Någon som har tips på lämpligt Sata Pci kort för att koppla in Samsung DVD:n i PC:n?
/Richard
Någon som har tips på lämpligt Sata Pci kort för att koppla in Samsung DVD:n i PC:n?
/Richard
Original inlägg av Pengopai
Nej dl skivor har inget med själva hacket att göra så det kommer att behövas även på det
när det kommer
There is no reason anyone would want a computer in their home.
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977
I think there is a world market for maybe five computers.
Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Ett mer utvecklat hack borde kunna plocka security sector från 1:a lagret, förutsatt att spelet får plats på 1 lager med plats över t.ex. i slutet av skivan för att lägga ss
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
för den som vågar och har en HT drive så är de ju bara och börja flasha
Original inlägg av TimoN
inte för att verka dryg men lite mer info kunde du väl ha ploppat ut lr ?
kul om alla hjälps åt
There is no reason anyone would want a computer in their home.
Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977
I think there is a world market for maybe five computers.
Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943
Jag har bara datorer utan s-ata uttag. Finns det någon adapter som man kan sätta i ata uttag som blir s-ata eller måste man bara köpa ett nytt moderkort?
Du kan köpa ett pci-kort.Original inlägg av norman
aha, ett pcikort som det här kanske?
http://www.datorbutiken.com/se/defau...artId=SATA-200
Eller vad är det här?
http://www.itservice.se/dialectit/in...Article=105642
Hej igen
Kan det funka med ett sånt här kort till en laptop, det vore ju det bästa för mig
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=307380
Hansi, du får börja med det här:
Nu kan du äntligen spel dina säkerhets kopierade spel
på din XBOX 360, slipp repa dina dyra original.
Denna XBOX 360'n är modifierad med Dubbla Firmwares,
1st original firmware, samt 1 st Xtreme firmware. vilka
du lätt väljer mellan med en extern switch.
Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.
Ja, väntar bara på minneskretsar för det.
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Har du något datum på när minneskretsar beräknas komma?
Hur mycket mer kommer det att kosta att köpa en 360 med en extra krets?
Hur är det tänkt att man ska kunna switch mellan de två kretsarna?
Tjo..
Har fixax en floppy boot disk, kopierat de 2 mtkflash filerna på den.
Ska filerna ligga i en mapp eller spelar det ingen roll?
Vilket är kommandot som man ska skriva
När jag skriver mtkflash r /m orig.bin händer inte ett skit...
Mtkflash.exeså kommer det upp vilka kommandon man kan använda
Är det A:\MTKFlash\mtkflash r /m orig.bin man ska skriva om man har filerna i en mapp på boot disken? eller WTF ska man skriva?
Tacksam för svar!..
För att göra backup alltså...
mtkflash r/m backup.bin säger guiderna
men jag hittar inte driven på någon av mina datorer nytt pcisata kort är beställt
Alltså jag blir sne på det här att få upp xboxen...Vet ju hur man gör, har kollat flera guider. Men dom här "clipsen" på baksidan får jag inte bort. Det står att man ska trycka in en smal skruvmejsel genom hålet tills man hör att det "klickar" då det har lossnat. Men jag hör inget "klickande", jag vill ju inte spräcka chassit på något sätt. Finns det något tips?
Nu när ni har är bootade till Dos kan ni antagligen sätta in en disket med MTKFLASH eller lägga detta till era hårddisk och boota MTKFLASH därifrån.
Nu skriver vi in följande mtkflash r /m orig.bin
Om ni har Programet MTKFLASH på drive A: skriver ni A:\mtkflash r /m orig.bin eller om det ligger på hårddisken som har en annan bokstav, skriver ni följande C:\mtkflash r/m orig.bin .
Tryck Enter och då bör själva programmet starta.
Nu får du möjligheten att välja mellan Sec Master eller Sec slave, i detta fall väljer ni SEC MASTER.
Programmet börjar nu läsa av flashet på din 360-drive.(kom ihåg att detta kan ta en liten stund)
När programmet har läst färdig så säge den till att du skall reboot your system. (Reset och startar om)
Om du la programmet MTKFLASH på din A:floppy så kommer orig.bin finnas där. Om du la den på din hårddisk C:\mtkflash r/m orig.bin så kommer den att ligga på C:\MTKFlash
rätta till om jag har fel.....
Original inlägg av jarkko
HAr gjort precis det men d funkar inte, kanske den inte hittar 360 dvd:n, går jag in i biosen efter jag startat datorn så ser man thompson dvd:n på sata1 så då borde det ju funka? Kan man testa o göra detta från hårddisken? ha den på primary master o dvd:n på primary slave?
Last edited by trevor; 2006-05-19 at 18:28.
´du kan ju använda foros360 nya patcher...
och testa via hd .n först
Alltså ja skriver rätt i dos, fast det händer ingenting, går heller inte att ändra till c: .......... Det står a> alltså inte a:
testade dos i win och då funkade a:\mtkflash r /m orig bin
är det nått fel på dos eller?
Vad har du fått tag på boot disketen, DOS eller har du skapat en egen. Låter som det är den som det kan vara fel på. Eftersom "A:" blir fel. Det kan vara så att den som har gjort DOS installtion har byt ut promten. Testa en annan bott diskett.Original inlägg av trevor
PS: Har ingen kunskap detta men har jobbat med DOS väldigt mycket förlänge sen
Har nu fixat problemet och flashat om, men nu när jag sätter i en orginal skiva så kommer det upp to play this disc, place it in a xbox 360 console??
Har man flashat fel då eller?
Original inlägg av trevor
Du har förmodligen glömt att lägga in din unika nyckel i xtreme.bin
betyder detta att man kommer att börja kunna spela emulatorer och annat skoj på 360? för med psp: n hackade man också firmwaren... men det är kanske inte samma typ av firmware som 360 använder... anyway coolt att man kan spela nedladdade spel iaf, blir en 360 köp snart (:
Jag hexedited orig bin till extrem bin, så nu funkar allt som det ska=) Dags att testa backup nu kanske..Original inlägg av BuBBa123
för oss som inte fattar hur man ska göra eller vågar inte göra nått
finns de inte nån som kan typ göra en video Tutorial lägga ut som kan visa oss hur man kan gå till väga typ. från start till slut.
för jag kollat runt lite och alla Tutorial som finns ute hur man göra de verkar va lite för komplicerade
speciellt om man vill ha en switch så man kan göra live osså...utan att ms hittar dej och kickar dej hehe..
jag tror de många som skulle va tacksamma för det.
som inte e så inne på det här..!!
Har en video tutorial ,,men dom tjötar spanska..men man får begrep hur dom gör...
Nice men de bättre än inget just nu , ja men jag får checka den då ..
var kan man få tag på den då ? Jarkko
ps Kan inte nån här göra en på svenska osså...
kommer komma i hand...trust me.
www.foros360.comOriginal inlägg av istallion
skapa konto
enjoy
Bookmarks