Sida 7 av 25 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista
Visar resultat 181 till 210 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #181
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Eftersom firmware features var efterfrågat så........
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  2. #182
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    För oss som har samsung-LG läsaren. Finns det firmware eller är det bara att sitta still och vänta? Om jag patchar mitt firmware kan det ställa till det om man vill ha tillbaka orginal?

  3. #183
    Registrerade
    Jul 2003
    Inlägg
    122
    Respekt
    21
    Är det ngn som har en länk till en guide för oss som är helt nybörjare? Man funderar ju på att köpa en 360 men vill veta hur lätt eller svårt det är att få igång backuper...

  4. #184
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Finns ingen Guide kommer inte finnas än på ett tag och det är verkligen inte nått för nybörjare så bara ta det lungt o vänta ett bra tag för att nybörjare ska få det o fungera genom o bara trycka på en grej o så görs allt automatiskt

  5. #185
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Läste på nåt forum att grabbarna på Foros360 hade FW till Hitatchi/LG på g. Var bara nåt med orginal xbox spel som skulle lösas..

  6. #186
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    186
    Respekt
    21
    ugh, datorn hänger sig när jag kopplar in min TS-H943 med xtrm0800.bin FW i windows T_______T ngn som har löst detta udda problem??

    /mvh
    yuz

  7. #187
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Ni borde göra någon lösning med en extern patchad Läsare i eget case och en switch så att man kan byta emellan orginal och Patchad läsare(så att man inte råkar illa ut på XboX live senare).

  8. #188
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Om man använder denna tjänst så blir det inte tokdyrt att skicka efter en drive från etech4sale.
    http://www.jetcarrier.com/ (det finns flera sådana "tjänsteföretag" på nätet men tror att det här enda nordiska)

    Ett tips bara för er som inte vill vänta på Hitachin eller vill säkra upp så ni inte bränner orginalet!

  9. #189
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Nån som vet om det jobbas på hitachi driven?? (e lite otålig)
    Kan inte hitta nåt som säger att dom håller på med den..
    Kanske ska man byta till samsung driven?

  10. #190
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av FluFF
    Ni borde göra någon lösning med en extern patchad Läsare i eget case och en switch så att man kan byta emellan orginal och Patchad läsare(så att man inte råkar illa ut på XboX live senare).
    Eftersom det bara rör sig om en firmware-ändring borde det vara en barnlek att stoppa in ett extra minne så man kan byta med en switch. Då kan du ju enkelt switch över till orginal firmware då du vill spela orginal-spel på Live.

    Edit: Tydligen nån annan som har haft samma tankegångar: http://www.xbox-scene.com/xbox1data/...uAbeqimDJg.php

  11. #191
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    www.foros360.com.......dessa grabbar kan..och om inte jag har helt fel så kommer det till hitachi driven snart.....ni får köra google translator ,för att sidan e på spanska,,,,ja just det ja en anna patch har kommit för att kunna enklare patcha sammy-driven,,,,,,,,,,,

  12. #192
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi
    Vad menar du?


    Du kör samma backup på en annan flashad 360..fungerar detta som en orginal skiva eller måste man göra specifik backup på varje maskin...

  13. #193
    Registrerade
    Jan 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Ni kanske har sett å läst detta:
    http://www.idg.se/ArticlePages/20060...32_PFA.dbp.asp

    http://www.xboxhacker.net/index.php?...33&topic=779.0

    ser ju rätt lovande ut men verkar krångligt å flascha med risker mm

  14. #194
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    FIRMWARE till Hitachi drive på G...problemet är att inte vanliga xboxspel fungerar bra ännu..
    inom ngra dagar har vi väll detta i våra händer =).....
    Och titta på

    http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=7239
    Last edited by jarkko; 2006-05-17 at 11:32.

  15. #195
    Registrerade
    Sep 2003
    Inlägg
    60
    Respekt
    21
    Hoppas de släpper ut FW;n även om de inte får igång xbox orginal. TS&co som inte släppte ut sin FW fick tydligen heller aldrig XbOrginal att fungera.. Fast det spelar ju inte så stor roll egentligen. Inga större problem att ha 2 FW i driven (om det behövs) så man kan byta..

  16. #196
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    inom 4-5 dagar så har vi Hitachi -patchen......

  17. #197
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    hmmmm

    när kan man lämna in den för omproggrammering + installering av switch mellan original och mod?

  18. #198
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  19. #199
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Fler progs på g ..kommer under dagen..blir enklare att patcha backups m,m

  20. #200
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Jag hade tänkt att köpa en dual layer brännare nu...Är det någonting speciellt jag ska titta på när jag ska köpa den. Måste den ha någon speciell funktion? Tänkte då angående att bränna xbox 360 spel.

  21. #201
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Brännaren skall sätta booktype DVDROM på dvd+r dl media. Vet inte om det är något som inte alla brännare gör. Min gjorde det iaf utan att jag behövde be den specifikt om det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #202
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    Ja att brännaren inte är rosa.....nää köp dig en som passar bra nec ..pioneer...kör själv lacie porche design...funkar perfa

  23. #203
    För er som inte upptäckt det så finns det nån sak som gör att man kan välja fireware. Kolla www.xbox-scene.com och scrolla ner lite...

    ps. såg detta 17/5
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  24. #204
    Oops såg att någon postat det förut...
    Läs inte forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova inte forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta inte hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag svarat på redan...

  25. #205
    Registrerade
    Apr 2006
    Inlägg
    129
    Respekt
    18
    denna kom för 6 timmar sen Working.XBOX360.Samsung.Firmware.Modification.And. Image.Creation.Tools-Xtreme

  26. #206
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    till helgen hoppas vi få hitachi patchen.....och denna gången skall det vara mycket enklare att patcha.....samt att en ny typ av iso patcher är på g,,,vad jag hört =)

  27. #207
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    http://dwl.xbox-scene.com/tutorial/G...re-to-work.pdf

    Är det allt som behöver göras? Såfall är det ju riktigt lätt.. iofs föstår jag inte riktigt vad som menas med sista punkten..

  28. #208
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    http://66.249.93.104/translate_c?hl=...3Fd%3DRMVJQTT8

    ny patcher till samsung drives........enklare än det här blir det inte

  29. #209
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    244
    Respekt
    20

    %

    mitt största frågetecken är bara hur stor challen är att man får just en samsung drive när man köper ett 360, man vill ju inte tömma Mat kapitalet denna månad och rusa och köpa ett 360 för att sedan öppna den och se att man har fått en Lg drive, det vore ju öken. så till min fråga.

    har alla nya 360is samsung? eller hur stor channs är det att man får en?

    det bästa vore om man fick öppna kartongen på affären och köra ut släden och se efter först, fast det kan man väl fetglömma?

  30. #210
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21
    1.du tar och väntar,,enligt vad jag vet skall en patch till hitachi komma i helgen..
    2.om du köper en maskin så är det core du skall titta på..tror att du har sammy drive där...har själv en hitachi på min ...så jag tar och väntar...samsung driven skall ha kommit in slutet av januari...men kan ha fel....
    Kolla med butiken om du kan se om släden åker ut...säg att polarna haft probs med detta..och du vill vara på säkra sidan,,,,

Sida 7 av 25 FörstaFörsta ... 5678917 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •