Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Menyerna apps & games borta

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Unhappy Menyerna apps & games borta

launch dvd
    games & apps

..har försvunnit från menyn på Xboxen
    och kvar finns..

MS dashboard
    reboot
    power off
    settings
    backup

Detta efter att brorsan varit inne i programmet xtoolbox.
    Någon som vet om det går att fixa detta.
    Kan nu alltså inte komma åt spelen på hårdisken.

Under setting går att läsa:
    Evo-x m75f
    Kernel version: 1.00.5101.01
    Berätta gärna för mej hur jag kan få fram annan information som behövs för att veta vad som är problemet.

Skulle bli mkt glad om detta gick att lösa.
    Last edited by sparq; 2006-02-03 at 18:52.

Registrerade
    Jan 2006
    Respekt
    0
    in & dra evox.ini & länka om & kolla så allt stämmer då ..
    eller ftp a den & se vad han tagit bort !
    eller så kör in superdisc igen

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0

Question

Har kopplat xboxen till datan en gång o överfört filer. Förutom det vet jag inte hur sånt fungerar.

evox.ini och sperdisc är nytt för mej. Beskriv gärna hur jag ska gå till väga för att göra något av det du sa.

Sen är det också så att jag inte kan gå in på något av programen på xboxen eftersom games & apps inte finns på menyn..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Stoppa in SD 3.7rc8 installera om dashen så funkar det igen
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Tack x850xt och pege63!

Men hur vet jag att det är superdisc som jag har nu? Finns det någon risk att något går fel när jag installerar superdisc så att jag inte kan spela spel från dvd'n som jag kan nu?

Håller på att ladda hem nyaste superdisc nu men vill gärna veta ovanstående innan jag provar..

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    nej sufra runt på skivan innan du gör ngt alls gån då in på PSXCARE menyn på skivan, kolla runt först
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Tack för svaren! Har fått det att fungera Men har inte installerat om superdisc. Använder ******* BOOT DISC 3.0 och väljer där "games" på menyn som kommer upp när jag startar skivan. Får då upp alla spelen som finns på hårddisken.

Registrerade
    Mar 2006
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av sparq
    Tack för svaren! Har fått det att fungera Men har inte installerat om superdisc. Använder ******* BOOT DISC 3.0 och väljer där "games" på menyn som kommer upp när jag startar skivan. Får då upp alla spelen som finns på hårddisken.
    Hej, jag har fått precis samma problem, men jag har inte gjort något speciellt. Försökte ftp:a engång utan framgång så jag sket i det. Det enda jag kommer på som jag har ändrat på e skalen "skin".

Men jag har fått precis samma problem, hur gjorde du för att få det o funka? vad e boot disc och vart får jag tag i det?

Blev det som innan eller??

Hjälp plz....

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Med ******* boot disk så får man upp en meny när man startar skivan där man kan välja "games" för att få upp listan på spelen. Går också att komma åt program från cd'n.

Går att installera om programvaran också med denna cd men har inte vågat det för antagligen finns det risk att nåt går snett.

******* boot disk och superdisc går att ladda hem på piratebay.org som torrent. Men tänk på att att du genom att gå in på piratebay.org utan exempelvis webbläsaren Firefox med tilläggen Adblock plus och Filterset.G Updater (som tar bort reklam) så kan du ofrivilligt va med o stödja (i extremfallet barnporr) genom piratebays reklamintäkter eftersom de har policyn att inte ta bort några torrents oavsett innehåll.
    Last edited by sparq; 2006-03-04 at 19:53.

Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Respekt
    26
    Snubbarna som driver TPB sysslar inte med sånt....
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Blixten100
    Snubbarna som driver TPB sysslar inte med sånt....
    Tack Blixten100 för förtydligandet. Var inte det jag syftade på utan just policyn att inte ta bort några torrenter oavsett innehåll. (En torrent är en fil innehållande nedladdningsinformation, och är dessa filer pirate bay tillhandahåller)

"Medlemmarna på The Pirate Bay representerar en bred fildelningspublik. Därför kan material som verkar stötande finnas tillgängligt. Mejla inte oss om du finner något som otrevligt, fokusera istället på det material du finner positivt. Enda tillfället The Pirate Bay tar bort torrenter är om namnet inte överensstämmer med innehållet man ska veta vad man laddar ner."
    källa

Liknande diskussioner

1. Tappat games, apps, och så vidare
    By bjoorntjanst in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 21:15
  2. Alla games & apps är borta!
    By Olle32 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-05-12, 17:13
  3. apps och games mapparna är borta
    By ski-doo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-03-30, 01:16
  4. games & apps borta?