Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Troligt fel vid överhettning :)

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21

    Troligt fel vid överhettning :)

    Läste detta mkt intressant för den som inte redan visste det.
    http://www.nordichardware.se/nyhet,9797.html
    Överhettning pga kinserna i fabriken klantat sig genom att glömma skyddsfilmen på gpu kylflänsen LOL
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den filmen SKALL vara där, den är gjord för att man skall slippa kladda med ny pasta om man lyft av kylflänsen. Finns i diverse datorer också. (källa:uppdaterad artikel på xbox-scene)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    jo men här var det snack om att de lagt skyddsfilmen mellan flänsen och kylpastan, då blir det garanterat överhettning.
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nej, filmen är inte vanlig skyddsfilm som skall bort, utan värmeledande som skall sitta kvar. Enligt det som skrivits.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20
    Så vitt jag vet så SKA filmen bort!! Så är det iallafall med datorer.. jättemånga privatpersoner har problem när dom tex bytt CPU kylare.. så den ska INTE sitta kvar ..Och föresten.. vad fan ska man ha en skyddsfilm sitta där.. det känns väl onödigt när den inte behövs! :P
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Citat Original inlägg av kaffetandfen
    Så vitt jag vet så SKA filmen bort!! Så är det iallafall med datorer.. jättemånga privatpersoner har problem när dom tex bytt CPU kylare.. så den ska INTE sitta kvar ..Och föresten.. vad fan ska man ha en skyddsfilm sitta där.. det känns väl onödigt när den inte behövs! :P
    Ja den sitter där ju för skojs skull............................................. .................not
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Liknande diskussioner

  1. Vad gör man vid fel cod 20
    By Solex in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-24, 15:12
  2. Fel vid uppstart
    By zappafan in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-04-07, 13:21
  3. Fel på undertext och grönt flimmer vid dvd uppspelning
    By primeaniac in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-30, 20:27
  4. Grafikska fel på bilden vid uppstart samt på vissa spel?
    By Morphem in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 19:44
  5. Fel vid överförning
    By Job76 in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-06-27, 11:34

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •