Hej alla
Jag har säkert det mest underliga problem som gäller en ps2, philips tv och Sonys egna scart kabel.
Det är så att när jag använder en scart kabel så får bilden rödtonad. De andra färgerna syns, men det är som om man har lagt ett rött filter över bilden. Detta händer när jag pluggar in scart kabeln i det uttaget på TVn som har stöd för RGB-signal. Jag har även dubbelkollat så att kabeln är tillräckligt intryckt.
Min ps2 är inköpt utomands och använder NTSC-J. TVn ska klara av den signalen för att jag har en DVD som jag kört DVD filmer med NTSC på. För övrigt så blir inte denna effekten när jag tittar på DVD-filmer som också utnyttjar RGB.
Jag testade min ps2 och scartkabeln på en annan TV och där är bilden helt perfekt. Inga rödtonade färger. Det är endast på min stora Philips TV i vardagsrummet.
Jag har redan ringt Playstastions support och Philips support och ingen av dem känner igen problemet.
Är det någon som har haft liknande problem eller vet vad det är för problem så vore jag verkligen tacksam.
Bookmarks