Sida 2 av 25 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #31
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    461
    Respekt
    21
    Stolt ägare till en 360 konsoll med

    Mitt xbox

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24
    undra hur lång tid innan vi kan lämna in lådan till er och få en bra lösning på detta ! framtiden ser ljus ut

  3. #33
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

    Team xecuter på g

    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=6378

    Verkar komma en read/write patch till dvd-romen

  4. #34
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Thats what Im talking about!

  5. #35
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Skulle gissa på att de inte tar mer än nån vecka finns de program som gör de hela ännu enklare, så du slipper göra nånting alls, mer än att koppla in disken,

    Dock kommer säkert microsoft att kontra me en patch, men går säkert att komma runt nått sånt rätt enkelt å... de märks väll

  6. #36
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Hehe, kollade PSXCares nyheter... Fan va dum då måste känt dej när du läste att de va hackat:P... Förresten, går programmet i repris nån gång nu under veckan? Missade nämligen de...(för den som inte fattar syftar ja på Extraliv, spelprogrammet på TV400 som Psxcares personal medverkade i)

    EDIT: Kollade på TV4s sida, Söndag kl 15.00 sänds en repris..
    Last edited by fala_scarface; 2006-03-21 at 18:01.

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Såg det precis på video. Dom hade klippt ihop det prydligt så man slapp skämmas iaf :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Microsoft Talks about Xbox 360 DVD Firmware Hack
    >> Microsoft issued a short reply about the Xbox 360 DVD Firmware Hack on the Team Xbox GamersScrore Blog:
    We've been asked from quite a few of you for a comment about the recent "hacked" Xbox 360. I got the official response for your perusal:

    The core security system has not been broken. However, it is reported that the authentication protocol between the optical disc drive and the console may be attacked, which if accurate could allow people to play illegally copied games. Our security team is aware of this and we are investigating potential solutions to this issue. The Xbox 360 platform was designed to be updated, and we are prepared to respond appropriately should any unauthorized activity be identified.

    Everyone should keep in mind that Microsoft invests a great deal of time and effort to ensure that Xbox gamers enjoy the most powerful and exhilarating game experience available today. Genuine and unmodified Microsoft Xbox products provide gamers with the reliability, security, support and dynamic gaming experience that they expect. Microsoft works with a large group of legitimate business partners to sell and service genuine Microsoft Xbox products. Microsoft does not authorize or support any products or companies that modify or change the Xbox console in any way.
    Microsoft verkar lite osäkra på vad dom ska göra tycker jag:P

    BTW, Hansi, har du möjlighet att byta mitt nick? dehär känns ganska gammalt, 3 år sedan ja använde de som nick andra sidor..

  9. #39
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Team Xecuter har kommit med lite ny info ang..dvd-rom modden

  10. #40
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Nån som har testat att dumpa dvd'n som beskrivs på http://www.kev.nu/360/dvdshort.html ?
    Tog isär mitt 360 i fredags men hade inte alla delar för att bygga "strömsladden".. Kanske lika bra att vänta på Xecuters lösning? Har ju ingen ny FW att flasha in iaf..

  11. #41
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Green
    Nån som har testat att dumpa dvd'n som beskrivs på http://www.kev.nu/360/dvdshort.html ?
    Tog isär mitt 360 i fredags men hade inte alla delar för att bygga "strömsladden".. Kanske lika bra att vänta på Xecuters lösning? Har ju ingen ny FW att flasha in iaf..
    någon som har en bra sida man kan kolla på om man vil öppna xboxen????

  12. #42
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21

  13. #43
    Registrerade
    Mar 2002
    Från
    piteå
    Inlägg
    171
    Respekt
    23
    ok tack för det då provar vi!

  14. #44
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kan man ta och ladda hem spel till xbox 360 utan chop och lägga in det på hårddisken?

    (Ny)

  15. #45
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Nej, än så länge så är enda alternativet (om man behärskar det) att hacka firmwaren i DVD-spelaren så man kan spela DVD-kopior av spel.

  16. #46
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nej, inte än. Lär nog inte hända inom en snar framtid. Däremot så lär man nog kunna ladda ner och köra kopierade spel på 360'n med en patch av läsarens FW. DETTA lär nog hända inom en snar framtid....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hm det är en som jag har på msn som fick ett xbox 360 på sin födelse dag från *******.se och han kan ladda ner och köra på sin.=S

  18. #48
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Han kan beskriva de spel han har och det är ganska många nya till xbox 360 fast är det inte olaglit att ladda ner spelen?

  19. #49
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Dracko
    Hm det är en som jag har på msn som fick ett xbox 360 på sin födelse dag från *******.se och han kan ladda ner och köra på sin.=S
    Du vet att 1:a april var IGÅR va?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  20. #50
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Jaa men jag har frågat honom i en vecka nu så att han blir arg och ja det låter långsökt tro mig det är mycket påfrestande att man ser att dom inte har knäckt det och så kommer det en som har "köpt" ett chippat xbox 360 ifrån *******.

  21. #51
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Bullshit. Om det fanns en lösning, skulle det vara frontpage-news inom en timme....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #52
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Som sakt vet jag inget spec om xbox så jag vill veta mera om här.

  23. #53
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Kan xbox 360 bli sönder överhettat?Ingår detta i garantin och måste man betala självrisk då?=S


    ****************
    VAD S*T*N HAR DET MED DVD FIRMWARE HACK ATT GÖRA

    JAG HAR REDAN FÅTT FLYTTA BORT EN MASSA AV DINA OFF TOPIC INLÄGG FRÅN DENNA TRÅD - DÅ KAN DU VÄL HÅLLA DIG TILL DEN NYA TRÅDEN I FORTSÄTTNINGEN: http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=25873

    SKRÄPA INTE NER I ***KLISTRADE*** TRÅDAR!!
    ****************

  24. #54
    Registrerade
    Apr 2006
    Från
    Sweden
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Svara gärna på den åvanför inann ni svara på denna fråga.=)
    Vad gör en sata-adapter till xbox 360?

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    DRACKO! Skapa en EGEN tråd för dina frågor som INTE HAR MED XBOX 360 DVD FIRMWARE HACK att göra!!!!!!!!!!!!!!!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Blev det inte mer av det eller ???

  27. #57
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Team X-ecuter jobbar ju förfullt på att duplicera hacket....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #58
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21

    Nån som har tagit ur sin info i DVD läsaren?

    Tjena

    Har byggt ihop den lilla kretsen till strömen för dvd'n. Tänkte plocka ur firmwire'n och den unika nyckeln ikväll. Lite nervös att behöva löda bort R214 bara (den är ju onödigt liten ).

    Har tagit ett kort på styrkortet i DVD som jag föröker dra en länk till nedan. Har även ritat en fin pil till minnet (antar att det är så) som håller FW. Nån som har en bra ide hur man löder bort det? Behöver man bra specialutrustning kanske? Läste nån som föreslog varmluftpistol men vet inte om det är en bra ide?

    http://hem.*************/b257105/kkort.jpg


    Borde ju gå att hänga dit ett annat minne men kablar eller kanske en sockel?
    Har en hög med SST39SFXX kretsar som ligger..

    http://hem.*************/b257105/pinout.jpg

    mvh. Green
    Attached Images Attached Images

  29. #59
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Testa ladda upp dina bilder på: http://www.imageshack.us/ istället..... Varmluftspistol borde ju funka, om du kör på lågt blås, så du inte blåser iväg nåra andra komponenter..... Och en labbsockel skulle ju vara oerhört lättsamt om man har tänkt att experimentera lite med olika minnen....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  30. #60
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Maila bilderna till psxcare@netcare.se + en länk till inlägget dom skall attachas till så fixar jag det. Klicka på "#58" ovanför ditt inlägg så får du direktlänken till det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 25 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •