Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Problem med ljudstreaming

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20

    Problem med ljudstreaming

    Hej!

    Jag har en 1.6 med SmartXX-chip och har fått problem med att lyssna på musik över internet.

    Det har fungerat tidigare...men jag vet inte när

    Jag får samma problem både med "My Music\Shoutcast top 500" och via webradio2-skriptet KML.

    I min felsökning har jag provat tre olika releaser av XBMC. En äldre som jag kompilerat själv, en ny som jag kompilerat själv och dessutom senaste T3CH-releasen. Samma problem har jag upplevt på alla versioner. Så fort ljudströmmen ska komma så hårdhänger sig XBOX'en.
    Jag har också provat att ta bort face008 eller vad de heter, i UDATA och TDATA. Även med en ny konfigurationsfil till XBMC. Dessutom har jag provat att starta med ett annat bios. (Kör normalt X2 5035, men nu även provat M8plus_16). Inget verkar hjälpa. Jag har också provat olika ljudinställningar i XBMC, både 5.1 och analogt. Ingen skillnad.

    Eftersom jag tycker jag provat att byta all mjukvara funderar jag på om något hänt med hårdvaran...jag har fraktat min XBOX till en polare, så något kan ju ha hänt på vägen. Men att spela spel och titta på DVDer och xvid's fungerar.

    Skummigt.

    Härnäst ska jag prova att koppla om nätet, kör normalt trådlöst men smackar väl i en kabel för att testa.

    -------------

    Jag skrev så här långt innan jag kom på att jag hade mekat med cache-inställningarna i XBMC. Med defaultade inställningar så fungerar det. Att man ska vara så klåfingrig. Postar ändå meddelandet, ifall någon annan skulle ha samma problem i framtiden...så kanske man har tur med sökfunktionen.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    Naa.. låter väldigt skumt att någon hårdvara skulle ha kukat ur, iaf om allting annat fungerar. Men om du nu har flyttat runt på boxen mellan lite olika ställen, du har inte ändrat nätverksinställningarna?

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    326
    Respekt
    20
    Som jag skrev mot slutet:

    ag skrev så här långt innan jag kom på att jag hade mekat med cache-inställningarna i XBMC. Med defaultade inställningar så fungerar det. Att man ska vara så klåfingrig. Postar ändå meddelandet, ifall någon annan skulle ha samma problem i framtiden...så kanske man har tur med sökfunktionen.

    Tack i alla fall.

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Inlägg
    470
    Respekt
    21
    =) Jag såg inte ens vad som stod under strecket, min hjärna filtrerar automagiskt bort sånt. Trodde det var nån sorts signatur.. Jaja tur att du kom på det iaf

Liknande diskussioner

  1. Problem med PS2(Two) DMS4Pro installerat!
    By amlin in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2005-01-13, 17:51
  2. Problem med G:
    By EGo- in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 14:26
  3. Tips om du har problem med Samba i XBMC
    By ulven in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 08:46
  4. Problem med med ms-dashboard
    By samplehead in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-06-08, 23:41
  5. Problem med neo 2.2
    By Ronnotter in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-01-29, 06:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •