Läste detta mkt intressant för den som inte redan visste det.
http://www.nordichardware.se/nyhet,9797.html
Överhettning pga kinserna i fabriken klantat sig genom att glömma skyddsfilmen på gpu kylflänsen LOL
Läste detta mkt intressant för den som inte redan visste det.
http://www.nordichardware.se/nyhet,9797.html
Överhettning pga kinserna i fabriken klantat sig genom att glömma skyddsfilmen på gpu kylflänsen LOL
PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
Den filmen SKALL vara där, den är gjord för att man skall slippa kladda med ny pasta om man lyft av kylflänsen. Finns i diverse datorer också. (källa:uppdaterad artikel på xbox-scene)
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
jo men här var det snack om att de lagt skyddsfilmen mellan flänsen och kylpastan, då blir det garanterat överhettning.
PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller
Nej, filmen är inte vanlig skyddsfilm som skall bort, utan värmeledande som skall sitta kvar. Enligt det som skrivits.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Så vitt jag vet så SKA filmen bort!! Så är det iallafall med datorer.. jättemånga privatpersoner har problem när dom tex bytt CPU kylare.. så den ska INTE sitta kvar ..Och föresten.. vad fan ska man ha en skyddsfilm sitta där.. det känns väl onödigt när den inte behövs! :P
Xbox 360 Premium HDMI
BenQ iXtreme 1.5
Ja den sitter där ju för skojs skull............................................. .................notOriginal inlägg av kaffetandfen
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Bookmarks