Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Svartvit TV med converter

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Svartvit TV med converter

Någon som vet vad jag ska ta mig till då jag MED converter kopplar min PC till TVn får bara svartvitt på TVn.... Jag får upp bildskärmen men ingen färg
    Finns det någon nedladdningsbar converter som hjälper mig med mitt problem??

Mvh Kalle

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    har du två scart uttag på tv så har du åxå två kanalen en för var av dom ta rätt kanal
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0
    Jag har testat båda scart uttagen men det är fortfarande svartvit skärm och jag har ATI Radeon 9500 så TvTool kan inte heller hjälpa mig, frågan är om det någon som vet något alternativ?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    TVtool är för Nvideas kort.
    Kolla på IDG/Pc För Alla dom hade en guide i ett nummer av tidningen där man gick igen Nvides/ATIs kort för just det, stick till biblan & kolla, eller sök på nätet. Hade just den frågan uppe igår på jobba där jag gav en Nvideas/Atis guide till en av våra kunder hittade det på nätet har tyvär tagin bort filen (Acrobat reader fil)
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Vad är det för converter du pratar om? Du kör väl med vanlig tv-out. Kör du med s-video eller kompositkabel? Om du kör s-video och du bara får svartvitt så är det din tv som inte klarar av att ta emot en s-videosignal prova isåfall med en kompositkabel som kommer att ge färg men en sämre bildkvalitet.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Tror han menar den man skall ha till TVns/scart som har S-videos, komposit, ljud, menar om han har videos & slår på den & videons bild kommer fram direkt så har den S-Video signal ju.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    En vanlig video har inte s-video som bildöverföring utan bara vanlig kompositsignal via scarten, det är endast s-videoapparater som kan skicka s-videosignal.

Om man få svartvit bild så prova med en kompositkabel (alltså den vanliga RCA-kabel)
    , om det blir färg så klarar inte tvn s-video.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Och får man ingen färg med den kabeln så e TVn för gammal

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Kompositkabel får man alltid färg med, en standardsignal som alla apparater klarar av, annars så är det något fel på grafikkortet.

Liknande diskussioner

1. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  2. HANSI m.fl: För att spela min back-ups måste jag boota med samma spel fast ORGINAL.
    By koopatrooper in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-05-18, 01:32
  3. Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2003-01-18, 16:41
  4. Är V4-maskiner lika struliga som V5 med olika CD-r-media?
    By Game_Freak_se in forum Messiah - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-06-10, 01:21
  5. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner