Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: Spindelproblem?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Spindelproblem?

    Har en xbox 1.6, stoppat i spidergx-chip och 120 GB disc, flashat om och installerat superdisc 3.7, menfår inga spel från hårddisken att fungera, eller program som exempelvis dvd2xbox, avalanche etc. Kan ftp:a med quix, det fungerar bra, men kan som sagt inte starta upp några spel eller program från boxen. Kan någon ge mig ett förslag på vad jag gör för fel, innan min fru lämnar mig...........

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Inte ska väl frugan lämna dig Men när du installerade Superdisc, är du säker på att du tryckte på installationen för "Upgraded HD" eller tryckte du på "Retail HD"?

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    "Upgraded HD" eller "Retail HD" är val jag inte känner igen. Formaterade om c-d-e och körde installationen igen, men hittade inte de valen någonstans. Tips på var de ligger?

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Gör så här: Ladda ner och bränn SlaYers EvoX Installer 2.6 på en DVD-R skiva eller en CD-RW. Lägg sendan in skivan i boxen och stäng av den. Sätt på den igen med chippet på ON läge. Gå sedan till Nr 3 Full Install/Rebulid. Ta sedan den med Upgraded HD och fortsätt installationen (Det finns bara två val Retail och Upgraded). Fixa detta och hör av dig senare. SlaYers är mycket enklare att använda än Superdisc.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Sök efter hur man gör med Slayers oxå för att det finns många trådar där det står hur man gör.

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2006
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Har installerat slayer men får exakt samma problem....Kan inte starta spel eller program från hd för den bara låser sig ("loading...). Fökjt alla trådar i detta forum men inte hittat något som hjälpt.

    Har testat många olika flash men bara ett startar boxen på och det har laddat från "C:\Downloads\XBOX\Installera Spider GX för Nybörjare! v1_6 - 1_6b.htm". Vet ej exakt vilken variant det är. Det är flashat via CD-RW.

    Tacksam för fler förslag.

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •