Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Långa kablar XBOX -> TV?

Registrerade
    Dec 2005
    Respekt
    0

Långa kablar XBOX -> TV?

Jag har nu fräst in en kabelskena i väggen som är ca 3 meter lång, är det någon som gjort något liknande och kan rekommendera vilken xboxkabel på marknaden som har den längden och som jag kan dra igenom denna? Har sett tidigare tråd om att man kan använda sina vanliga komponentkablar och sen "skarva" med det här kitet:

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=132&xSec=9

Drömmen vore ju att hitta en kabel som denna, som håller minst 3 meter (Denna kanske gör det, det framgår inte i produktbeskrivningen):

http://www.psxcare.com/product.php?xProd=21&xSec=9

Tips/ideér?

/ PG

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Tror ju inte att kabeln är tre meter som du hoppas. Som det står på produktbeskrivingen så går det inte att ersätta (inte utan att löda iaf) orginal kablarna med dina egna (längre) komponentsnören längre. Så ska du använda denna produkt så får du antingen använda hona->hona adapter plus ett par ordentliga komponetkablar eller så fixar du dina egna förlängningskablar med hona i ena änden och hane i andra.

edit: för å göra dina egna kablar (för en spottstyver för vad motsvarande kabel i kvalitetsväg skulle kosta att köpa):
    w w w.bus.ucf.edu/cwhite/theater/diycable.htm
    h d b e a t.com/2006/01/14/creating-your-own-component-cables/

edit2: lr så är du riktigt seriös och plockar isär produkten ifråga och byter ut kablarna mot dina egna =)
    Last edited by psychocowboy; 2006-03-31 at 12:12.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Är ju inte direkt en större utmaning att löda loss dom som sitter, och in med nåra egna....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Är ju inte direkt en större utmaning att löda loss dom som sitter, och in med nåra egna....
    Egentligen inte men normalt så brukar folk inte vilja hålla på med sånt. Sen kan jag tänka mig att det kan vara lite problem att få isär skiten utan att skada. Antar att den är limmad (har ju ingen själv så jag vet ju inte men sånt där brukar ju inte vara meningen att man ska kunna få isär).

Liknande diskussioner

1. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24