Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Nätverket fungerar dåligt

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Nätverket fungerar dåligt

Visste inte riktigt i vilken kategori den här frågan ska vara i, men nån får väl flytta den om den hamnat fel.

Mitt problem är att jag kör datorn med två nätverkskort, ett är inbyggt i moderkortet om det har nån betydelse och det andra är ett Realtek från morsans gamla Delldator. Det ena nätverkskortet är kopplat till Xboxen och det andra till bredbandsuttaget. När xboxen är avslaget så funkar internet bra, men när xboxen är påslaget även om jag inte streamar nåt från datorn så slutar internet fungera efter några minuter. Då får jag reparera internetanslutningen (högerklickar på ikonen och väljer reparera) och då börjar det fungera igen i ca 5-10 minuter sen är det samma problem igen.

Om jag byter så att nätverkskortet som vanligtvis är till internet får ta hand om xboxen och tvärtom då funkar bara en sak åt gången, då får jag avaktivera internetkortet för att kunna ansluta till xboxen och vice versa.

Är det mina nätverkskort det är fel på?
    Hjälper det om jag köper ett nytt och slutar använda det inbyggda?

/Mattias
    JAG BLIR GALEN!!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Om du klickar på mitt namn sp kommer du till min info gå till min hemsida klicka på xbox, se sedan länkarna & leta upp nätverk så står det där hur du skall göra. Det blir nog lättast istället för att skriva det här så många ggr
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Det verkar funka nu när jag skrev in alla värden från pege63:s sida (ip, dns osv) istället för dom värdena jag hade tidigare, men nu när xboxen är igång så säger den mitt i allt att en nätverkskabel inte är ansluten för att några sekunder senare säga att en kabel är ansluten. Sen växlar den mellan dom två meddelandena med några sekunders mellanrum och det går bra att streama film och sånt. Problemet kommer först när jag använder flashfxp, då slutar den att ladda när det står att en nätverkskabel inte är ansluten. Det varar ju bara i nån sekund men det är ju lite störande.

Jag har kollat med olika kablar och det är inte där problemet ligger, såvida inte alla mina korskablar är trasiga. Nätverkskorten kan det inte heller vara för bägge korten funkar till internet utan några problem.

Tips någon?
    JAG BLIR GALEN!!!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Om du går in på avancerat i TCP/IP så skriver du in ditt IP där till xboxen detta när man kör på ett nic kort man behöver inte två, i den först skriver du in ip som du får fr ISP eller skriv in DNS samt gateway enbart ska funka det åxå. Hr sjlv ett NIC med dessa inställningar som funkar bra.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Tjena

Har precis samma problem som inferno. Förstår inte vad det beror på eller hur man ska fixa det. Kan det vara problem om man har lång TCP/IP-kabel mellan PC'n & xboxen?

De här är så frustrerande. Hoppas någon kan hjälpa mig

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Längden ska inte spela nån roll, så länge den inte räcker runt norra halvklotet...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Tack för ditt "blixt"-snabba inlägg.
    Har du någon aning om vad det kan vara för problem? Problemet uppstår oftast då jag streamar stora mängder data. Nu måste jag oftast ladda ner filmerna på xboxen för att se dom. Hackar bara då jag försöker streama från PC'n.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    FAT-32 formaterad hårddisk i datorn kanske? om man har det så är filer över 4gig inte så populära.... Verkar dock inte som om detta är problemet...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Kör ju XP home & då ere väl ntfs som gäller. Eller? Ser att pege63 försökt svara på frågan men jag kan liksom inte tyda svaret. Förstår du vad han menar?

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Njaaa, inte för stunden, men jag har ju aldrig kört med internet>dator>xbox setup heller, så jag vet inte så mycket om dessa inställningar...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Ok. har du några förslag på vart man kan hitta mer information? Har inte hittat något här ännu.

Liknande diskussioner

1. måste jag flascha bios om det fungerar med orginal?
    By sampis in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2005-05-08, 18:55
  2. XBMC komplett som fungerar ??
    By JOHAN63 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-15, 13:19
  3. XBMC komplett som fungerar ??
    By JOHAN63 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-11-14, 21:59
  4. Går inte genom nätverket....
    By fu_bu_king in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2004-08-18, 09:02
  5. min PS2 DVD fungerar dåligt!! HJÄLP!!!!
    By patterer in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2001-10-26, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner