Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: köpa ps2

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0

köpa ps2

Hej

Jag tänkte köpa ett ps2 nu, har aldrig förut varit intresserad så lite osäker på vad det är jag behöver. Jag vill naturligtvis ha en chippad ps2, dms4 verkar väl bra?

Jag vill oxå ha en hd till det hela, funkar maxtors usb/ethernet hårddisk till ps2? Har förstått att usb diskar inte funker helt bra, men hur är det med en ethernet port då? Eller är det bara bäst att köpa en vanlig disk och skaffa... ja, vad är det man behöver till den? Kan man bara sedan koppla disken till datan och föra över filer till disken? Så vad är det jag behöver för mina endamål? (obs vill inte ha inbyggd hårddisk)

tack för era svar och råd

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    20
    Hdd man kan lägga in i expansion facket är väl det allra bästa men detta är inte möjligt på slimmad modell, som är allt dom säljer nu för tiden. Problemet du kan få på hdd genom USB är att filmsekvenser kan hacka eller bli ryckiga, detta är för att Ps2 bara stöder USB 1.1, är det bara filmsekvenser i introt går det väl an, men många spel har det även mellan uppdragen. Men på hdd så är väl Maxtor ett bra val, du behöver också HD Advance, alla spel fungerar dock inte på hdd.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Man kan också löda in ett IDE-interface i den slimmade.... Men om jag vore du så skulle jag satsa på ett xbox. Där funkar ALLA spel att köra ifrån hdd, konsolen är billigare, chipen är billigare (oftast), många (då menar jag MÅNGA) coola hemmagjorda program finns tillgängligt, tex. XBMC...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    0
    xbox vore oxå mitt val, men frugan vill spela buzz music quiz, detta spel finns bara till ps2

Och då tänkte jag att det är lika bra att skaffa en ps2 som jag själv skulle vilja ha.

Disken med ethernet porten då, tror ni det funkar?

Slimmade modellen då... kan man inte ha en disk hängande utanför? Och om man har en disk till ps2, funkar den "som normalt" om man tex lägger in den i datan istället?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    20
    Tror inte det, Ps2:an är väldigt tråkig på det sättet då den är mycket begränsad. Köpte nyligen en ny xbox (chippad + 200 gig hdd + spel), efter en timme undrade jag varför jag inte köpt en tidigare. Men har du stort hjärta till RPG spel är givetis PS2 valet, har du lite större plånbok varför inte båda konsollerna. Det är ju tyvärr så att ibland görs spel till bara en konsoll. Det sista vet jag inte riktigt hur det är, men lägger du in den i datorn skulle det bli väldigt långa kablar.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    tänkte bara säga att jag lirade buzz music quiz i helgen på en förfest. o det var så kul! helt klart värt o lägga några slantar på.

"funkar den "som normalt" om man tex lägger in den i datan istället?"
    nej men det finns program klarar det. till winhiip installerar spel.även hdl dump.
    hdl dump har även stöd för installation över nätverk.

men måste nog hålla med dom ovanför att xboxen är lite coolare faktiskt
    Fast jag tycker nog att det släpps bättre spel på ps2an än xboxen.
    Last edited by TPsys master; 2006-02-24 at 20:53.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi byggde ihop en PS TWO med DMS4PRO SE och XBM HD CONNECT IDE-adapter idag för att testa lite. Fungerar alldeles utmärkt med toxic os.

Du kan få köpa den för 3495:-

Hårddisk ingår ej

/Hansi
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    ingår det ett nytt case som en disk får plats i när man köper hd-connect kitet?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Man får ett nytt case med hål för kablarna till IDE adaptern, men hårddisken får man ha hängande utanför.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Blir bra kylning på disken då.... X-ecuter kunde ju ta och göra ett PSTwo skal med plats för några diskar, dom som är så duktiga på tredje-parts skal.....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. Var köpa ny v9/v10 ps2?...
    By rabies in forum Playstation 2 - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-31, 03:22
  3. Vilken PS2 ska jag köpa? (för att chippa)
    By infuriate in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-29, 22:07
  4. Funderar på att köpa ett PS2
    By Smith in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-12-19, 11:52
  5. Vilken PS2 ska man köpa?
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 00:20

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner