Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: laser

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    laser

    lasern på min v14 har lagt av och de verkar inte finnas någon v14 laser att beställa... bara upp till v12 :/ så frågan är funkar en v12 laser på en v14, och behöver man då någon laserfix? som man inte behövde innan.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bäst du ringer butiken och pratar med mina tekniker. Jag är rätt säker på att det finns minst 2 olika lasrar till ps two men är inte helt säker på exakt vad som gäller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    ok :/ tack

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Hansi!

    Hur är det med lasern på V13 och V14 kan man lita på att dom verkligen håller nu utan laser Fix eller pajjar dom lika lätt som dom gör på V9 till V12 maskiner.

    Vad är det Sony har gjort så dom håller bättre ???

    Och om lasern pajjar är det alltid då bara lasern som pajjar eller pajjar även styrkretsen också som på V9 till V10.

    Vad kan man begära att livslängden är på en chippad PS2 V9 till V14 om man har gjort alla fixar m.m och verkligen har bra media och håller efter dammet i maskinen m.m

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Romeomoddad v9 brukar ju klara sig

    Första ps two dör fan oavsett vilka fixar man sätter på dom

    Nya ps two 75004 får vi aldrig tillbaka några om vi inte lyckats klanta till en lödning
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Ok Hansi

    men vad svarar du på dom andra frågornan :

    Vad är det Sony har gjort så dom håller bättre ???

    Och om lasern pajjar är det alltid då bara lasern som pajjar eller pajjar även styrkretsen också som på V9 till V10.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Som vanligt så "smittar" en trasig laser och/eller ett trasigt moderkort varandra.

    Trasigt moderkort = smälter lasern

    Trasig laser = förstör styrkretsen

    Sony verkar ha designat ett "eget" laserskydd med inspiration från de "vi" brukar löda på
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Ny laser till playstation
    By Hansi in forum Playstation Produkter
    Inlägg: 54
    Senaste inlägg: 2014-02-01, 10:35
  2. bråkande laser
    By slobed in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-12-04, 00:00
  3. PStwo bättre laser?
    By Johan76 in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 01:29
  4. "tickande" laser....
    By innuendo in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-04, 23:15
  5. PS2 Laser..
    By diabl0 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-09-18, 18:38

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •