Sida 16 av 25 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista
Visar resultat 451 till 480 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #451
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag läste någonstans att en snubbe hade lyckats dumpa firmware från en hitachi DVD med ett SATA kort som hade Sil3112 chip. Som sagt har jag beställt ett SATA som har Sil3112, det ligger nu och väntar på posten. Vet inte riktigt om jag vågar hämta ut det eller om jag ska skicka tillbaka det. Hansi, du sa att du testat just det chipet som jag beställde och att det inte funkade. Det kan inte vara så att det funkar med en hitachi DVD, antar att du kanske testade det på en Samsung...

  2. #452
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Gron
    Jaha, då så har man backat up orig FW från H/LG funderar på om man skulle proca GDI.bin från den chinesiska sidan. Fortfarande ingen som vet något?
    Kollade lite på GDR.BIN (GDI?) som jag ladda ner. Det är en exakt kopia på min FW som jag dumpade från min drive.. förutom nyckeln såklart Så det blir nog inget backupspel med den..

  3. #453
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tråkigt, fundrar nästan på att sällja min box å köpa en core
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  4. #454
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag fick tag på premium med samsung idag
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #455
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Nån som testat att dumpa firmware från en "Hitachi" DVD med ett SATA med Sil3112?

  6. #456
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Någon som hört nå mer om Fw till hitachi? kanske lika å beställa en samsung läsare...

  7. #457
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    köp samsung, funkar klokrent, och M$ kommer inte kunna stoppa samsung FW p.g.a. dess "osynlighet"

  8. #458
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Beställer en bums,orkar inte vänta nå mer!! spelsuget ökar å snålheten för å köpa en massa spel är för stor

  9. #459
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Btw, vart hittar man färdig flashade läsare???

  10. #460
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Var får man tag på samsung läsare???? Nån som vet?

  11. #461
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    *******

    JAg köpte min på ******* och flashade den själv...men sett att det finns folk som säljer färdigflashade boxar. Känner man att man klarar av att flasha själv(man behöver inte vara raketforskare) så är väll det bästa att köpa begagnat.då kan man ju ringa säljaren o höra villken drive det sitter i!

  12. #462
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pengopai
    Var får man tag på samsung läsare???? Nån som vet?

    Din närmaste Onoff..El-giganten..Siba..=)

  13. #463
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Mrgrinder
    JAg köpte min på ******* och flashade den själv...men sett att det finns folk som säljer färdigflashade boxar. Känner man att man klarar av att flasha själv(man behöver inte vara raketforskare) så är väll det bästa att köpa begagnat.då kan man ju ringa säljaren o höra villken drive det sitter i!

    jo men frågan innan gällde nog vart man köper en samsung dvdrom alltså bara spelaren
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  14. #464
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Har läst på många 360 forum att Hiatchi hacket släpps imorgon söndag, bl a på foros360,com
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  15. #465
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Dum fråga kanske, men finns det en LG-läsare oxå?
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  16. #466
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    lg/hiatchi samma spelare
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  17. #467
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Gron
    Har läst på många 360 forum att Hiatchi hacket släpps imorgon söndag, bl a på foros360,com

    Kan du länka var du läste det på foros360 nånstans?

    Är 99% säker att dom idioterna där inte vet ett jävla skit, bara snackar massa dynga, förösker bli stora med kassa videos mm!
    varva medlemmar osv.

    Inte första gången dom gör mycket liv med att säga att FW kommer imorn om 2 days osv.

    Fuckforos360.com

  18. #468
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    jo jag börjar med bli trött på allt bullshit man får ju förstå commodore4eva att han inte gör ett fw på några timmar men om han nu gör ett tycker man att det kunde varit trevligt med en uppdaterad status på hur det går o är man inne på deras skit forum o frågar får man bara i nyllet att man är N00b o inte fattar ngt o att dom inte tycker det är roligt o svara sånna som vill spela kopierade spel nej stöddiga spanjacker är vad det är dom kan köra en sombrero på tvären i tjoohoo
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  19. #469
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Hahaha...Jaa menar du. Man har nog blivit kallad Noob ett antal ggr Det verkar vara en dödssynd att ställa en alltför lätt fråga till vissa.

  20. #470
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    jaha o inget firmware som väntat idag heller nej detta börjar likna apskit nu ngn som hört ngt mer om det ?
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  21. #471
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    sluta & spy galla över andra & bidra med ngt själv då rå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  22. #472
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    .....din j*vla noob!

  23. #473
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Om du kollar på psxcare.com så har även de börjar sälja "hackningar"...

    http://www.psxcare.com/section.php?x...98413a81b8bebb
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  24. #474
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    19
    Nu var det dags igen....

    According to we can read in xboxhacker and in post of this Web, it is possible that within few days we receive the news of the first chip of XBOX360. This chip would consist of a replacement of firmware and in principle he would be compatible as much with Samsung readers as with Hitachi readers. At the moment it is not confirmed, but you remember that the project devil360 was going to come to the light day 6 of June.

  25. #475
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av a00sambe
    Kanske inte så schysst att annonsera om konkurenter på detta supportforum då det tillhör psxcare. Lite respekt får man nog visa för Hansi. Inte mig emot men kanske inte så snyggt...

    Nu måste jag bara fråga vem du riktade din kritik emot ?
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  26. #476
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    sweden
    Inlägg
    151
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    Nu måste jag bara fråga vem du riktade din kritik emot ?
    Ingen kritik mot dig iaf. Det var ingen kritik förresten. Tycker bara att det inte är schysst att annonsera om konkurrenter på psx forum. Inlägget med annonseringen är borttaget nu om du undrar. Men som sagt du är inte inblandad!
    Last edited by a00sambe; 2006-06-05 at 13:11.
    Du föddes gråtande medan folk stod omkring dig och log.
    Lev så du kan dö leende medan folk står omkring dig och gråter.

  27. #477
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Faen man börjar ju fundera om de ens kommer att komma någon FW till hitachi.
    Man skulle vara lite mer hajj på de här me å mejsla i krysslådan

  28. #478
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Yes, lyckades dumpa orginal firmware från Hitachin med Sil3112...Får se om det går att flasha om när det kommer ett firmware till Hitachin sen....Om det nu kommer

  29. #479
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av bluebulls84
    Yes, lyckades dumpa orginal firmware från Hitachin med Sil3112...Får se om det går att flasha om när det kommer ett firmware till Hitachin sen....Om det nu kommer
    Använde du Sweex-kortet för att ansluta Hitachin till PC:n ?

    /Richard

  30. #480
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Någon som vet hur man bränner spelen för jag har märkt att alla spelen funkar inte fastän jag har köpt en 360 med flashad firmware. Det ända spel som har funkat än är en italiensk version av oblivion. Den hade nånn ss-fil. Är det nån som har en susning?

Sida 16 av 25 FörstaFörsta ... 61415161718 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •