Sida 1 av 25 12311 ... SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 748

Diskussion: Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Fyra månader klarade sig 360. (OFFICIELLA 360 dvd firmware hack tråden!)

    ************************************************** ***

    Läs även denna tråd med VANLIGA FRÅGOR OCH SVAR om 360 moddning
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=27516


    ************************************************** ***





    Läs och njut... Kan de så kommer fler kunna Finns en liten demonstrations video att ladda ner och se med "egna" ögon.

    http://www.xboxhacker.net/index.php?...33&topic=481.0
    Last edited by Hansi; 2007-01-16 at 11:34. Anledning: Lade in länk till FAQ tråden

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2004
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Nice.. hoppas det inte är en till fake video.. men skivan ser ut att vara dvd-r utan och någon typ av chip installerat vad man kan se på videon
    PS3 US version, XBOX 360 /Hitachi drive, och alla nintendo konsoller

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den videon är med stor sannolikhet äkta.

    Om ingen annan hinner före så skall jag skriva ihop lite historik och tekniska förklaringar på hur det fungerar på svenska i denna tråd framöver. Hinner inte ikväll dock.

    Men tydligen har man missat att skydda dvdläsarens firmware från obehörig kod. Tidigare lyckades man ju köra kopierade spel på "gamla" xboxen genom samma typ av hack, och de nya billiga chippen till gamecube angriper väl också dvdläsarens firmware vad jag förstått.

    Denna typ av hack är begränsade till att starta rena kopior av originalspel signerade för samma region som xboxen är avsedd för, eftersom dom endast kringgår kontrollen av om själva skivan är original eller kopierad.

    Programfilerna (spelen) på skivan är fortfarande skyddade av signering, så det går inte att starta egenskrivna program som t.ex. emulatorer eller xbox media center.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    ska det gå att ladda ner spelen från internet och bränna ner de på dvd och spela?? om så är fallet är detta riktigt stort bara snubben släpper hur man gör detta.
    Last edited by mysiskatten; 2006-03-19 at 00:09.
    Läs XBMC Manual och FAQ

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det går redan att ladda hem spelan från internet.

    Det finns redan beskrivet vad som måste hackas i firmware för att få igång spelen. Killarna som redan lyckats är inte intresserade av att släppa något, men nu när det är allmänt känt vad som måste hackas så kommer det snart vara någon med andra värderingar som gör ett hack som antingen släpps direkt eller först paketeras i någon form av chiplösning för att snart därefter rippas och släppas...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    24
    Respekt
    0

    Media Center

    Tror ni att XBMC kommer att kunna köras?

    //ch

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inte med den här typen av hack. Det kommer bli betydligt svårare att knäcka de "riktiga" skydden så att man kan starta osignerad kod
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Som Hansi redan skrivit.. Även om dessa grabbar som gjort detta möjligt fysikt inte släpper ifrån sig den ändrade firmwaren. Specificierar de ganska nära vart ändringar måste göras vilket medför att alla andra 1000-tals personer som sitter och försöker med vad just dessa grabbar lyckats med kommer att komma lösningen på spåren. Då vips har vi något att fylla våra boxar med... Det som skall bli lite intressant är vad MS gör åt detta.. Är det så att de kanske kan bygga runt detta "problemet" och på så viss begränsa antal boxar för just detta till idag levererade konsoller.... Det får sanningen utvisa..

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    978
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Det går redan att ladda hem spelan från internet.

    jo vet att man kan ladda ner alla spelen. Du menar att de skulle fungera att bränna på dvd och spela på sin xbox360 med denna hack?!
    Läs XBMC Manual och FAQ

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja.

    Däremot vet jag inte om de dumpar som du hittar på nätet nu kommer att fungera som dom är. Spelen kanske måste dumpas om på ett annat sätt, eller patchas för att fungera.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Ja men sen kommer den att ladda ner en patch som döljs i en uppdaterad dashboard eller ngt sånt som uppdaterar FW sen är man tillbaka på ruta 1
    Last edited by pege63; 2006-03-19 at 11:55.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  12. #12
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Då får man byta ut minnes-chippet som håller i FW'en, till ett flash-chip som är read-only....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Verkar intressant...Fast det är inget man kan göra själv nu eller?
    Om det nu skulle funka så går det väl inte att bränna spelen på en vanlig DVD skiva va, utan en dual layer skiva eller vad det heter?

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    80
    Respekt
    21

  15. #15
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Hisingen Göteborg
    Inlägg
    119
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jarkko
    Aldrig slagit dig att han kanske har mer än ett 360? eller du tror på allvar att han pillar i den enda maskinen han har? Dessutom hade man sett dioden lysa om den varit igång + att den er ut att stå en bra bit ifrån.

    Jag tror helt och hållet på att detta är äkta och till skillnad från IS killarna har dessa personer som e bakom detta en förklaring till hur det kunde funka plus att de har trovärdighet sen innan.

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Låt oss hålla denna tråd fri från spekulationer om det är fejk eller ej. Skapa en separat tråd för det om ni vill leka gissa rita spring
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    För mig är allt fake tills det bevisats att det fungerar. Ett videoklipp är inte tillräckligt anser jag. Jag kan också göra ett filmklipp och påstå att jag gjort ett knäckt firmware. Men jag kommer inte släppa det för jag är rädd för Microsoft.

  18. #18
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    161
    Respekt
    20

    Talking

    Citat Original inlägg av PalmiNio
    Aldrig slagit dig att han kanske har mer än ett 360? eller du tror på allvar att han pillar i den enda maskinen han har? Dessutom hade man sett dioden lysa om den varit igång + att den er ut att stå en bra bit ifrån.

    Jag tror helt och hållet på att detta är äkta och till skillnad från IS killarna har dessa personer som e bakom detta en förklaring till hur det kunde funka plus att de har trovärdighet sen innan.
    Föresten är det inte en 360 man ser på bilden, utan en chromad soptunna, en vattenautomat eller liknande
    Xbox 360 Premium HDMI
    BenQ iXtreme 1.5

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2005
    Från
    Stockholm/Nacka
    Inlägg
    538
    Respekt
    20
    Det bästa vore att ifall man kunde köpa en kompatibel dvdrom som had två chip där ena var flashat med det hackade firmwaret och det andra original. Sen på det skulle det vara en switch kopplad till framsidan där man kunde byta mellan firmware. Att plocka loss chippet och flasha separat låter lite för mycket just nu...

    Hansi, har ni några planer på att flasha firmware på dvdrom:en ifall ni listar ut hur? Det skulle vara trevligt.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, jag har också funderat i de banorna. Helt enkelt modda dvdläsaren på samma sätt vi moddade xbox förut - löd på ett bioschip parallellt med originalchippet.

    Det verkar ju inte vara några problem att dumpa firmware och den unika nyckeln utan att löda loss originalchippet.

    Sedan är det bara att löda på ett minneschip parallellt med 29 kablar eller att någon tar fram ett "patchande" chip med kanske 9 kablar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    läser inte dvd'n båda minnsechippen då? Man måste väl avaktivera det minneschip som man inte vill ladda ifrån.... Genom att jorda en kabel eller nåt...
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, man väljer vilket chip som skall vara aktivt genom att t.ex. jorda ett av benen på chippen. Med en enkel switch väljer man vilket chip som skall vara aktivt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    tänkte väl det....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  24. #24
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    De där med flera minneskretsar låter inte specielt dumt, Bara man gör allting rätt å flashar in sin egen Key, låter som ett måttligt lätt hack, om nu TheSpe******t å killarna skulle känna för att släppa skiten, eller om nån annan gör en liknande lösning, bara man får tag på en liknande krets...

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När vi gjorde det på xbox spelade det inte så stor roll vilken krets man använde, vi provade massor med olika eproms i olika format/kapslar utan problem. Jag får ta och läsa på lite nu och se vad det är för typ av minneschip i dvdläsaren. Med lite tur så är det en typ som inte alls kräver så många anslutningar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Enklaste blir väl ändå att löda bort original-kretsen, och löda fast en labbsocket, och en till labbsocket bredvid via kablar.
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  27. #27
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Oavsett är inte de den svåra biten, den är redan avklarad, Dom gör ett kanonjobb grabbarna som ägnar stora delar av sitt liv till att hjälpa andra, Förhoppningsvis läcker firmwaret ut snart, och nån kodar drivrutiner så man kan använda å flasha om dvdn på en vanlig pc, utan att behöva löda bort kretsen

  28. #28
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad tråkigt att bara stoppa läsaren i datorn, flasha, o sen är allt klart.... Då får man ju inte löda något!
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  29. #29
    Registrerade
    Jan 2006
    Från
    Norrköping
    Inlägg
    140
    Respekt
    19
    Det är ju det man hoppas slippa, att löda asså. Det tror jag förövrigt att man inte kommer att behöva. Hur öppnar man egentligen boxen?

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2004
    Från
    Färila
    Inlägg
    61
    Respekt
    21
    Löda är ju en del av spänningen, veta att man kan paja nått för flera tusen om man är en klant.. sen känner man sej duktigare när de funkar

Sida 1 av 25 12311 ... SistaSista

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •