Sida 22 av 25 FörstaFörsta ... 122021222324 ... SistaSista
Visar resultat 631 till 660 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #631
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Vad skulle hända om det kom ett fysiskt chip (liknande de till vanliga xbox). Är det möjligt att flasha om sin läsare så att den blir orginal då?

  2. #632
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    ja du flashar om precis som du flasha firmwaret
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  3. #633
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Har jag förstått det hela rätt om jag påstår följande? :

    För 500 kr får man Xtreme Firmwaren installerad till xbox 360, men då riskerar man att bli avstängd från XB Live plus andra nackdelar. Om man lägger till 95 kr och köper ett "360 Xtreme FW Chip sst 39sf020A" så kan man växla mellan orginal och moddad firware och slippa riskera detta?

    Är det således möjligt för en oerfaren spoling som mig att installera detta "xtreme FW Chip" eller måste jag betala 1500 kr för den installationen?!

  4. #634
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xtreme fw chip är en avancerad installation. Du piggybackar en plcc32 kapslad minneskrets ovanpå den befintliga plcc32. För att göra det hela överjävligt så är den befintliga plcc32:an dränkt i epoxylim som måste värmas+pillas bort. När det väl är gjort så måste du läsa ur original firmware, patcha det, switcha över till minneschippet du lödda dit, och sedan flasha.

    Och om microsoft implementerar det eventuella framtida skyddet genom att installera en update i din xbox 360 som så fort du bootar den med xtreme firmware "flaggar" boxen som modifierad...ja då hjälper det ju inte att du kan switcha över till original, boxen kommer veta om att den är moddad ändå.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #635
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Hmm om jag får ge Holymunk ett råd så skulle det vara att lämna in boxen till psxcare om du tvunget ska ha ett dual firmware chip
    MVH
    Mikael Bäck

  6. #636
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    30
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Och om microsoft implementerar det eventuella framtida skyddet genom att installera en update i din xbox 360 som så fort du bootar den med xtreme firmware "flaggar" boxen som modifierad...ja då hjälper det ju inte att du kan switcha över till original, boxen kommer veta om att den är moddad ändå.
    Jamen vad bra! Då tjänar man alltså ingeting alls på att köpa ett dual-firmware chip till sitt xbox360 iaf! Vad är då egentligen poängen med det

  7. #637
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av holymonk Visa Inlägg
    Jamen vad bra! Då tjänar man alltså ingeting alls på att köpa ett dual-firmware chip till sitt xbox360 iaf! Vad är då egentligen poängen med det
    Ja så vitt jag har förstått det, ingen alls? Finns ingen idé med att göra något onödigt och påkostande då man kan göra det säkrare och bättre genom någonting som inte ens handlar om att löda eller värma eller någonting sådant.

    Flasha är det absolut mest praktiska och lättaste alternativet. Tacka ja, för att man slipper löda!

  8. #638
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    38
    Respekt
    21

    bannad

    Bättre att flasha och köpa en till 360 om dom börjar fippla med live

  9. #639
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Hej alla. Nu har jag sökt hela helgen utan att finna en lösning. Jag hoppas att jag bara gör ngt enkelt fel som någon smartare inser å kan säga till mig fort.

    Problemet är att jag inte kan få någon 360enhet igenkänd i Windows.
    Problemet är med en Hitachi59.
    Jag har också en Samsung men inga problem att flasha den.

    När jag flashar samsungen är det inga problem.
    När jag kör slax hittar den enheten (hitachi) och ändrar till modeb.
    När kommer in i Windows hittar jag dock ingen av dem (så jag kan inte hotswappa)
    Nu har jag helt slut på idéer å är sååååå trött på å läsa trådar fram å tebax å fram igen.

    Hoppas någon av högre rang kan ge mig en enkel lösning.
    Last edited by hank; 2006-11-12 at 20:48.

  10. #640
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Jag har äntligen lyckats hitta hitachin nu, med ny dator... men fått nytt problem.
    Om jag kör birdy så blir det error när den jämför å sen fastnar den på idle.

    om jag kör Maximus-Garyopa så händer det så här:

    ****************************************
    * *
    * Maximus-garyOPA: Xtreme v2.2 Stealth *
    * HITACHI ALL VERSIONS 8in1 *
    * *
    * BASED ON THE WORK BY garyOPA *
    * Updates your x360 DVD drive firmware *
    * *
    ****************************************


    Making BACKUP of your DRIVE KEY...



    Dumping CURRENT firmware...



    Detecting VERSION of drive...


    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN

    ---------- VER.BIN
    Version: 0059

    Making XTREME patch for v59...

    Press any key to continue . . .

    Flashing 1/9 sector 90003000 (Xtreme Custom Code)...

    DeviceIOControl() failed 0
    failed to stop the disc (sense: 02/04/01)


    Is the flashing stable...


    Done.
    Done.

    ERROR: Hitachi DVD drive is NOT flashing...

    WARNING: One of THREE things could be wrong

    #1: Shut-down all your back-ground programs
    #2: Windows is in-compatible, try SAFE MODE
    #3: Your DVD drive is not really in Mode B!

    har försökt allt, tycker jag, men de vill sig inte

    någon som har något tips

  11. #641
    Registrerade
    Jan 2003
    Från
    sverige
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Tja hansi en fråga om jag lämnar in min dvd hur lång tid får man vänta på för att få tillbaks den ?

    /mvh coneHBS

  12. #642
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av coneHBS Visa Inlägg
    Tja hansi en fråga om jag lämnar in min dvd hur lång tid får man vänta på för att få tillbaks den ?

    /mvh coneHBS
    Oftast c:a 8 minuter
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #643
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    47
    Respekt
    18
    250:- för 8minuters arbete = 1875:-/h = 15000/8h = 330000/månad
    hyfsad löööööööön ;D

  14. #644
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Sen tog det nog inte 8minuter att lära sig det som Hansi kan. Tänkt på det? Kanske är nu det börjar röra på sig för honom. Så man kan inte bara räkna som du gör .. men det är onekligen bra lön

  15. #645
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu kommer det ju knappast in mer än en handfull lösa dvdläsare varje dag, så det blir nog ingen koenigsegg i julklapp i år heller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  16. #646
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    33
    Respekt
    19
    Hahaha Inte i år heller!!!!

  17. #647
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question Xbox Spel

    Tja köpte en xbox för typ 6 dagar sedan och har funderat på om det fungerar att spela brända spel till xboxen efter som att man vill inte punga ut med ca 5 till 600 kr får ett spel. Vilka skiver måste man ha om man ska till ex göra en backupp av ett spel man har köpt

  18. #648
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja då ska man ju inte köpa en heller tycker jag iaf
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  19. #649
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    Hej!

    En liten fråga som dök upp.......

    Om man lämnade in sin 360 för flashning ibörjan av oktober......vilken version var det som gällde då?

  20. #650
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror på om det var hitachi eller samsung. Men har du inga problem så spelar det ju ingen roll. Däremot kan hitachi vara griniga med original gears of war om man inte uppgraderar till 2.3
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #651
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    20
    Aha ok.

    Nej, boxen fungerar fin fint.....inte några som helst problem.

    Var bara tanken som slog mig=)

    Annars så är det en samsung jag har.

  22. #652
    Registrerade
    Jul 2006
    Inlägg
    284
    Respekt
    18
    Jag har en ganska gammal firmware (från augusti) och funderar på att ganska snart uppdatera och jag undrar om det är lätt att göra fel och om risken för att förstöra boxen är stor. Har tankat några guider och det verkar ju som om det är ganska lätt.
    Jag har inte så stor lust för att skicka in den eftersom jag redan betalat en gång och helst vill göra det själv denna gång.
    MVH
    Mikael Bäck

  23. #653
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    22
    Respekt
    0
    Behöver hjälp med moddning.. har en hitachi some jag ska försöka fixa, har öppnat den.

    Vad görs nu? Försökt läsa och tittat igenom tutorials, förstår inte så mycket Har fixat Slax på en CD, men nu måste jag alltså koppla in power & video kabeln till X360 (men från vad? Från PC:n? Datorn?..... jag vet vad power kaben är, men video kabeln? var ligger det?)

  24. #654
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    74
    Respekt
    18
    videokabeln är den kabeln som går in till teven från xboxet. den behöver dock inte vara i själva teven, men i xboxet.

  25. #655
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hej!
    jag ska köpa en 360 och kollade då med ********** göteborg vad de kostade att flasha om, jag fick till svar att microsoft lagt in ett NYTT SKYDD i dom senaste boxarna som inte är knäckta ännu, någon som vet nåt om detta?

  26. #656
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    245
    Respekt
    20
    ********** är väl ett stort blufföretag.
    Det bevisas väl tex av att dom ljuger i detta fallet, det är inte alls oknäckt, Hansi på psxcare kan fixa det tex.
    Läs FAQ:n samt sök i forumet innan du frågar något!

    Och så vill jag önska alla en fin vinter för att vara lite positiv i signaturen också

  27. #657
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ap ap ap, vi pratar inte åsikter om andra företag på det sättet här. Håll er till topic. Vill ni diskutera andra företag än psxcare så rekommenderar jag www.cint.se. Glöm inte ge lite bra röster på oss :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #658
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du har en xbox 360 med hitachidrive och lot#0636 eller högre så är det nog många som inte klarar av att modda dom. Skall man flasha om den så måste man ta bort en massa jobbig epoxy samt löda loss en krets med 2x16 pyttepytteben.

    Detta måste göras 100% perfekt, för är det epoxy eller lödtenn kvar på benen eller kretsen, eller benen blir lite böjda, så är det ett riktigt helvete att försöka få kontakt med alla 32 benen i den programmeringsadapter man använder för att flasha om chippet sedan.

    Och när man flashat om chippet så skall det lödas tillbaka.

    Det är nästan så man får ta och rekommendera kommande version av NME chippet till den läsaren :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #659
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Här är en bild på chippet + epoxyn
    Attached Images Attached Images
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #660
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Hansi
    Om jag skickar min xbox till er och det råkar vara den jobbiga typen fixar ni det ändå?

Sida 22 av 25 FörstaFörsta ... 122021222324 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •