Hej!
Jag har försökt att komma in i MS Dashboard på min chippade Xbox, men det verkar inte fungera. Jag har beställt en komponentkabel då jag gärna vill kunna köra i HD upplösning på den nya LCD TV:n. Vad jag har förstått så måste jag gå in i MS Dashboard för att kunna ställa om upplösningarna. Har provat de tips som getts, men tyvärr har det inte fungerat för mig hittills. Som det är nu kommer jag inte in alls. Jag har sett att detta verkar vara ett vanligt problem och har sökt runt efter svar både på detta och andra forum.
Jag har provat med att låsa hårddisken.. Har även försökt att starta upp MS Dashboard från SuperDisc 3.7. Jag har också provat med att gå in och starta de msdashfilerna som finns på hårddisken via avalaunch och boxplorer, men utan framgång. Den dashboarden som startas automatiskt är Evo-X. Xboxen ska tydligen vara chippad hos PSXCare, men jag vet inte om jag kan stänga av chippet eller inte. Verkar inte så.
Jag är nybörjare på Xbox och har bara haft den i några månader så om ni har några förslag på vad jag kan göra så tas det tacksamt emot. Jag har tyvärr ingen aning om vad det är för chip i, vet inte om det har betydelse.
Felkod 21 har kommit upp varje gång jag provat starta MS Dashen, både från Superdisc och hårddisk.
Bookmarks