Sida 21 av 25 FörstaFörsta ... 111920212223 ... SistaSista
Visar resultat 601 till 630 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #601
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Försöker flasha en samsungläsare och har ett vt6421 sata kontrollerkort men den vägrar helt enkelt hitta dvdläsaren. Det skall väl bara vara att koppla direkt från sata på dvdläsaren till sata på kontrollerkortet och boota igång xbox, sen pc?
    Har läst guider och det är iaf vad jag kommit fram till, men satakortet hittar ingenting

    Någon som har förslag på vad man ska pröva?

  2. #602
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    banan1
    Ta och kolla att raid är Disable i bioset. om det nu inte hjälper så vet jag inte
    Last edited by ake003; 2006-08-28 at 22:26.

  3. #603
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    Banan1: testa en annan sata kanal. det var jag tvungen att göra funkade inte på första :/ (udda)

  4. #604
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Fick skiten å funka efter ett evigt meckande med att sätta on/off på xboxen medans mtkflash körde. Lite risky tror jag =)

  5. #605
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Om någon här kan göra en tutorial video om hur man flashar samsung och hiatchi så får den personen tillgång till min ftp ring där vi har alla xbox 360 spel och får dom innan dom hinner komma ut på torrentleech m.m.
    Och vilka program m.m man behöver..

  6. #606
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20
    XandercAGE , om du är så 1337 och har en sån pass fet ftp med spel så borde det inte vara några problem för dig och snickra ihop en egen sådan video?
    Xbox 360 samsung extreme firmware
    Xbox v1.6 smartxx 2.0 300gb
    PsTWO V14 Matrix infinity
    Gamecube Qoob

    Ps.

    Även den starke får ta i när han skiter.

  7. #607
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag kan inte hur man gör därför! och svar ja vi har 36 siter i våran ring.

  8. #608
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    92
    Respekt
    20
    fniss

  9. #609
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    ja exkat de hade varit skönt med en nice tutorial video om hur man flashar
    (och inte dem spanska videorna nu) en video som visar exakt allt vad man ska göra.

  10. #610
    Registrerade
    Aug 2002
    Från
    Sundsvall
    Inlägg
    176
    Respekt
    0
    Måste man ha video för att flasha så ska man kanske lämna bort jobbet

  11. #611
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Har gått igenom en del sidor på just denna tråd, men söker egentligen bara ett svar.
    Genom att göra allt detta ni beskriver, kan gemene man bränna 360 spel och sedan spela upp dem på ett lika enkelt sätt som med gamla xbox? Alltså inget krånglande när allt väl är installerat?

  12. #612
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    Lika enkelt som med gamla XBoxen vill jag inte påstå att det riktigt är.

    Dels så är 360'n fortfarande regionskodad. Så att NTSC spel fungerar på din svenska maskin kan du inte räkna med (även om många funkar för att speltillverkaren valt att inte regionskoda spelet alls).
    Sen är det olika på olika spel du tankar hem. De flesta är färdigpatchade, då är det bara att bränna. Vissa måste först patchas med rätt SS-fil (som brukar följa med paketet). Sen måste du ha en dvd-brännare som lirar ihop med 360'n. Många använder Pioneer D-111 med gott resultat.... å så måste du ha DVD+R DL skivor av bra kvalitet. Förslagsvis Verbatim.....

    Inte direkt svårt när man gjort det ett par gånger, men helt klart lite mer omständigt än till gamla XBoxen.....

  13. #613
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Jag är med, tack för svar Enlund!

  14. #614
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    jaha nu har det kommigt en ny Hitachi dvd spelare och det ser mörkt ut för oss MS försöker slå tillbaka mot hackers!

    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...ZpKlOmPQkp.php

  15. #615
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    mmm så ni som, tänkt att köpa en xbox 360 så gör det NU innan det är för sent!!!!
    MVH
    Mikael Bäck

  16. #616
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    1 999
    Respekt
    21
    "för sent" är väl iofs att ta i..... det kommer garanterat en lösning både till den och till Philipsen.... även om det kommer ta lite tid.

  17. #617
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jo iofs men så som jag förstod det blir man nu tvungen att göra om alla program för att flasha osv.
    MVH
    Mikael Bäck

  18. #618
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Chockerande att dom inte bara fortsätter tillverka sina 360 så att vi kan fortsätta hacka dom lika enkelt för all framtid....
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #619
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Tycker du?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  20. #620
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Så.. ska man skynda med att köpa en 360? Om man köper på elgiganten, kan man be om att få öppna lådan och titta så att den inte är trasig (och då kolla ifall det är en samsung-läsare)

  21. #621
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Tjenare alla!

    Jag har några frågor här som jag faktist inte har orkat söka efter för det är så många, hoppas nån svarar iallafall!

    Vilket firmware får man till hitachi av er? Jag har läst att det fanns flera versioner av firmware tex. OPA, men vilka nackdelar och fördelar har dom?

    Och kan någon förklara vad SS står för och betyder? Samt stealth(stavning?)
    Och även om det finns något annat man behöver veta?

    Hoppas någon orkar svara! =)

  22. #622
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Tjenixen. Hur lång är SATAkabeln i xboxen? Tillräckligt för att den ska nå till moderkortet? Om inte, kan man koppla ur ena hårddisken och använda den satakabeln så länge?

  23. #623
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Försökte nyss backa upp mitt orginalfirmware, men när jag skrev in
    http://sickmods.net/shared-directori...lashbackup.jpg
    så stod det bara "unknown command" eller liknande :/
    Jag har formaterat en floppy till msdosstartdisk, langat in MKTFLASH exe och typ.

    Vad är det för fel? Kan det vara något fel på mitt moderkort eller liknande?

  24. #624
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    mtkflash r /m backup.bin för att göra backup

    mktflash w /m hack.bin eller vad det heter. skriva tillbaka
    Last edited by ake003; 2006-10-15 at 21:54.

  25. #625
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Provade 'mtkflash r /m backup.bin' också. Funkade inte. Aja, lämnar in det till en kille som får göra det för 300:-. Känns bäst!

  26. #626
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi (www.psxcare.com) gör det för 250:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #627
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    61
    Respekt
    18
    Jag vet, skulle gladeligen göra det om jag bodde lite närmre. Nu är det 3 mil bilfärd och 20 minuter väntan på att det ska kirras, sen åka hem igen och lira

  28. #628
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Vilken är den nyaste firmwaren till Hitachi?
    Finns det olika Hitachi DVD spelare så man kan inte ta vilket Hitachi firmware som helst?
    Hur vet jag vilken jag skall ha isåfall?
    Nån som kan förklara för en som är lite Xbox360 noob?

  29. #629
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Två frågor:

    1. Funkar det att använda Xbox Live om man bestämmer sig för att lämna och uppdatera till Xtreme Firmwaren.

    2. Finns det föresten inga möjligheter att "flasha" om sin läsare själv, eller måste man lämna in den till psxcare eller dylikt?

  30. #630
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Ja, tills vidare...

    2: Jo, men det är enklast att lämna in :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 21 av 25 FörstaFörsta ... 111920212223 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •