Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: Pixlig bild med RGB-kabel - vad göra?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Pixlig bild med RGB-kabel - vad göra?

    Min PStwo har varit iväg på reparation i c:a en månad och i förrgår fick jag äntligen tillbaka den. Men nu har jag ett nytt problem.

    När jag använder min RGB-kabel så blir bilden pixlig (dvs en massa "jaggies" runt all text osv) och jag har ingen aning vad det beror på.

    Först kollade jag i PStwo-menyn så att RGB var igång där, och det var det. Då tänkte jag att det kanske var TV:n som råkat ställas om till nån skum inställning, men när jag startade upp min GameCube med RGB-kabel så funkade den precis som den skulle.
    Jag har testat 2st olika RGB-kablar och det är samma problem med båda. Har även uppgraderat mjukvaran till både 1.75 och 1.82 men det har inte fått det att fungera.

    Har lagt upp 2st bilder på hur det ser ut i Grandia 3.

    http://img108.imageshack.us/my.php?image=16ih2.jpg

    http://img108.imageshack.us/my.php?image=23mp.jpg

    Vad ska jag göra för att få rätt bild på konsolen? Vill inte gärna skicka iväg den på reparation igen och vänta ytterligare en månad på att få hem den.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar inte bättre än att rgb signalen inte fungerar som den skall. Svårt att säga utan att se det i verkligheten och få jämföra olika kablar, tv och ps2r men det såg ju inte speciellt bra ut...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Ta med XBOX till USA. Vad göra?
    By crazy_bd in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-09-28, 10:27
  2. Ingen bild med SmartXX V2 och 1.6
    By Seb in forum SmartXX Support
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 09:47
  3. Mörk bild med (inofficiell) RGB-kabel!
    By arnold_j in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-10-18, 00:13
  4. Vad ska man göra??
    By Robbzki in forum Aladdin Advance Support
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-10-14, 16:29
  5. Min ps2 verkar helt plötsligt ha fått problem med RGB kabeln eller tvns scart? Hansi?
    By Kampfar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-16, 18:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •