Jag har köpt en ny hårddisk och jag skulle vilja ha kvar alla saves till den nya hd`n.
Nån som vet vars på hårddisken man kan hitta dom?
En sak till: Ska jag låsa upp original hårddisken innan jag tar ut den och sätter in den nya?
Jag har köpt en ny hårddisk och jag skulle vilja ha kvar alla saves till den nya hd`n.
Nån som vet vars på hårddisken man kan hitta dom?
En sak till: Ska jag låsa upp original hårddisken innan jag tar ut den och sätter in den nya?
Dina saves finns under E:/UDATA/
Det kan även vara en bra idé att låsa upp original disken inna du tar ut den. Man vet ju alldrig om din nuvarande box kanske pajjar, och du sedan vill ha hdd'n till datorn, eller nåt annat scenario...
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig*
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Du Blixten... Savesen finns även i E:/TDATA/, alltså, här hittar du dina saves;
E:/TDATA/
E:/UDATA/
Som sagt är det en bra idé att låsa upp hdd:n, annars blir den ju obrukbar, använd config magic, går på fem minuter...
E:/TDATA/ är väl bara cache om jag inte minns fel?Tex om man installerat map packs på halo2 så hamnar dom i TDATA.....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Nja, jag har fått lära mig att tdata OCH udata är savesen, och är nu ganska säker på att jag har rätt. Min save-backups har de här storlekarna;
TDATA: 444 MB
UDATA: 189 MB
Så ta det säkra före det osäkra och spara undan tdata också.
EDIT: Hittade den här 3 år gammla tråden, men infon stämmer nog fortfarande...
http://forum.psxcare.com/support/sho...ighlight=tdata
jajaja...Men det är för det mesta UDATAn som används... Så det så...
![]()
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
ok, tack för alla svar.
Måste man använda config magic? går det inte bara att använda EvoX för att låsa/låsa upp hårddisken?
Evo-x funkar bra det också. Men det är fult....![]()
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Du kanske inte har det valet bara, om du har "unlock hdd" som ett val i menyn så kan du ju självklart göra så, annars kan du använda config magic, eller som jag gör, använda din installationsskiva (om du har någon)...
Det finns både unlock och lock.
Nä jag har ingen sån skiva, jag har köpt hårddisken med alla program redan installerade så det ska bara vara att byta ut den och sen låsa den.
Själv så har jag:
TDATA: 150kB
UDATA: 133 MB
Så jag tror nog att det är på UDATA som mina saves ligger på.
Jo det är det kanske, men som sagt, behåll och ftp:a över båda när du har bytt. Om du som du säger har unlock som val så välj det, dra ut den gamla hdd:n och sätt in den nya. Du kommer ju dock behöva formatera den nya hdd:n med en installationsskiva, så jag rekommenderar att du drar hem slayers evox autoinstaller från xbins och kör in den.
http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=7231
Det kommer frågas efter ett lösenord när du packar upp .exe-filen, det är sevx2.6
Original inlägg av rejjo, 5 april -06
Där jag har köpt den så säger dom att det bara ska vara att sätta in den och att sen låsa den så ska det vara klart, dom sa aldrig någonting om att man måste formatera den först.
Då vet de inte vad de snackar om
Tro mig, jag har bytt hdd på xboxar mer än en gång. Du måste installera dashboarden och alla program och emulatorer igen, de ligger ju på den andra hdd:n, om den inte sitter i xboxen, hur ska man då komma åt det?
tja.. det var då vad dom sa,
Så här står det då på deras hemsida:
Skickas med dom senaste programmen redan färdig installerat.
Exempel:
? Evolution-x Dashboard
? Xbox Media Center
? Emulatorer m.m.
Paketet ligger fortfarande hos posten och om det är som du säger så kanske man skiter i och hämtar ut det.
Jaja, de grejjerna är redan installerade på hdd:n som sitter i NU. Men om du byter hdd:n så måste du lägga in allt igen, och tro mig, det är inget stort jobb, jag tycker definitivt att du ska hämta ut xboxen![]()
hmm, tar det från början.
Just nu så sitter original hårddisken i xboxen med en massa program installerade,EvoX, Media Center mm.
Jag har beställt en hårddisk från en spelbutik (får ju inte nämna namn här)
och på den så ska det redan vara installerat en massa program på: EvoX, Media Center mm.
Så enligt som så ska det bara vara plug-and-play, förutom att man måste låsa hårddisken innan man kan använda den.
JAHA!! Men det sa du aldrig. Om du har köpt den från en spelbutik med allt inlagt så är det ju klart, DÅ är det plug-n-play. Bara lås upp den gamla, kasta in den nya och sen lås den, färdigt.
vart ju nästan lite orolig för att det inte skulle funka.
aja, tack för hjälpen iaf.
man låser inte HD för att man skall kunna använda den utan den låses för att man skall kunna köra på orginalbioset så man kan köra LIVE
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Jo det är klart, men det vill man ju också kunna göra...
ställer en fråga här i tråden bara..
mitt ftp program (cuteftp) visar 0 byte i både udata o tdata.. trots att jag vet att jag har massa saves.. skulle vara fint o veta hur jag ska göra backup på dessa (till min pc) innan jag kör en mycket välbehövlig format på min xboxdisk.
nått spec prog man ska använda eller så? eller är det bara att kopiera över mapparna så kommer skiten med?
EDIT: ähh glöm det.. det gick att dra över mapparna iaf. den tog alla mb och så. bara jag som var dum och frågade innan jag provade. ska skärpa mig!
Last edited by shamaatae; 2006-03-21 at 08:51.
Bookmarks