Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: Hur full HD får man ha?

  1. #1
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    Hur full HD får man ha?

    Hej.

    Jag har en 1,6 med Smart XX och 200gig HD.

    Nu är det så att den börjar bli full (har väl ca 30 gig kvar) och jag bara undra om den kan börja dumma sig om man fyller den för mycket eller kan man choka den dumfull och allt funkar fint ändå?
    Hur mycket HD space tycker ni jag ska spara för datorn.

    Vad händer om jag laddar in ett "program" och hon blir full just då, kommer hon och hänga sig eller avbryter den själv eller helt enkelt vad händer.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Var försiktig med C: och E:

    Spara gärna några gig på F: också, men det brukar inte vara någon katastrof, mest att det går långsammare att fylla på disken mot slutet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Du caprice, tänkte bara höra med dig, ungefär hur många spel får du in på din 200 gb? Hade kanske tänkt uppgradera mig nämligen
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  4. #4
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Tja, hur många kan det vara? inte sådär jättemånga inte, 75st kanske. Kan kolla det och återkomma med ett bättre svar.

    Skulle gissa på att ett bra spel tar ca 2gig i snitt och det borde ju göra hundra spel men sen rymmer ju inte HD 200000mbyt utan antagligen runt 160gig med lite skitprogram och lite info utlagt på massa konstiga HD (vet inte varför dom gjorde så?) så runt 75st.

    Funderar på att lägga in en till, går det? eller bara köpa en större HD och slänga in, runt 800gig borde vara lagom. Kommer ihåg att win95 knökade med vissa HDar och så vill man ju inte ha det.

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Men för tusan... Det duger gott åt mig, har ca. 50 spel, på skiva!! Ska ta och köpa en 200 gb och lägga över alla där, tack för infon
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Caprice: Om du ska lägga in fler håddiskar på din Xbox så borde du köpa en Xtender.
    Ser ut så här:


  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    En 500GB disk i boxen så blir det så fint så :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Wow, vilken feting alltså men jag undrar om det inte är smidigare som Hansi säger med en större HD. Fungerar det att bara byta till större eller blir det några problem då? (obs jag kan inget om tekniken så vg och prata idiotspråk med mig) Partipioner och sådant annat jobbigt tänker jag på.

    Om man köper en ny HD av PSXCARE så kan väl PSXCARE hjälpa mig med att få allt att lira och även att få över det som finns på HD idag över till den nya? Går det inte att slänga i en större disk än 500gig? eller det kanske blir komplicerat då?

    Till Rejjo. Sov hemma hos tjejen igår så jag kunnde inte kolla hur många backupp spel jag har på HD, återkommer.

    Och som sista fundering, när jag för över ett backup spel till HD då brukar jag använda ett program som heter DVD2XBOX och det fungerar smidigt (till och med jag förstår mig på det) dock så får jag några skräpfiler kvar på HD som heter DVD2XBOX54 (sista två siffrorna varierar beroende på vilken överföring jag gör t.ex. 54 nästa gång 55 efter det 56 osv) dessa är nästan alltid tomma men ibland kan det ligga lite info kvar i dessa kataloger kan jag slänga det eller kommer spelen paja då?

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har inte sett någon större IDE disk än 500GB, så jag har inte brytt mig om att kolla om det går att ställa upp klusterstorleken så att man kan ha större partitioner än 512GB. Som det är nu ligger väl gränsen på c:a 600-650GB disk med en F: på c:a 120GB och G: på 512GB.

    Men nog fan räcker väl 500GB om man bara ser till att rensa ut skitspelen från disken ibland...

    Vi kan iaf byta till större disk åt dig, sånt gör vi ju varje dag.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #10
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Ja, det bör det nog göra (tänkte bara att när man ändå har brallorna nere). Kan ni lägga över det jag har på hd oxså till den nya?

    Och som sista fundering, när jag för över ett backup spel till HD då brukar jag använda ett program som heter DVD2XBOX och det fungerar smidigt (till och med jag förstår mig på det) dock så får jag några skräpfiler kvar på HD som heter DVD2XBOX54 (sista två siffrorna varierar beroende på vilken överföring jag gör t.ex. 54 nästa gång 55 efter det 56 osv) dessa är nästan alltid tomma men ibland kan det ligga lite info kvar i dessa kataloger kan jag slänga det eller kommer spelen paja då?

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Inga problem att flytta filerna

    Ang dvd2xbox, du menar alltså inte katalogen som spelet hamnar i utan lösa filer? Förmodligen bara någon form av log/debug filer, inget som spelen bryr sig om.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21

    Cool

    Citat Original inlägg av rejjo
    Men för tusan... Det duger gott åt mig, har ca. 50 spel, på skiva!! Ska ta och köpa en 200 gb och lägga över alla där, tack för infon
    Har en hårddisk på 120 GB i min XBOX. Men jag har inte ett enda spel inlagt på hårddisken. Har brännt ut alla på dvd-r skivor och skrivit ut omslag till dem. Har 605 xbox spel utbrända på dvd-r skivor med utskrivna omslag i dvd-fodral.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Men finns det ens så många xbox-spel?
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Caprice: Köper du en Xtender så kan du sätta in 3 hårddiskar i din xbox. Det är inte svårt alls. Bara köp en kabel som går från en hårddisk och sedan till de andra två. Då kan du t.ex lägga in 3 hårddiskar som är 500GB stycket

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    xeon > Visst kan man det, billigt blir det ju också...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  16. #16
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Vad kostar ungerfär en 500GB HD?

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    c:a 3400:- kostade den vi monterade sist, men det var ju för mer än ett par dagar sedan så priserna lär ju ha rasat som vanligt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Som sagt...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  19. #19
    Registrerade
    May 2005
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jaså, men då tar jag bort DVD2XBOX filerna. Toppen att ni har möjlighet att flytta över grejerna.

    Sov inte hemma igår heller, återkommer med svar på hur många spel HD rymmer.

    3400:- plus montering osv, fan det är ju inte skitbilligt, nåja det är ju fortfarande lite plats kvar på HD så vi kan ju vänta lite.

    Att ha spelen i kartonger och hålla på och byta, gå upp ur soffan osv funkar ju i och för sig men då kunde jag ju skippat HD från början, nä HD det är för mig det, skönt att slippa allt bök.

    Fick en till idé säg att man har en HD liggande som man inte använder på (jag tror) 120gig, kan man slita ur MS org HD och montera en till eller kommer allt att börja böka då, jag menar då får man ju faktiskt rätt mycket mera plats att leka på, borde ju räcka ett halvår till då + att 500gigar lär ju inte vara dyrare om ett halvår.

  20. #20
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Okej roine johnsson, det där är sjukt ;P
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    Att du har orkat skriva upp allt. Föressten om du har oDC och snabb internet connection kan du då skicka några spel till mig?

  22. #22
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Har alla mina spel uppskrivna i ett ett word-dokument. Annars kan man ju inte komma ihåg vilka spel man har. De står därför i den ordning som jag har skaffat dem. Alltså det spel som står som nr 1 är det första spel jag skaffade och nr 605 är det senaste spelet jag skaffade. Var bara att kopiera och klistra in texten från det dokumentet för att få fram listan här. Skulle ta flera timmar annars.
    Men jag har även en gamecube. Men den har jag (bara) 78 brända spel med omslag till. När man har så många spel så måste man skriva upp dem. Ibland när man ser ett spel att ladda ner så måste man söka i word-dokumentet efter det bara för att vara säker på att man inte redan har det.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2005
    Inlägg
    325
    Respekt
    19
    hahah . Ja har 40 o ja kommer inte ens ihåg dem

  24. #24
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Sjukt alltså.... Jag tror det är dig M$ syftar på när dom talar om "pirater".... Hur många år har du samlat?
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja fy fan vad M$ *FÖRLORAT PENGAR* på roine...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Jo men att sen skriva dom här för vem & till vilken hjälp
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Så mycket pengar har de inte förlorat på mig. Jag har faktiskt 28 orginal köp spel till xboxen. Det är ändå mer spel än vad folk med ochippade xboxar brukar skaffa sig. Jag har haft min xbox i ca 3 år. Tog bort listan med mina spel. Tog så mycket plats på sidan.
    Last edited by roine_johnsson; 2006-03-25 at 18:28.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  28. #28
    Registrerade
    Sep 2005
    Från
    Malmö
    Inlägg
    1 263
    Respekt
    21
    Jag tror du var rädd för att M$ skulle råka se den och sen haffa dig, ställa dig till rätta, och kasta dig i ett fängelse någonstans i sydamerika...
    Citat Original inlägg av rejjo, 5 april -06

    "Har du inget och göra, skriv en guide!"

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hoppas alla insåg hur mitt inlägg dröp av ironi bara :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Hur får man Spel som Nintendo sega mm att fungera?
    By milax10 in forum SmartXX Support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-03-10, 21:45
  2. Hur får man ett Bios att alltid boota från hårddisk?
    By c_c_0 in forum BIOS versioner och flashning
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-06-29, 23:45
  3. Hur får man igång spel överförda till HD?
    By roggert in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-24, 15:16
  4. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •