Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Min käraste, vad har hänt?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Min käraste, vad har hänt?

    Hallå, jag har råkat ut för ett missöde.

    Här om dagen resetade jag min eeprom (Fråga inte varför)
    När den resetade eep'n så tror jag att ngt gick fel.

    ALLT är nu borta, och har inte en aning om hur jag ska få det att funka igen.
    Efter 2dagars intensivt knapprade på datorn och spel kontrollen hittade jag "ED on a Chilp" Mycket braa program. Connectar till boxen och ser att alla partitioner är tomma Men när jag ska överföra från PC till Xbox får jag medelandet "transfer faild".

    När jag sedan hade läst igenom 30% av alla forum så la jag märke till att i SmartXX på HDD-Disk tool, så säger den "(Locked, Unlocking not possible)" nere i ena hörnet. Har kollar lite efter någon form av "HDD Unlock" men inte hittat någon som fungerar (som jag fått att fungera).



    xbox 1.6 (b) ?
    200gb maxt...
    smartxx v2.0

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Är det originalhårddisken?

    Om du aldrig låst upp den tidigare, och inte gjort någon eeprom backup, så är den nog bara å kasta...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Nej det är inte orginal disken, Det är en 200gb maxtor.

    Ja, backup är tagen men problemet kvarstår. Och om disken har vart låst tidigare har jag inte en aning om. Fick den för ca en vecka sen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eftersom du tappat bort din unlock key (ligger i eeprom) måste du testa detta istället

    http://forum.psxcare.com/support/sho...d+teamassembly

    Och så måste du hitta en fungerande eepromimage du kan använda
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Min Hdd key har jag framför mig. Den finns ju på Xbox infos om man http'ar boxen.
    Så då tar vi problemet jag fick nu, Går det att göra den här "startdisken" på en cd-rw ist? Passar ju bra att man inte har ngn floppy :S

    Edit:

    Eller det var inget ^^

    Kom på själv hur man gjorde
    Last edited by Anklimer; 2006-03-06 at 18:31.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är nog inte korrekt hdd key eftersom du förstört informationen i eeprom..
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jo jag märkte det :/ Nu har jag en ny eeprom i boxen, och jag kan nu låsa och låsa upp den som jag vill. När jag flashat in nytt bios (m8plus_16.bin) och ska starta händer det inget, bilden blir bara svart. Vad kan det vara för fel?

  8. #8
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Är du säker på att du flashat in ett eeprom ifrån en 1.6 konsol? Jag har ett 1.6 eeprom du kan få, om det är brist på hyllan din...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  9. #9
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ja, det ska vara ett eeprom till en 1.6. Jag är inte helt 100% dock, då jag fått den. Men om du vill skänka en som du vet är till 1.6 så kan jag ju prova med den. Efter jag satt in den, vad ska göras då? Flash in bios ex, m8plus_16? När jag går in där man flashar bios så står det bara
    Bios: none
    Bankname: m8plus_16.bin
    Men när jag precis har flashat så står det
    Bios: m8plus_16 :S

  10. #10
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Kan du beskriva för mig hur du gjorde när du flashade in bioset? Kan ju vara så att det är bioset som ligger och sabbar... Eftersom du har fått info på att eepromet är ifrån en 1.6, så lär det ju stämma.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  11. #11
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    då har jag andvänt "ed on a chip" eller vad det heter (ftp server) och flyttat filen från datorn till c:\bios på boxen
    Rebootar boxen
    sen "Config -> BIOS/bank config -> Flashing menus -> bla bla c:" Väljer filen C:\bios\m8plus_16.bin och sendan program flash now, eller vad det står.

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Snacka om att ta omvägar för att flasha :-)

    Starta chippet till SmartXX menyn och se till att det är en vettig ip-adress, t.ex. 192.168.0.123

    Sedan kör du http://192.168.0.123 från datorn och använder funktionerna i chippets "hemsida" för att flasha.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ditt sätt ska ju funka... Men testa att köra Remote flasher: http://www.smartxx.com/download/soft...Flasher_v5.zip Se till att det står några ip adresser i vitt nere i högra hörnet på smartXX menyn, gör det inte det, så får du ställa in lite under network under config...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  14. #14
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Hann inte se din post, hansi... Jo, det verkar ju lite struligt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    oki, sitter och goolar lite och ser här det finns någon fil som heter update_3403.bin. Vad är det för något?

  16. #16
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är en uppdatering till smartXX os'et. Du ser ju villken version du har i SmartXX menyn.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    det är precis den jag har. är den "Up to date" eller är den gammal?

  18. #18
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det är den senaste...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    okey

    Ok. Nu har jag flashat biosen via http. Men det funkar i alla fall inte. Står bara "Unknown / Free ?"

    i evtools kan man ju spara som .xbt. Vad ska man göra med den ? ska den in på disken, och sedan flasha med .bin? Blir förvirrad av alla filer och flashningar hit och dit.

  20. #20
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det SKA stå så... Bara för att den inte känner igen bioset, så betyder det inte att bioset är pajj....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Du kan ju ändå döpa om den banken sen...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #22
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ok, men när jg öppar den så händer det inget, bilden blir svart och den värkar tappa signalen mellan boxen och tvn. Gå inte ens att starta orginal bios.

    Kan det kasnke vara så att jag inte har ngn fungerade dashboard?

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    hmm, Jag har ingen F: kvar :S

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Om du inte hade nån dash, så skulle du få upp ett felmeddelande på alla möjliga språk... Säker på att det inte är nån lödning? fast det vore också mysko, eftersom den bootar upp SmartXX OS, villket egentligen är ett bios i sig....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Ja "ed on a chip" fungerar ju. :S

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Man skulle kunna tro att din box skickar NTSC signaler till tv'n, och att tv'n inte stödjer NTSC.... Fast då borde du ju inte se OS'et....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Boxen är nog satt på NTSC tror jag att jag såg. jag kan prova ändra och se om det fungerar.

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Gör det.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Nope det fungerar inte.

  30. #30
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Hmmm... Då har jag slut på alternativ... Antingen fel på chippet, eller moderkortet... Kan inte komma på något annat.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. omg vad har jag gjort flashfel
    By LiMit in forum X-ecuter 2 PRO support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-06-07, 07:26
  2. Vad Har HÄnt??!?!?
    By Matteeee in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-06-02, 12:58
  3. Vad har hänt med boxen?
    By Matteeee in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-05-12, 17:14
  4. Vad har DMS4 som inte...
    By Merlin.swe in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-24, 21:59
  5. Vad har jag för version på min maskin (SCPH-30004 R)
    By SCORPIO2010 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-07-12, 11:57

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •