Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: IGR hjälp sökes

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Dalarna
    Respekt
    0

Unhappy IGR hjälp sökes

Jag börjar med att säga att jag läst mängder av inlägg gällande mitt problem med IGR. Trots detta verkar jag inte kunna undanröja mitt problem.

Jag har en xbox v.1.2/v.1.3 (står i systeminfo) med ett Executer 2.2 Lite chip.

IGR har aldrig fungerat under de 2år som jag ägt boxen. Jag har alltid rest mig ur soffan för att byta spel och nu har jag gett mig den på att få igång IGR men det verkar banne mig som jag får ge upp. Att posta ett inlägg här är mitt sista hopp att få igång IGR

Jag började med att konstatera att min bios från början var "m7 eject fix".

Jag bestämde mig för att uppdatera bios till vanlig m8 plus (ej 16-versionen).

IGR vill inte fungera. Jag har även provat att patcha in bios med EV-tool, funkar ej heller.

Känns som jag provat allt för att få igång IGR. Testat att ange både YES och NO i dashen vad gäller IGR-inställning men utan framgång.

Är det någon som kan ge tips vad jag ska ta mig till ? Kanske någon som ser en uppenbar lösning på mitt problem eller finns det någon vänlig själ som kan skriva en enkel guide/faq kring IGR ?

Damn vad jag vill ha igång IGR *suckar*

Hoppas på tips

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    För det första så heter det Fan och Helvete, inte "banne mig" och andra milda former... Och för det andra, villken knapp-kombination trycker du för att "trigga" IGR'en? Man ska ju kolla dom enklaste möjliga problemen först...

Och välkommen till forumet...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Dec 2003
    Från
    Dalarna
    Respekt
    0

Unhappy

Ja du har så rätt så rätt.....Men det känns konstigt att börja svära i sin första post i forumet

Jag har provat alla möjliga kombinationer av knapptryckningar....
    Har även checkat i .ini-filen och verkligen kollat så jag trycker på rätt knappar. Det är som förgjort att få IGR att funka verkar det som

När jag läst andra trådar kring IGR så verkar det finnas många olika kriterier för att IGR ska funka eller inte.

Basic No.1 frågan måste ändå bli....funkar funktionen IGR över huvudtaget på ett Executer 2.2 Lite ?? OM det funkar för andra med liknande konfig så bör det ju även fungera för mig tycker man ??

Till saken hör att min kompis har en äldre xbox med ett Apple-chip och jag är avis på att det fungerar för honom

Tacksam för alla tips
    Last edited by Mattis; 2006-03-03 at 21:36.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    chippet i sig ska ju inte ha nån betydelse.... Måste vara bioset, eller nån konstig config fil... Testa att ladda ner M8+ med färdigpatchad IGR...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    20
    MEN var laddar man ner bios nuför tiden?????

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Ladda ner m8plus_16 från xbins, ladda ner evtool från downloads här på forumet och ladda upp ditt bios i programet. Välj i IGR Method "more compitable" och spara sen ditt bios...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Registrerade
    Feb 2006
    Respekt
    20
    men förut hade jag något yoshi och då fanns det en meny där jag kunde välja om jag ville ha igr på eller av. var finns det bioset?

Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Respekt
    22
    Vad vet jag Borde finnas på xbins...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

"Har du inget och göra, skriv en guide!"

Liknande diskussioner

1. Hjälp sökes
    By pege63 in forum X-BOX Hårdvaruforum