Hoppas jag är i rätt forumavdelning... Ska erkänna att jag suger på det här med xbox , men med lite träning , läsning o innötning o att ni förklarar för mig som om jag vore ett barn , så kanske jag lär mig det grundläggande i alla fall......
Så...till saken :
Har en box V. 1.1 ( tror jag ) o ett chip ( xecuter2 stod det när jag startade med chippet ). Ungarna ville kunna spela gameboy på eländet , så deras händige Far ska ju givetvis visa sig på styva linan o visa dom. Laddar en emulator men får till svar : "No bios found" ! Hmmmm....ok.....
Surfar runt lite o hittar en kanonbra skiva , ******* v.38 ...bränner den o in med den i boxen. Uppdaterar XBMC , emulatorer , etc när jag ändå håller på.... o sen till avdelning "flash modchip". Jag trodde att jag visste ngtsånär vad jag höll på med , men ack vad jag bedrog mig !!! Flashade med ett bios som var med på den skivan...allt går som det ska....erase o sen flashar....boxen stänger av sig själv.... o jag startar den igen. Jodå......ljudet hör jag när den startar , men ingen bild !! Bara en svart flimrande tv-jävel !!!![]()
Drittlade fram o tbx några ggr , men gav till slut upp o satte mig för att surfa fram svaret. Hittar en massa rotvälska om minnesbanker o switchar.... Aha , tänker jag o öppnar boxen. Hittar ngn liten switch vid sidan om dvd-spelaren , slår om den o provar att starta boxen igen. JAPP !!! Klockrent !!... Man är ju lite av ett tekniskt geni...![]()
Frågan jag vill ställa är : Vad är det egentligen jag har gjort ? Har jag flashat med fel bios på en av minnesbankerna ? ( om det nu är så att jag har minnesbanker på det chippet ). O skulle det vara så....Hur kan jag skriva över det med rätt bios o vilket bios ska det isåfall vara ??
Kan jag se ngnstans i systeminfon exakt vilken version av xbox jag har , vilket chip jag har o vilket bios som är laddat ??
Jäkla ungar !!! De kan väl sköta sånt här själva utan att blanda in mig ???... Hur svårt kan det vara ???![]()
Bookmarks