Hejsan. Jag hade ett DMS4 Lite chip instalerat utav er i min helt nya PS2 för ungefär två veckor sedan. En v9 tror jag att det var. SCPH:50004
Efter att jag tog hem konsolen fungerade allt jätte bra. Fram tills ett par dagar sedan. När jag tryckte på Reset så frös PS2:an och inget fungerade förutom att slå av strömbrytaren där bak. Efter det så fungerade den igen, så jag tänkte inte mer på det.
Men igår kväll mitt under mitt spelande av Suikoden V började den helt plötsligt ladda karaktärerna under striderna mycket långsammare. Och värre blev det nästan direkt efter när jag gick in i en by. Det tog ungefär 30 sek - en minut för att Now Loading ikonen skulle förvinna. Jag startade om konsolen, och hela spelat laddar mycket långsamt. Tar nästan en minut nu att starta up den, att gå ut från en by likså, osv.
Jag provade andra spel jag har, Soul Calibur 3 (ljudet hackade up sig när den laddar)
Devil May Cry 3 (vill inte starta/Cannot Read Disc)
Tekken 5 (vill inte starta/Cannot Read Disc)
Något verkar vara fel på linsen redan, men så ska det ju inte vara. Linsen och hela konsolen var helt ny, refurbished från Sony.
Jag hade min gamla v1 PS2 överleva med en Missiah i nästan 5 år, och nu dör den nya på två veckor?
Jag läste ochså på ett forum om hur man skyddar linsen. "På v9 och v10 behöver man löda om en kabel för att hålla lasern vid liv överhuvudtaget"
Brukar ni göra det? Eller kan det vara det som är problemet?
Mycket tråkigt, men jag hoppas at det här går att lösa snarast.
Om jag måste ta in min PS2 för reparation så hoppas jag att jag inte behöver stå i kö, eftersom jag bor i Uppsala, och tågresor fram och tillbaka flera gånger blir dyrt. (Jag vill helst inte skicka den med posten, eftersom paket blir slängda utan tillsyn ibland.)
Hoppas på svar. Tack på förhand.
Bookmarks