Har fått ett väldigt tråkigt problem med min playstation TWO efter bara två månaders användning som jag undrar om ngn initierad läsare eller eventuellt nån empatisk administratör skulle kunna hjälpa mig med.
Here goes... den är chippad med DMS4 Lite och har laserfix. Problemet? Läser inte DVD alls längre men klarar dock PS1-spel. Ok, jag vet vad ni tänker: Hans laser har gått sönder. Mitt dilemma är att jag undrar om det verkligen är svaret. Ni som har erfarenhet av att reparera en massa playstation 2 med trasiga linser: brukar inte en trasig maskin försöka läsa skivan lite först innan den ger upp för att sen konstatera att det inte finns ngn skiva i konsolen. Min stänger av hela maskinen samma sekund som den skall försöka boota upp DVD:n. Jag får en känsla av att det är något fel på själva bootsektorn i Playstation eller på dess moderkort eller ngt.
Mitt dilemma består i att jag inte vet om jag vågar investera i att få en ny laser installerad bara för att upptäcka att det inte alls var problemet och att det i själva verket var någonting annat. Detta hade bara störtat mig än djupare ner i fattigdomens grav. Då har jag en splitterny laser i min maskin till ingen nytta alls. Min fråga är alltså: brukar söndriga playstation 2 stanga av sig själv helt när man matar dem med en dvd? Har bränt på bra skivor (Fujifilm) på låg hastighet och inte märkt ngt tidigare, inga hackande filmsekvenser, ingenting.
Tacksam för all hjälp!
Bookmarks