Sida 24 av 25 FörstaFörsta ... 1422232425 SistaSista
Visar resultat 691 till 720 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #691
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    hm, jag sitter med ett DFI lanparty nforce 4 ultra-d kort. Hittar inte vad jag har för sata kontroller, så antar att det är inbygt i nforce 4 chippet på ngt sätt. Men när jag ska läsa av mina sata värden i ms msinfo32.exe så står det bara strunt (följt samsung flash guiden men bilderna stämmer inte)

    Någon som flashat med ett nforce 4 moderkort? Vad krävs?

  2. #692
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    har själv samma kort som du har och har flashat både samsung och hitachi.


    installera senaste nforce drivrutiner om du ska flasha samsung och kör xtreambootmaker och gör en boot disk (lr USB) osv

  3. #693
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    ok! kanon, du behövde inte skriva om i hexedit lr så?

  4. #694
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18

    Har Jag Fattat RÄtt?

    Ok, kan någon kolla att jag har fattat det rätt? det gäller en samsung ms28 och använder Samsung.Xtreme.V5.2.Firmware (finns HÄR)

    1. Skapa en bootdisket/usb/cd
    2. Lägg in MTKFLASH.EXE & MTKFLASH.TYP på disketen/usb/cd
    3. Stäng av datorn
    4. Koppla in xbox DVD:n i datorn
    5. Starta datorn med bootdisketen/usb/cd
    6. starta xboxen med vidosladden i
    7. skriv "mtkflash r /m orig.bin" (skapar en kopia av orginal fw)
    8. Starta stäng av datorn
    9. Stäng av xboxen
    10. Starta up datorn i windows.
    11. starta "Make Xtreme firmware.cmd" (man måste givetvis kopiera över orig.bin till denna mapp)
    12. Man väljer alternativen (i mitt fall: D sedan A)
    13. Kopiera över "X52D.BIN" till bootdisken/usb
    14. Starta om datorn i dos med bootdisketen/usb/cd
    15. starta Xboxen
    16. skriv "mtkflash w /m X52D.BIN"
    17. Man väljer DVD:n (Sata master)
    18. stäng av datorn
    19. montera ihop xboxen.
    20. NJUT

    Har jag fattat något fel eller är det bara tuta och köra?
    Jättetacksam om någon kunde kolla igenom så det inte blir fel.

    MVH

    Kello

    EDIT
    Jag har ett DFI LANPARTY UT nF3 ULTRA-D (moderkort), kommer det funka?
    Last edited by kello; 2007-01-07 at 00:49.

  5. #695
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    20
    OBS!!! Glöm ej att jorda mellan chasin!

    Kan bli problem att att läsa av ms28.

    När du har skrivit mtkflash r /m orig.bin så då stäng av xboxen och tryck på enter och vänta ca 10 sekunder och starta xboxen igen så ska det börja läsa.
    Last edited by ake003; 2007-01-07 at 11:46.

  6. #696
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av ake003 Visa Inlägg
    OBS!!! Glöm ej att jorda mellan chasin!

    Kan bli problem att att läsa av ms28.

    När du har skrivit mtkflash r /m orig.bin så då stäng av xboxen och tryck på enter och vänta ca 10 sekunder och starta xboxen igen så ska det börja läsa.
    Ok tack, gäller det inte när man skriver den hackade fw till dvdn som det gäller?
    eller gäller det även när man ska hämta orig.bin?

    "To Flash a ms28 is almost same.The only difference is to turn off 360 before choosing your sata card (right after mtkflash command) and wait for 10 sec(which is known as 10 sec trick ,turn it on. Timing is important and you may try for a couple of times for right timing."

  7. #697
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    1: Det krävs avstängning både vid läsning och flashning
    2: 10 sekunders "regeln" är bara ett skämt, spelar ingen roll om du väntar 1 sekund eller 60 sekunder, inte för mig iaf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #698
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Om man har en Xbox 360 med Hitachi LG 0078 DVDn och vill skicka iväg sin låda till PSXCare för chippning, vad för chip rekommenderar ni då?.

    Var innan inne på att flasha själv men jag känner mig inte till 100% säker på att jag fixar det utan att ställa till det och med tanke på att jag inte är ägare till konsollen så skulle det ju vara lite trist om den gick sönder.

    Så, vilket chip rekommenderas?, priset spelar ingen större roll.
    Lämnar PSXCare någon typ av garanti?, om t.ex min låda får "three red lights of doom" (eller vad det nu kallas) veckan efter jag chippat den (hos er) står jag då där med en öppnad låda (= ingen garanti från MS) och inte heller någon garanti från PSXCare?.

    Tacksam för svar!.

    Mvh // Janols.

  9. #699
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag rekommenderar xtreme flashning.

    Ingen garanti alls egentligen, men vi öppnar boxen så varsamt så det är i praktiken inga problem att skicka in den på garantireparation.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #700
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Jag rekommenderar xtreme flashning.

    Ingen garanti alls egentligen, men vi öppnar boxen så varsamt så det är i praktiken inga problem att skicka in den på garantireparation.
    Ok perfekt, jag hade fått för mig att Xtreme-Chippen med dualboot bara fungerade på Samsung DVD-läsarna men jag hade tydligen fått allt om bakfoten.

    Du kan räkna med att få in en låda inom de närmsta veckorna!, stort tack för snabbt svar! ....

  11. #701
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp vi gör bara xtreme dualboot på samsung. Ta ett NME 1.2 chip om du vill ha liknande funktionalitet. Xtreme flashning som jag förslog är INTE dual.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #702
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    damn, jag skulle hjälpa 2 polare att flasha sina 360, men var för otålig att ta en i taget...
    ganska säker på att jag har båda orig.bin rätt, även om jag döpt dem fel.

    hur som helst så funkade flashningen bara på ena boxen. på den andra står det "to play this game put it in a xbox 360 console"

    hur använder man hexeditor för å jämföra oliga origs? eller för att jämföra en orig.bin med en hacked.bin?

    tack på förhand

  13. #703
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Använd firmware toolbox 3.0
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #704
    Registrerade
    Aug 2003
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    ok, tack

    har fått det å funka nu, men bra å veta hur jag kan jämföra.

  15. #705
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Japp vi gör bara xtreme dualboot på samsung. Ta ett NME 1.2 chip om du vill ha liknande funktionalitet. Xtreme flashning som jag förslog är INTE dual.
    Alright, men jag har hört att de här NME v1.X inte ska vara speciellt pålitliga, backuper fungerar inte eller väldigt sällan... stämmer detta?, vill ju att det ska fungera annars känns det mest som pengar i sjön ...

  16. #706
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    NME 1.2 är OK. Äldre NME suger svettig getpung.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #707
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    NME 1.2 är OK. Äldre NME suger svettig getpung.
    Ok, ja då är det väl bara att köra på NME och hoppas att det funkar bra .

    Någon som har erfarenheter av Hitachi 078 + NME 1.2 att dela med sig av ?.
    ....

    edit: två små frågor till...

    Läste att NME-chippet kräver att man patchar spelen, detta gör mig inget alls om det är så att alla spel går att patcha, eller är det bara ett fåtal spel som går att flasha?.

    Min andra fråga gäller brännare, läste att NME-chip inte gillar skivor brända med Pioneer 111D, stämmer detta eller var det kanske ett inlägg som berörde version 1.1 av NME chippet?, har nämligen precis beställt en P-111d (tack för snabbt svar angående orderstatus Hansi)....

    Peace!
    Last edited by Janols; 2007-01-09 at 22:21.

  18. #708
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    118
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Ok, ja då är det väl bara att köra på NME och hoppas att det funkar bra .

    Någon som har erfarenheter av Hitachi 078 + NME 1.2 att dela med sig av ?.
    ....

    edit: två små frågor till...

    Läste att NME-chippet kräver att man patchar spelen, detta gör mig inget alls om det är så att alla spel går att patcha, eller är det bara ett fåtal spel som går att flasha?.

    Min andra fråga gäller brännare, läste att NME-chip inte gillar skivor brända med Pioneer 111D, stämmer detta eller var det kanske ett inlägg som berörde version 1.1 av NME chippet?, har nämligen precis beställt en P-111d (tack för snabbt svar angående orderstatus Hansi)....

    Peace!
    Med Xtreme-flash på Hitachi så skulle booktypen vara satt till DVD-ROM i början (men nu spelar det ingen roll längre). På NME var det tvärtom, där ska booktype vara satt till DVD+R DL. Alla spel går att patcha så länge det finns SS-filer till spelen. Jag skrev i tråden om Tony Hawks American Wasteland idag litegranna om hur man gör för att fixa detta.

    Men annars så rekommenderar jag ändå att du flashar din läsare istället för att installera ett NME-chip, då det både är billigare och har mer "support" av release-världen t.ex.

  19. #709
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    18
    Behöver man vara rädd för att installera uppdateringar från live nu när man har flashat? ifall dem lägger ut något som gör att dvdn slutar funka eller liknande.
    tex

    man får ett meddelande: "du har ej korrekt firmware på dvd:n, lämna in den för service."
    så kan man varken köra orginal eller backupspel, finns den chansen?

  20. #710
    Registrerade
    Sep 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    602
    Respekt
    0
    Risken finns alltid. Om du är orolig så kolla lite på forum innan du uppdaterar. Om man nu skulle bli bannad så är det garanterat någon som skrivit om det på forumen.

  21. #711
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Ok, tack för alla svar.
    Fick min Pioneer 111d för ett par dagar sedan tack för snabb leverans och bra support Hansi, du kommer snart få en box skickad till dig för Xtreme Flashning också ....

    Peace Out!

  22. #712
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Har ett stulet xbox 360 och polisen säger att de kommer bli spärrat direkt ja kopplar in de till internet. vägrar dock lämna tillbaka det. Kan de vara sant de dom säger eller ljuger dom?
    Och hur gör jag för att komma runt det issåfall?

  23. #713
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av svuush Visa Inlägg
    Har ett stulet xbox 360 och polisen säger att de kommer bli spärrat direkt ja kopplar in de till internet. vägrar dock lämna tillbaka det. Kan de vara sant de dom säger eller ljuger dom?
    Och hur gör jag för att komma runt det issåfall?
    Haha, om dom har bevis på att det är stöldgods så låter det föga troligt att dom låter dig ha kvar det. Att dom säger att det kommer spärras är total BULLSHIT, dom försöker "skrämma, jävlas" med dig så att du ska tänka "jaha, ja men då kan jag lika gärna lämna tillbaka det".

    Så fortsätt tanka, bränna o spela ....

  24. #714
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Haha, om dom har bevis på att det är stöldgods så låter det föga troligt att dom låter dig ha kvar det. Att dom säger att det kommer spärras är total BULLSHIT, dom försöker "skrämma, jävlas" med dig så att du ska tänka "jaha, ja men då kan jag lika gärna lämna tillbaka det".

    Så fortsätt tanka, bränna o spela ....
    jojo dom har klara bevis men dom har inte hittat åt xboxet o ja har ju "sålt" det o vågar inte gola..Tog de från en affär så tänkte om affären hade nå imei nummer eller liknande. tog hela lådan så tycker att de vorde dom ju ej ha om de nu finns.

    Har inte flashat de än.. men ska väll våga mig på o koppla in på internet då.

  25. #715
    Registrerade
    Jul 2005
    Inlägg
    97
    Respekt
    19
    Det där kanske inte är saker du ska prata högt om

  26. #716
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    jo namn å adress tack åxå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #717
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar som om flashback spiller lite av sina besökare hit ibland...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #718
    Registrerade
    Dec 2006
    Inlägg
    90
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Verkar som om flashback spiller lite av sina besökare hit ibland...
    Haha, får faktiskt hålla med dig där...

    Well well, vad ska man säga, hade jag haft schans o sno en låda istället för att betala 4000:- så hade jag nog fan gjort det. Inte får man dåligt samvete för ett ElGiganten torskat några tusenlappar ...

  29. #719
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    75
    Respekt
    18
    chans å chans, chans har man väl alltid, prova och hör av dig hur det gick

  30. #720
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Janols Visa Inlägg
    Haha, får faktiskt hålla med dig där...

    Well well, vad ska man säga, hade jag haft schans o sno en låda istället för att betala 4000:- så hade jag nog fan gjort det. Inte får man dåligt samvete för ett ElGiganten torskat några tusenlappar ...
    Thou shall not steal!!!

Sida 24 av 25 FörstaFörsta ... 1422232425 SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •