Sida 19 av 25 FörstaFörsta ... 91718192021 ... SistaSista
Visar resultat 541 till 570 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #541
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Nej då jag inte tänker flasha min så har jag inte letat efter någon.
    Har du prövat att googla?

  2. #542
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    fixxade sig
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  3. #543
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    41
    Respekt
    20
    Är det någon här som har lyckats få rätt på det ännu ?

  4. #544
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    122
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av zdx
    Är det någon här som har lyckats få rätt på det ännu ?
    Ja ? Se mina inlägg ovan ?

  5. #545
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    vad exakt är det jag skall göra med slax cd ? hittar inget vettigt alls att göra med den
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  6. #546
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    Kolla om dvddriven är satt i mode B.

  7. #547
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    ja det var ju inte så jag menade mer Hur gör jag ?

    startar upp slax o låter den gå efter 10 minuter blir skärmen svart bara o inget händer
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  8. #548
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    146
    Respekt
    20
    någon som vet vart man kan köpa ett pci sata kort som funkar till att flasha dvdn med?

  9. #549
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    alltså är det ngn som kan beskriva hur jag skall göra med slax cd efter att den startat upp ? och xboxen den stänger ju av sig efter ett litet tag när den varit igång ? jag fattar inte riktigt det här så snälla hjälp
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  10. #550
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Hittar inte min DVD med Slax skivan heller.. Blir o ta fram lödpennan ikväll igen då..

  11. #551
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Jeg har Hitachi-LG 46DH, må jeg vente lenger for å få spilt backups på den?
    Edit : Damn, Nevermind!

  12. #552
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Du behöver inte löda green, stoppa in en sladd löst i kontakterna, å när du bootar så rycker du ut skiten bara, iaf, Har flashat min nu, bränning påbörjad, så snart märks de väll om de funkar..

  13. #553
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    En engelsk steg för steg tutorial för er alla som inte har läst diskussionerna på
    http://www.xboxhacker.net/.

    Tutorial:
    http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/x...rialv23Hit.doc

  14. #554
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Min funkade kanon, synd att skivan va repig bara å spelet stannade i startrutan, aja, får fixa en ny sån då.... Men alltså, jävlar va enkelt de var, krävs då inte mer än 23,1 i IQ för att fixa dedär..

  15. #555
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    19
    nej det är inte speciellt svårt men det verkar vara en ganska buggig pryl med slax för jag har hållt på i nästan 10 timmar med skiten idag innan jag fick det att fungera halvt o jag kunde flasha min läsare jag hoppas det funkar det stod att den flashade så vi får väl tro på det brände ett spel på en maxell dl skiva men det verkade inte som den gillade det =) men som sagt svårt var det inte bara man får det att funka .....
    There is no reason anyone would want a computer in their home.

    Källa: Ken Olson, President, Chairman and Founder of Digital Equipment Corporation, 1977

    I think there is a world market for maybe five computers.


    Källa: Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

  16. #556
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Er det noen her som har prøvd å brenne Xbox 360 spill med Plextor PX-716sa? Funker det fint? Jeg har ikke fått prøvd enda venter på firmware til 46dh. har skaffet Verbatime DVD+R dual layer plater som jeg har lest skal funke bra.

  17. #557
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    0
    Jag hittade detta precis om det kunde vara något http://www.torrentspy.com/torrent/76...g_All_Firmware
    XBOX Illumination Röd
    120 GB HD - SmartXX v2.0 - Xbox Media Center

  18. #558
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Kod:
    Jag hittade detta precis om det kunde vara något http://www.torrentspy.com/torrent/7...ng_All_Firmware
    Det där är firmware för 46d,47d samt samsung driven!

  19. #559
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    87
    Respekt
    0
    och vad betyder det? (har precis börjat läsa detta med hacken)
    XBOX Illumination Röd
    120 GB HD - SmartXX v2.0 - Xbox Media Center

  20. #560
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20
    Det är själva hacket som gör att du kan spela backuper! Man flashar om sin dvd i 360, med de firmwaren du länkade till!

