Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: hmm..konfunderad...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

hmm..konfunderad...

Hej!

Jag har köpt en Japansk PSP version 1.50.

Allt e frid o fröjd..so far...eller?

Nej...

Jag har problem med:

1 , kan endast spela "mina backuper ", 3 st av dom alla som finnes att ladda ner.

har testat hur många Device hook, Loaders, Wersion changer...

Kan ladda dem i UMD emulatorn, och games finnes där, men får felmed när jag startat det, ( spelet kunde ej startas EEFFF3 ) typ...

2, har faktiskt köpt ett spel, Mega man X hunter, men det går ej att spela pga den kräver uppdatering till 2.5 eller var det 2,6?

Mina problem e klara, jag har fäljt anvisningar som finnes, alla guider.. men det beror på mig antagligen. att jag ej får det att fungera.

Hur skall jag göra för att spela "backuper" ?

Hur skall jag göra för att spela orginalspel?
    Finns det en version changer som lurar PSP:n till 2.6 firmware, och sen kan man byta tillbaks till v 1.5?

Funderar faktiskt på att uppgradera till 2.6... allt meckande ( kanske okunskap) gör att man lessnar..

tack alla för svar!

/
    grifter
    Last edited by Grifter; 2006-03-20 at 18:59.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ersion+changer

Glöm inte att du ska ha en umd (ditt megaman tex) i tray'en när du laddar fullt lagliga säkerhets backuper på dina egna lagligt ägda originala spel....

Du kan ju även kolla om andra fått till det med dina iso's: http://pspiso.nachtvuur.nl/
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Tack

Skall testa detta!

P.S

Kunda inte ladda diverse loaders som skulle "passa" mig? Finns dom att "tanka" från en annan sida?

Mkt tack på förhand!"!!

Edit:

Får fortfarande felmeddelande:
    The game could not be started. ( FFFFFED3)

Last edited by Grifter; 2006-03-20 at 19:33.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Om du kör med UMD Emu, så kan du ju testa att fippla lite med inställningarna, tex "RegionCode Override" "Use BOOT.bin" och andra grejer...
    Och http://www.ps2nfo.com/ har väl så gott som alla grejer. Men måste vara medlem, men det är ju inget större besvär att registrera sig....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Okej!

Tackar så mycket!

Har reggat mig och försöker leta mig fram tillen bra loader...:\

Känns skönt att få support på sina problem man har, känns lite dumt att inte kunna någonting om detta...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0

Unhappy

Nej... det funkar inte!

Har gjort som man skall, får firmware 7.5.
    Kan ej spela Isos

Får felmeddelande: The game could not be started. ( FFFFFED3)

Testar spela på min Orginal UMD skiva ( MegaMan X Maverick hunter)

Får felmeddelande vid start: The game could not be started. ( FFFFFED3)
    Även med firmware 7.5

Ger upp....

Vad är det för fel? Gör jag för fel?

E det min JPN PSP 1.5 som e haken??

Tack för all support Blixten, uppskattas..

/

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    20

Använd mph gameloader?

Har du provat mph gameloader? Hade samma problem som dig innan. men med MPH så fungerar de flesta iso´s nu! De du måste göra är att lägga in firmware 2.0 eller högre(om det går) i rätt mappar på minneskortet. har för mig de heter flash0 och flash1. Lägga in firmwaren gör du enkelt med MPH firmware launcher! Om du gör allt rätt så är det bara att ladda ison med umd-emu och efter det starta MPH gameloader! Glöm inte bort att du måste ha en UMD i ditt psp när du använder umd-emu!

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Okej,
    Kan du ge mig en url möjligtvis till den MPH loader med firmare som funkar?
    Vore guld!!

/
    G

Citat Original inlägg av Mrgrinder
    Har du provat mph gameloader? Hade samma problem som dig innan. men med MPH så fungerar de flesta iso´s nu! De du måste göra är att lägga in firmware 2.0 eller högre(om det går) i rätt mappar på minneskortet. har för mig de heter flash0 och flash1. Lägga in firmwaren gör du enkelt med MPH firmware launcher! Om du gör allt rätt så är det bara att ladda ison med umd-emu och efter det starta MPH gameloader! Glöm inte bort att du måste ha en UMD i ditt psp när du använder umd-emu!

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    20

Ok

Gå in på Psp-hacks.com där finns i stort sätt allt! Läs readme filerna till alla program. vissa kan vara lite luddiga att förstå. Men har för mig att forumet där har guider till det mesta!

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Eller som du själv sa, uppdatera skiten till 2.6 och slipp allt med version changers och hack och bajs.
    Nya versionen av FW är ju på G nu så då blir det ju mycket trevligare att köra original. =)
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    25
    Och ge upp isos? Inget alternativ...

Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Registrerade
    Jul 2004
    Respekt
    21
    Ärligt jag har utvärderat läget noga... är det försvarbart att köra 1.5? Nej.
    Visst, ISO load, men allt annat är ju begränsat och gammalt. Är det så jävla smiddigt med ISO när man måste köra tvåhundra program innan de laddar, och när de väl laddar är det inte säkert att det fungerar 100% iallafall. Varför inte bara köpa spelen? Det är inte så jävla dyrt, det går att få tag på spel för under 300kr, så lägg max 1000kr/månad på det så har du massor roliga spel inom en snar framtid, HELT utan versionchanger, Loaders, ISO tools, FIXES, patches och allt annat skit.

Dessutom i och med nya FW updates som är på gång så kommer det ju VoIP och möjligheten att streama ljud/video via RSS dessutom kommer det snart gamespots som kräver minst 2.6 och den nya tjänsten där man kan ladda ner PS1 och PS2 spel kräver även det en högre FW. Så det börjar blir grymt ovärt att hålla på med 1.5
    Last edited by SlayerX_; 2006-03-23 at 13:05. Anledning: update
    Playstation 3 60gb (PAL)
    XBOX +Duo-X2 +120GB
    GameCube (Indigo) +ViperGC +Big DVD Cover (Indigo)
    Game Boy Advanced (Black) +Flash2Advanced 256mb
    DS Lite (White) + CycloDS Evolution (2048mb)

Registrerade
    Apr 2005
    Respekt
    20

Smaksak!

Det är ju en smaksak! Själv så tycker jag det är jäkligt kul att hålla på och trixa och mixtra med alla olika program. Villket jag inte skulle kunna göra om jag hade högre FW. Sen så är det ju inte allt för knepigt att få igång spelen. Men vill man åt alla andra funktioner som web läsare och bättre video codecs m.m så visst då förstår jag att det inte är värt det. Själv så spelar jag mest spel och då är det ju perfect att ladda hem iso´s istället för att köpa spel för 400 kr för att märka att det var skit tråkigt, byta in det och få 100 kr, lägga ut 300 kr till för att få ett nytt spel som kanske också är skittråkigt. Jag brukar iofs köpa de spel som jag verkligen tycker är bra. Men majoriteten i min samling består av iso´s.

Liknande diskussioner

1. Hmm.. jag får inge ljud
    By RedFred in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-09-05, 01:20
  2. hmm
    By tony in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-12-26, 22:36
  3. Hmm
    By Switchboard in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-11-15, 21:34
  4. Hmm...
    By GoBiE in forum Playstation 2 - Övrigt