Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Start problem xbox 1.4 med X.bit chip

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Arrow Start problem xbox 1.4 med X.bit chip

    Har sedan en tid haft problem med min chipade xbox ver 1.4 med xbit chip och en 120 gb hdd.

    Många gånger vägrar den helt enkelt att starta bara. ibland när man trycker på knappen lyser dioden grön en kort sec sedan dör den igen.

    drar man ur strömkabeln och trycker in startknappen och kopplar tillbaka den igen så kan man få igång den men när bilden kommer upp på tvn så flimrar den bara och xboxen hänger sig.

    Efter många försök så gav jag upp och slängde in den i ett hörn. testade dock att tafram den igen för några dagar sedan och då startade den utan problem, spelade m.m hela helgen. stängde sedan av xboxen och den fick stå under veckan.
    När jag sedan skulle testa att starta den igen så va den helt stendöd.

    Någon som har ett bra förslag vad man kan göra eller är det bara att se glad ut och slänga den?

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Tja jag skulle nog föreslå att du låser upp och plockar ut hdd:n nästa gång du får igång xboxen, så slipper du slänga den iaf. För övrigt har jag inte en aning om vad som är fel, utan kan bara föreslå att chippa om den
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om chippet inte är monterat med lödda kablar så gör om monteringen (eller passa på att byta chip). Lödfria monteringar (pogopins) brukar ofta strula.

    Om chippet är monterat med kablar så kolla att dom inte är dragna för nära någon av "drosslarna" på moderkortet.

    drossel = rund magnet med några varv tjock ledare virad runt sig. Ledaren är ofta t.ex. röd eller blå "metallic" färgad.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    En liten intressefråga Hansi, varför ska inte sladdarna ligga för nära "drosslarna"? Har nämligen ett xecuter 2 chip som inte vill fungera riktigt som det ska, inbland fraggar xboxen :/
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Magnetism och andra störningar..... Har aldrig varit ut för att det har påverkat installationen, fast jag lindar ju inte d0 kabeln runt drosslarna heller....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Just XBIT med sina "miljoner" kablar är ruskigt känsliga. Vi höll på att bli vansinniga innan vi kom på att det blev problem om någon kabel kom för nära en drossel. Speciellt om kabeln låg så den kunde röra lite på sig...kunden har problem, kommer in med boxen, fungerar, kör långtidstest, inga problem, kunden hämtar, kommer hem, strular...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, xbit har ALDRIG varit en av mina favoriter. Faktum är, att det är nästan lika ûber-dåligt som Spider...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    tack för alla svar,jag har inte ett löddat chip utan ett lödfri anslutning. dock när jag öppnar så funderar jag på vilka kablar ni menar.
    Dom enda kablarna jag har från chipet är kablarna som går till det mindre förlängningen vad det nu heter där man kopplar in USB kabeln för flashning.

    men jag provade starta den idag igen och nu verkar den funka så vi får se hur länge

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det gäller alla kablar. DMS kanske ska börja med skärmade, jordade kablar?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    DMS lär inte göra något alls då xbit utgått för länge sedan
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Dom kanske börjar tillverka jubileums-exemplar......
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Liknande diskussioner

  1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 150
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. Problem med Xbox
    By ondhacker in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2005-04-08, 15:04
  3. Alladin Advance 4064 problem med Xbox V1.6
    By Jannen in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-12-31, 15:30
  4. Problem med Executer 2.3 Lite och en XBOX från 2003-10-06
    By rtnn in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 15:49
  5. Problem med xbox kontrollerna
    By Cypress_Ice in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-10-30, 23:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •