Sida 20 av 25 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista
Visar resultat 571 till 600 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #571
    Registrerade
    Apr 2004
    Inlägg
    51
    Respekt
    21

    ...

    Hej
    Vilken Firmeware på läsaren har du ?...vad jag läst så är det väldigt få som lyckas få igång verbatim å NEC, precis som du säger att musikspelaren startar(så gjorde min med innan jag fick flashat den ordentligt) å att den säger att den inte känner igen skivan...(efter flash å med NEC brända verbatim)
    pioneer å verbatim är bra kompisar
    /matt

  2. #572
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jo det blir väll att skaffa en pioner. Ska kolla om min philips dvd-rw funkar. Tack för det snabba svaret
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  3. #573
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    572st inlägg... huvva vad många.

    Pratas det om detta än.

  4. #574
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Gron
    Jag har bootat upp hitachin i win enhet G, jag kör xtreme.bat men jag vet inte om det funkar. står te x "flashsec 47_win is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file" men sen så går den vidare i alla fall. Ska det vara så? inga av mina verbatim brända på nec funkar, en startar to m xboxens musikspelare
    Kolla att flashsec ligger i samma katalog som xtreme.bat när du kör den.
    /gf

  5. #575
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av gf_
    Kolla att flashsec ligger i samma katalog som xtreme.bat när du kör den.
    /gf
    Det är garanterat det du gjort fel.

  6. #576
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av DeNiro
    Det är garanterat det du gjort fel.
    Upplever samma fel. Jag har filen "flashsec47_win" i samma mapp som "xtreme" (.bat)-filen. Jag får bara en massa fel.

    Kan någon förklara exakt vad jag ska skriva när jag öppnar dos?

  7. #577
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Måste fråga här: Vi som sitter med bärbara datorer utan tillgång till stationära, kan vi göra något för att flasha en 360-drive?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  8. #578
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    hehehe bärbara är bara skit!! hehe bevisat åter igen

  9. #579
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Med tanke på att de inte ens tar en tredjedel av den plats som stationära tar så är det inte skit, har du inte svar på frågan så kan du lika bra knipa...

    Kan man inte använda sig av datorns PCMCIA-slot på något sätt?
    Last edited by rejjo; 2006-07-09 at 17:02.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  10. #580
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns säkert sata kort till pcmcia. Eller så får du köra någon usb-sata adapter. Eller så lämnar du bara in skiten till oss på psxcare så slipper du sitta och dribbla med det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #581
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Fast jag kanske har i intresse att starta en egen liten verksamhet, för polare och så...

    Men är sata-kortet allt man behöver för att flasha dvd:n? Alltså det räcker att jag kan koppla in dvd:n via ett sata-kort?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  12. #582
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Man avslöjar inga yrkeshemligheter
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  13. #583
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Tänkte du för Hansis eller din egen del nu?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  14. #584
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Som yrkes man så klart inte som privat person
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  15. #585
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Iof. så vet en del andra också hur man flashar en 360-dvd, men nog om det, är det någon som har provat flasha en 360-dvd med en bärbar dator?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  16. #586
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu finns Xtreme firmware version 2.0 till samsungen

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26453
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #587
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Hur updaterar man Firmware efter när man har fått tillbaka 360 från er?
    Tänkte i fall det kommer ny version av FW så skulle det va najs och updatera så man inte behöver skicka till er igen och betalar ytterligare 500kr

  18. #588
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man uppdaterar precis likadant varje gång som man gör första gången, ingen skillnad alls...så om vi inte av någon anledning ger något extraerbjudande så blir det samma kostnad om du vill uppgradera eller återgå till originalbios.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #589
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Var ett tag sen jag var inne här och inte hängt med under sommaren lite, men finns det någon som har länk till en uppdaterad guide som beskriver hur man bäst flashar hitachin nu för tiden? Har själv samsung men ska hjälpa polaren med hans.

    Trevlig fortsättning på sommaren!

  20. #590
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej! Har följt och läst denna tråd ut och in, kände mig redo och laddad att flasha om firmware för dvdn. Hade läst o ladadd ner olika document m.m hur man går till väga(flera gånger). Men nu e det så att jag fastnar i början så klart, jag kan inte starta upp datorn med xbox dvdn ikopplad. Jag har svårt att köra slax live_cdn , den vill inte starta med xboxn ikopplad!

    Då har jag alltså: Öppnad boxen , kopplat ihop xbox dvdn med med pcn (sata) , lät dvdn få ström av xboxen. (måste hårdisken va ikopplad på 360?).
    Sen har jag coppat slax skivan på en cd och startar om datorn med skivan i (sata står på IDE inte RAID) datorn fastnar i startup. Jag har även min hårdisk på sata om det skulle spela nån roll. För om jag låter 360 vara av när jag startar om datorn me slax i så går slax igång.?! det går att sätta igång 360 precis när slax sätter igång men det gör ingen skillnad.

    Så vore jättetacksam för alla svar!
    (Även ni som vill håna mig om jag gjort något noob misstag e välkomna, bara ni säger vad jag ska göra)

    Tillägg: Hitachi_47 spelare har jag.

    /Sulan
    Last edited by Sulukai; 2006-08-01 at 12:01. Anledning: Viktig info!
    Nowb

  21. #591
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Sulukai
    Hej! Har följt och läst denna tråd ut och in, kände mig redo och laddad att flasha om firmware för dvdn. Hade läst o ladadd ner olika document m.m hur man går till väga(flera gånger). Men nu e det så att jag fastnar i början så klart, jag kan inte starta upp datorn med xbox dvdn ikopplad. Jag har svårt att köra slax live_cdn , den vill inte starta med xboxn ikopplad!

    Då har jag alltså: Öppnad boxen , kopplat ihop xbox dvdn med med pcn (sata) , lät dvdn få ström av xboxen. (måste hårdisken va ikopplad på 360?).
    Sen har jag coppat slax skivan på en cd och startar om datorn med skivan i (sata står på IDE inte RAID) datorn fastnar i startup. Jag har även min hårdisk på sata om det skulle spela nån roll. För om jag låter 360 vara av när jag startar om datorn me slax i så går slax igång.?! det går att sätta igång 360 precis när slax sätter igång men det gör ingen skillnad.

    Så vore jättetacksam för alla svar!
    (Även ni som vill håna mig om jag gjort något noob misstag e välkomna, bara ni säger vad jag ska göra)

    Tillägg: Hitachi_47 spelare har jag.

    /Sulan
    Inge hd ska va inkopplad, men glöm ej att du måste ha videosladden inkopplad i xboxen, annars vill en inte å hänger sig.

    Starta upp 360n, boota från slax cdn. Starta om å gå till windows, glöm ej att ta ur cdn innan du flashar. Om den inte öppnar driven när du försöker, så öppna ett brännarprogram å kör "eject"

    Ska funka då, så gjorde iallafall jag, funkar klockrent för mig.

  22. #592
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Tack för svaret, men jag kommer inte så långt :/

    jag har videosladd i , men den vill inte boota slax! den stannar i boot sekvensen!

    Om jag har 360 av så startar slax jättefint, men det hjälper mig inte. Den vägrar boota med 360 igång. den stannar bara i bootsekv.

    jag har även provat en rövare och sket i sata sladden för hdd och då körde den slax med 360, men sen vill den ändå int boota när jag startar om på begäran av slax och stoppar tilbax hdd sladden . Den vill helt enkelt inte starta med både hdd och 360 samtidigt.???
    Nowb

  23. #593
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Måste man ha Linux för flascha den?
    Eller vad menar dom med
    "Ensure Hitachi drive is in mode b either by two wire trick or slax linux boot cd
    Go to Windows"

  24. #594
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    slax är en linux dist man bara bootar special slax live skivan (operativsystemet körs från skivan) och den puttar in läsaren till mode b. så svaret på din fråga är både ja och nej. du måste inte ha linux installerat.. men du behöver slax :P

  25. #595
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okej, men vart fixar man en sån dÅ? bara söka på slax på piratebay?

  26. #596
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    http://clevermod.com/images/live-cd.zip där t.ex.

    du kan inte ta vilken slax live cd som helst... det måste vara special skivan för 360!

  27. #597
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    okej, men finns det risk att man kan ha sönder boxen eller något när man gör sånt där? verkar ju vara rätt så enkelt att göra iaf :P

  28. #598
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    finns en liten risk att dö dödar dvd-läsaren i din xbox... fast för mig har det gått jättebra =D

  29. #599
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Men är det bara att koppla in dvd läsaren och stoppa in slax skivan i den? starta konsolen och trycka på den där xtreme ikonen om man har en hitatchi eller?

  30. #600
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20

Sida 20 av 25 FörstaFörsta ... 101819202122 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •