Hej!
Jag har en 1.6 med SmartXX-chip och har fått problem med att lyssna på musik över internet.
Det har fungerat tidigare...men jag vet inte när
Jag får samma problem både med "My Music\Shoutcast top 500" och via webradio2-skriptet KML.
I min felsökning har jag provat tre olika releaser av XBMC. En äldre som jag kompilerat själv, en ny som jag kompilerat själv och dessutom senaste T3CH-releasen. Samma problem har jag upplevt på alla versioner. Så fort ljudströmmen ska komma så hårdhänger sig XBOX'en.
Jag har också provat att ta bort face008 eller vad de heter, i UDATA och TDATA. Även med en ny konfigurationsfil till XBMC. Dessutom har jag provat att starta med ett annat bios. (Kör normalt X2 5035, men nu även provat M8plus_16). Inget verkar hjälpa. Jag har också provat olika ljudinställningar i XBMC, både 5.1 och analogt. Ingen skillnad.
Eftersom jag tycker jag provat att byta all mjukvara funderar jag på om något hänt med hårdvaran...jag har fraktat min XBOX till en polare, så något kan ju ha hänt på vägen. Men att spela spel och titta på DVDer och xvid's fungerar.
Skummigt.
Härnäst ska jag prova att koppla om nätet, kör normalt trådlöst men smackar väl i en kabel för att testa.
-------------
Jag skrev så här långt innan jag kom på att jag hade mekat med cache-inställningarna i XBMC. Med defaultade inställningar så fungerar det. Att man ska vara så klåfingrig. Postar ändå meddelandet, ifall någon annan skulle ha samma problem i framtiden...så kanske man har tur med sökfunktionen.
Bookmarks