  21. #561
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    hej gubbar! vi gjorde så här, inga problem att boxen stänger ner innan flashen är klar Villket den jämt gjorde innan flashen var klar med slax'en...(fläkten ska in senare^^ ->

    http://files.upl.silentwhisper.net/u...amnlos-ldm.JPG

    Denna fungerar prefekt. Egen strömförsörgning o enda som behövs är en SATA från datorn.. Ingen risk att den stänger ner innan allt är klart,dock får man tänka på att datorns "RIKTIGA" SATA pumpar ut minst 150Mb/s mot läsarns 66Mb/s därför många får skrivfel i FW.
    Skriv därför om FWn tills alla skrivfel är borta. Stäng absolut inte av drivern inann dess.
    Last edited by Green; 2006-06-23 at 03:12.

  22. #562
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Green
    hej gubbar! vi gjorde så här, inga problem att boxen stänger ner innan flashen är klar Villket den jämt gjorde innan flashen var klar med slax'en...(fläkten ska in senare^^ ->

    [


    ...eller så kommer man ihåg att sätta i videokabeln i boxen...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #563
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    87
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi
    ...eller så kommer man ihåg att sätta i videokabeln i boxen...
    Precis, det var det felet jag gjorde att inte ha videokabeln i. Satt i 5-6 timmar innan jag kom på det. Sen tog det 20 min innan allt var klart, skapligt dum man kände sig då.

  24. #564
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag vet hur slax fungerar och hur man skall göra men det fungerar inte. I bios hittar burken HT 0047 men den existerar inte i windows. Ni som har fått det att fungera berätta hur.
    OBS jag vert att nforce4 sata skall funka
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  25. #565
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Gron
    Jag vet hur slax fungerar och hur man skall göra men det fungerar inte. I bios hittar burken HT 0047 men den existerar inte i windows. Ni som har fått det att fungera berätta hur.
    OBS jag vert att nforce4 sata skall funka
    Jag försökte få det att fungera med slax på två olika datorer, både med deras sata portar på moderkortet samt två olika sata instickskort. Det skall stå något om "mode b thanks to blablabla" när slax bootar. Men jag fick aldrig till det. Så jag kör med "kortsluta två kablar i strömkontakten" varianten, har lött iordning en kabel för det, fungerar klockrent.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #566
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Godfather_C
    nej det är inte speciellt svårt men det verkar vara en ganska buggig pryl med slax för jag har hållt på i nästan 10 timmar med skiten idag innan jag fick det att fungera halvt o jag kunde flasha min läsare jag hoppas det funkar det stod att den flashade så vi får väl tro på det brände ett spel på en maxell dl skiva men det verkade inte som den gillade det =) men som sagt svårt var det inte bara man får det att funka .....
    Nä du det finns inget "buggit" med linux, bara användare... om du vill ha ett buggit os använd windows xp/vista

  27. #567
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Prova med knoppix
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  28. #568
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Okej... är lite trög, men har försökt att läsa allt i tråden och fattar inte ändå hur jag ska göra.
    1. För att kunna spela brända spel från gamla Xboxen, vad göra?
    2. Vad ska man ska göra för att kunna köra kopior av sina 360 spel?

    Jag har en XBOX 360 Premium EXTREME, en brännare som kan bränna dl skivor samt några dl skivor. Har någon snäll själ lust att förklara för en dummie som mig hur jag ska gå till väga?
    Tackarrrr.

  29. #569
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Joru
    Okej... är lite trög, men har försökt att läsa allt i tråden och fattar inte ändå hur jag ska göra.
    1. För att kunna spela brända spel från gamla Xboxen, vad göra?
    2. Vad ska man ska göra för att kunna köra kopior av sina 360 spel?

    Jag har en XBOX 360 Premium EXTREME, en brännare som kan bränna dl skivor samt några dl skivor. Har någon snäll själ lust att förklara för en dummie som mig hur jag ska gå till väga?
    Tackarrrr.
    Lämna in boxen till oss på psxcare så flashar vi om den. Sedan läser du de klistrade trådarna om hur man gör backup, patchar med ss filer, bränner på dual layer media osv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #570
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag har bootat upp hitachin i win enhet G, jag kör xtreme.bat men jag vet inte om det funkar. står te x "flashsec 47_win is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file" men sen så går den vidare i alla fall. Ska det vara så? inga av mina verbatim brända på nec funkar, en startar to m xboxens musikspelare
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

Sida 19 av 25 FörstaFörsta ... 91718192021 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •