Sida 4 av 25 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista
Visar resultat 91 till 120 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #91
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    PSP=Paint Shop Pro
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #92
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag fattade att du menade att psp var paint shop, men jag fattar inte hur du hade tänkt använda det för att spegelvända kontakten?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  3. #93
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Det var väl bilden som var spegelvänd el?
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #94
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Hehe nej, KONTAKTEN var felvänd, det blir inte fet-kortslutning bara för att en bild är felvänd.
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  5. #95
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    hehe, PSP=PaintShopPro. Skulle fan använt det innan Nä, allvar, tänkt på att mäta era lödningar innan ni kopplar in kontakten...
    Det Kev visa, som vi gjorde en variant på, var BARA en spänningsomvandlare.. Krävs lödning i X360DVD om ni vill "DUMPA" fw och nyckel.. Det behövdes innan vi fixa det iaf.. Kanske kommer bättre lösningar innan hackad FW är ute, så det kan vara dumt att "jävlas" med DVD'n
    Nån som är grymt säker på att hacka kod???

  6. #96
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Nån som är grymt säker på att hacka kod???

    Jag är grymt bra på att rispa och karva kod med niven ...=) lite måndags humor..

  7. #97
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21

  8. #98
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    STORT tack till er som försöker lösa dom här grejjerna

  9. #99
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

    Det blir bara bättre o bättre


  10. #100
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    KooL fan då är det kanske snart dags då ? men jag antar att den där filen är för lite mer rutinerade folk som vet vad dom gör ?

  11. #101
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Om jag fattar rätt så är detta inte för backup.....Progsen läser av koden på din drive så att du kan lägga det på en ny dvd-romspelare..smidigt om din gamla råkar gå sönder

  12. #102
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    fan boys jag letade runt lite i skymmundan o hittade den här Hitachi-LG.DVD.FW.Replacement.XBOX360-REVOLUTiON med flasher o allt ? ngn som känner till ngt om den =)

  13. #103
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    nu hittade jag ännu mera godis XBOX.360.Boot.Disk.Edited.NTSC.READNFO-LiThIuM och XBOX_360_Dump_Extractor_Tool_1.0_OPEN_SOURCE-PI säg till om ni behöver ngt av dessa för att komma vidare vad vet jag kanske är redan förlegade prylar men dom är släppta nu i april iaf

  14. #104
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    fel av mig filerna var släppta i slutet av 2005 fram till nu så alla är inte nya

  15. #105
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    och den här =) Selfboot_Util_READNFO_XBOX360-L0sMaN0L0S
    he man0l0s musical group with our guitars produly present with vallekas english:

    The selfboot for Xbox 360 ;║

    You know niggah, BURN and load your piriripi Xbox 360 releases ;O how DreamCast :P


    Fuck EL fary and guillemo Puertas

  16. #106
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    om dom där nu funkar hur skall jag bränna default.xex på en dvd ?

  17. #107
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag vet inte, men jag kan fixa en bra deal på skurubron
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #108
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    65
    Respekt
    18
    Kan bara meddela att alla dom där releaserna av bootcd firmwares å annat är FAKE. Bootskivorna finns, men dom funkar inte alls. Så ni kan sluta lägga ner tid på att försöka hitta dom.

  19. #109
    Registrerade
    Feb 2001
    Inlägg
    93
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Hansi
    Jag vet inte, men jag kan fixa en bra deal på skurubron

    hehe du med?

  20. #110
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Hur ser det egentligen ut på Xbox 360 fronten?

    Finns det någon som lyckats köra backups?
    Är det möjligt för oss dödliga att få den hackad eller är det ala super svårt?

    Har inte riktigt förståt var den här tråden leder, är det möjligt eller inte att hacka boxen?
    Don´t ever go to northen California. Hell is waiting for you there, especialy if you are considering going to the Church of Satrementa

  21. #111
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...VEXpnwBcjT.php

    Nu finns hackat firmware till xboxen å(1), för den som missat de(vet, dehär är 360-forumet.... men de har ju att göra me nästan samma sak)

  22. #112
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    http://forums.maxconsole.net/showthread.php?t=19436

    det blir bara närmare och närmare

  23. #113
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Vi kan nog räkna med ett 360FW inom närmsta veckan. Skulle jag sätta mina slantar på iaf

    Verkar som om det blir lite knepigt att bränna skivorna, kanske, jag har ju inte en aning om hur man gör men alla backuper kommer kräva DVD9 skivor förtillfället..
    Men man kan ju iaf göra backuper av sina orginalspel...

  24. #114
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Green
    Vi kan nog räkna med ett 360FW inom närmsta veckan. Skulle jag sätta mina slantar på iaf

    Verkar som om det blir lite knepigt att bränna skivorna, kanske, jag har ju inte en aning om hur man gör men alla backuper kommer kräva DVD9 skivor förtillfället..
    Men man kan ju iaf göra backuper av sina orginalspel...
    Inte så tidigt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  25. #115
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Ingen vet...

  26. #116
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Nä, men man kan vara realistisk...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #117
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    http://www.smmuk.co.uk/
    Man kanske ska låta dessa pressa kopior av X360 spel. Då borde dom gå att starta i en vanlig xbox....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  28. #118
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Green
    Hehe. Slänger ut ritningen som vi byggde efter. Typ som kev's fast vi dumpa switchen eftersom man alltid använder debug mode plus att kretsen han använde inte fanns på lager. Om ni gör som vi och använder sladden mellan moderkort och DVD så tänk på att kontakterna är "spegelvända" emot varandra. Gjorde inte det och det blev vrålkortis när jag kopplade in skiten

    http://img148.imageshack.us/img148/7599/power4yq.png
    Nu vet inte jag riktigt vad syftet är med kretsen men ska ni verkligen ha 0.47 mikrofaradskondingen i serie med ingången till spänningsregulatorn. Som jag tycker det ser ut så är syftet med kretsen att kunna fixa en avstängningsbar 3.3v-källa (för det är väl 3.3V som spänningsstabben ger ut?) till pinne 7 på dvd:n. Då vill ni väl ha kondingen mellan ingången på lf33abv:n ner till jord? Eller är syftet något annat med kretsen? ser inte riktigt varför man skulle vilja koppla så där för.

  29. #119
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    95
    Respekt
    20
    Hmm Green har haxat sig en liten bit till på firmwiren ikväll,skulle han bara få någon mer med "uber" tänkande så löser han det snart.. En script kille hit plz som kan läsa cod,så är det biff
    Ge aldrig upp

  30. #120
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    jihaaaa snart kommer patch verktyg

    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=7005

Sida 4 av 25 FörstaFörsta ... 2345614 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •