Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: X3 och bios inställningar

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20

X3 och bios inställningar

Hej, jag har ett X3 CE chip, och som nybörjare på det undrar jag lite över de olika bios funktionerna. När man startar xboxen kommer man in i X3 egna bios, och därifrån till dashboard. Vad är biosbankerna till för, just nu har jag inte något i bios i någon bank? Om man vill flasha det X3 bios som ligger inne, gör man det t.ex. via ftp?

Har X3 bios någon snabbstartsfunktion, t.ex. tryck på reset knappen så startas xboxen till dashboard direkt?

MVH Erik
    Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    19
    Jag fick igång mitt X3CE idag, men jag ska försöka svara på dina frågor så gott jag kan.

Biosbanker finns det för att du kan dela in bios kretsen på chippet i olika "banker" om du vill ha flera olika bios att välja mellan. Till exempel om du vill explrementera lite

Första gången man kör igång med chippet är tanken att man ska ha bank 1234 som är 1024k stor och lägga in X3s egna bios som för närvarande är "X3 Build 3294" men efter det du beskriver värkar du redan köra med det.

Du kan flasha dom olika minnesbankerna med X3s bioset i "Bios Tools" menyn, där du väljer bank och storlek, Xboxen startas sedan om och sen kan du flasha från hdd cd/dvd eller http.

Hoppas det reder ut några frågetecken Jag hade i alla fall lite problem innan ja kom på alla finessen.
    Lycka till.

Liknande diskussioner

1. Guide: Flasha Duo-X2
    By rejjo in forum DUO-X2 support
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 10:45
  2. Behöver få hjälp ang. Hårddisk och Superdisc
    By KiiM in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-02-02, 12:21
  3. Ang. Chip och Xbox versioner och Bios
    By Kalle112 in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-12-03, 17:27
  4. BIOS och Flashning konflikt