Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: hur gör man med usb adaptern?

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25

    hur gör man med usb adaptern?

    Kan ju börja med att säga att jag har lött in chipet och flashat in cobra 1.6 genom en dvd skiva, så alla spel funkar utmärkt. Så chipet verkar ju funka perfekt.

    Men det jag däremot är hur usb adaptern funkar. För innan jag brände en skiva med biosen så försökte jag få usb delen att funka och flasha genom PC:n. Men det ville sig inte riktigt. Körde med viperflasher och öppnade bioset i programmet. Men när jag trycker på write eller verify så får jag bara nåt fel om att den inte känner av nåt chip i GC:n. Jag har installerat drivarna och det gick smärtfritt.

    Min fråga är egentligen. Behöver man koppla in usb adaptern i serial porten på undersidan? För jag följde några bilder på nätet och då hade dom dragit den där tunna lilla rackarns kabeln mellan chipet och adaptern längsmed fläkten på sidan och ut vid ett hål på baksidan. Detta har jag nu också gjort. Men den når ju aldrig ner till serial port platsen under.

    Räcker det att man kopplar den lilla kabeln mellan chipet och adaptern och sedan usb kabeln mellan adapter och PC:n?

    Vad kan annars vara fel? Adaptern i sig eller kabeln? Vad gör jag för fel? =)

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    nevermind, det löste sig

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Berätta gärna hur det löste sig.. Kanske fler som har samma problem

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    25
    drog bara ner ribbon kabeln genom ett hål i cuben så jag fick ner den till serial port 1 facket. Där kopplade jag in den på adaptern och kopplade sedan in adaptern i porten. Tyvärr är ju adaptern lite för lång så det blev lite fulmoddning. Men det blev rätt hygglig ändå.. Funkar klockrent iaf plus att den sitter stenhårt :P
    Attached Images Attached Images
    Last edited by pemani; 2006-04-17 at 14:53.

Liknande diskussioner

  1. Hur gör man med CD-skivor??????
    By patanp in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-04-29, 00:05
  2. Hur gör man?
    By Oxito in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2004-11-03, 16:02
  3. Hur gör man?
    By Pontius in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-08-17, 14:30
  4. Neo 2.2 och AR 2.02 Hur gör man?
    By Anthor64 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-06-12, 15:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •