Hej, går det att använda en Xbox 360 fjärrkontroll tillsammans med X3IR? Nu när XBMC 2.0 och MC360 är på väg, skulle det vara grymt snyggt att kunna använda 360 fjärren till...
Hej, går det att använda en Xbox 360 fjärrkontroll tillsammans med X3IR? Nu när XBMC 2.0 och MC360 är på väg, skulle det vara grymt snyggt att kunna använda 360 fjärren till...
Xbox v.1.0 - X3 - X3CP - Thomson DVD - 200 GB - Kai - X-DSL
Jo det ska ju fungera med xbox 360 fjärren (iaf om den är RCA komp. vilket man kan tycka att den borde vara) till x3ir men jag fattar inte riktigt poängen, varför inte använda orginalfjärren?
Orginal fjärren har inte riktigt lika många knappar, och priset på orginal fjärren till xbox och till xbox 360 är nästan lika, så då tänkte jag att det skulle vara snyggt med 360 fjärren. Den har dessutom on knapp, samt mata ut dvd lucka, och lite andra bra knappar. Finns det någon guide som beskriver hur man använder X3IR?
Men med X3IR kan du ju bara stänga av och sätta på ditt xboxOriginal inlägg av helino
Original inlägg av helino
Nu hänger jag inte riktigt med, om du installerar X3IR så gör du väl det bara för att kunna stänga av och sätta på lådan? För det är ju det ända som X3Ir kan göra.
Om det går att använda 360 fjärren i XBMC är väl upp till motagaren på xboxet.
Kom på det nu, men jag läste att orginal "IR-ögat" även kan läsa andra kontroller, stämmer det?Men med X3IR kan du ju bara stänga av och sätta på ditt xbox
Möjligt, har ingen koll på hur hårdvaran fungerar. Vad som är säkert är ju iaf att fjärrkontrollen måste använda samma protokoll som orginal fjärren. Både rent hårdvarumässigt med samma bärfrekvens osv. men oxå snäppet högre upp mot mjuvara. Så att en kod 119 t ex från fjärrkontrollen åtminstone blir en unik kod i motagaren.Original inlägg av helino
Sen vet jag inte om det är upp till motagaren att tolka koderna som t ex 119 skulle vara play men det tror jag inte iaf. Isåfall så får ju programmet, i denna fråga xbmc, tolka koden. Och det är ju bra, för i xbmc kan man ju ställa in sånt själv.
Vad jag tror så fungerar ju inte 360 fjärren till xboxen utav den enkla anledningen att om den gjorde det så skulle man inte kunna ha en xbox och en 360 med fjärrkontroll i närheten utav varandra och det tror jag microsoft har tänkt på.
Har läst runt lite nu. IR-ögat funkar bara för den fjärrkontroll man köper (MS eller 3:e part), men en del fjärrkontroll kan lära sig xboxens fjärrens koder (de flesta multi-fjärrkontroller) vilket gör att man kan använda dem. Det krävs dock ett ir-öga från någon form av xbox fjärr. Tyvärr har inte 360 fjärren någon "lärningsfunktion" vilket gör att det inte går att använda. Däremot verkar Thrustmaster fjärr se rätt trevligt ut...
Ser inte direkt några jättefördelar med thrustmasters fjärr mot orginal, det är inte så att du får fler funktioner till xboxen direkt. Det ända man får är en multi-fjärrkontroll som du kallar det. Inte ens en speciellt bra en.
Om du nu inte ska använda orginalfjärren så tycker jag du satsa på en ordentlig fjärrkontroll. Vad heter det där monstret som du använder Hansi?
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Bookmarks