Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Startar inte med nytt chip =/

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21

    Startar inte med nytt chip =/

    Hallå

    Chippade en polares 1.6b för rätt länge sen med Duo-X2 white utan probs...
    Men så ringde han för någon vecka sen o sa att han råkat flasha om chippet ifrån EvoX menyn. Vet inte vilket bios han kom år men han sa även att han stängde av boxen så fort han så vad som hände, "bra"
    Men iaf, sa till honom att köpa ett nytt chip så det gamla inte startade på den andra bios-banken... Han kom iaf för några dagar sen med ett nytt chip men inte white den här gången utan den gröna varianten. Vad jag förstår är den enda skillnaden mellan dessa två att white kommer med cromwell?
    Monterade iaf det nya chippet men det enda som händer är den klassiska "startar, stängs av, startar, stängs av, startar blinkar grönt/rött". Samma resultat på båda bankerna...

    Så vad säger ni om denna nötknäckare
    Och det bör alltså inte vara lödningarna då den fungerade klockrent innan han fumlade och han har inte våldat på den heller, punkterna ser bra ut också...
    Vilka bios är det som kommer med den gröna varianten av Duo-X2, fungerar någon av dem med 1.6? Fattar från deras sida att bank1 ska fungera med 1.6 men det stämmer inte för mig

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Okej, till att börja med finns det inget grönt orginalt Duo-X2, så jag vette fan vad han har hittat. Sen så skulle ni fortfarande kunna fixa det gamla chipet genom att hotswapa det, men då krävs en annan chippad xbox, se de klistrade trådarna. Kan du starta xboxen orginalt?
    Last edited by rejjo; 2006-03-09 at 17:38.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    En sak som Hansi skrev i ett av mina inlägg var att du kan starta boxen på den bank den funkar på sen byta bank o flasha ) funkade fint för mig

  4. #4
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Som det står så gör den likadant på båda bankerna...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rejjo
    Okej, till att börja med finns det inget grönt orginalt Duo-X2, så jag vette fan vad han har hittat. Sen så skulle ni fortfarande kunna fixa det gamla chipet genom att hotswapa det, men då krävs en annan chippad xbox, se de klistrade trådarna. Kan du starta xboxen orginalt?
    Jo blågrön är den väl då

    http://www.duomod*********/english/install.htm#2

    Jo jag hade hotswappat om någon bankerna funkade, men det gör de inte, varken på white eller det på nya. Läste någonstans att någon hade hört att man kunde skada boxen om man startade den med fel bank inställd, dvs en bank med bios för v1.0-1.5 på en 1.6:a, kan det verkligen stämma?

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Inte för att vara taskig eller så, men du är nog färgblind :/. Ja, ja, det är inte därför jag skriver, den ena banken (vet inte vilken, ska nog stå på Duo-x2:s hemsida) ska vara för 1.6, den andra ska passa 1.0 - 1.5 så om den inte startar på rätt bank så är något fel (defekt chip?). Men hotswap du, läs i den här tråden:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20106

    Och det här:

    Citat Original inlägg av Merlin.swe
    Du behöver ett fungerande chip som du startar XBoxen på, när boxen har bootat upp byter du chip (hotswap) och flashar in ett BIOS.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    48
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rejjo
    Inte för att vara taskig eller så, men du är nog färgblind :/. Ja, ja, det är inte därför jag skriver, den ena banken (vet inte vilken, ska nog stå på Duo-x2:s hemsida) ska vara för 1.6, den andra ska passa 1.0 - 1.5 så om den inte startar på rätt bank så är något fel (defekt chip?). Men hotswap du, läs i den här tråden:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=20106

    Och det här:
    Av rent intresse, vilken färg säger du att den har då

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Inlägg
    540
    Respekt
    24
    Har du det nya blåa chippet inställt på rätt bios bank för 1.6?
    Har aldrig varit med om att ett xbox skadats av fel bios... Kolla upp dina lödningar.
    För du lär ju ha varit där och slitit när du lödde bort d0 och bt på det gamla chippet.

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    22
    Jag säger att det är blått
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

Liknande diskussioner

  1. Inlägg: 24
    Senaste inlägg: 2004-12-13, 13:31
  2. Nätverket vill inte fungera med korsad kabel.
    By inferno in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 09:28
  3. Får inte kontakt med ps2 servern
    By Siberius in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2004-10-07, 08:12
  4. Varning! Handla inte av ********...oseriösa
    By marshmallow in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-10-04, 17:37
  5. Startar inte med avstängt chip!
    By Lo7uS in forum X-ecuter 2 LITE support
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-06-26, 01:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •