problem man själv skapat så blir det lätt bara värre och värre tills det inte går att reparera längre :-)
    Tur jag är så perfekt och felfri då

    Nej men du har helt rätt, skiter det sig så får nån annan ta över. Hade jag bott i sthlm hade det ju inte varit nå snack om saken att ni hade fått göra det. Btw, hur många dagars väntetid är det? Tänkte ev åka till sthlm några dagar om ett tag. Går det ev att lämna den då och få den dan efter t.ex?

    mvh
    pemani

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det lär vi kunna fixa åt dig
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Mina bilder (ändra sökväg)
    By Delmonte in forum Test
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-06, 22:06
  2. Radera Bilder?
    By mattsoff in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-24, 01:11
  3. Problem att läsa jpg bilder i XBMC
    By trifix in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 16:38
  4. Kanal bilder i XBMP.......Help
    By Umberto in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-03-23, 22:18
  5. Bilder över 100k kan ej läsas?
    By jEjK in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-03-17, 13:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •