Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Datel Region X

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Angry Datel Region X

    Min Datel Region X har nån sjuka! Jag bootar, väljer region, släden hoppar ut, jag sätter i min DVD-skiva sen hänger sig allt, reagerar inte på nåt. Kan det bero på Messiah chippet (första Messiah)? Eftersom man måste boota Region X skivan i PS2 läge och man normalt spelar DVD i PSX/DVD läge med dubbeltryck på powerknappen kanske det ställer till problem? Jag kan ju inte boota skivan i PSX/DVD läge. Jag har en 30004R och jag läste visserligen på er sida att den version ni säljer ska fungera även med den modellen, kan problemet vara att jag har en version som inte fungerar med 30004R?

    Min andra fråga gällande regioner avser Region 0 skivor. Dessa är ju menade att "vara utan" regionsskydd men PS2'an surar som vanligt och klagar på 'regional restrictions'.

    Jag får aldrig detta att fungera! Jag o några tjejpolare hade lånat en DVD, laddat upp för en typisk filmkväll också vägrar den såklart att spela. Region X hänger sig och allt skiter sig.

    Tips? Tack för ett bra forum iaf!

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Både region 0 skivor och dvd-region-x skall starta utan problem i "PS1/DVD" läge.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Hmm... Efter man startat PS2'an i PSX/DVD läge hörs PSX "bootljudet" (som brukar komma efter den vita Sony loggan på PSX'an) men där laddar inte Region X längre. Det är alltså meningen att den ska startas i detta läge?

    Den region 0 film jag testat klagade PS2'an på. Vet inte om det blir skillnad om jag testar nån annan film men det borde det väl egentligen inte.

    Hur vet man om Region X versionen man har är kompatibel med 30004R?

    Tack för att ni svarar så snabbt!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10

    Post

    Du måste ha dvd-region-x version 2.0 eller senare. Man kan titta runt centrumhålet, versionsnumret står där i mycket liten och svårläst text...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    18
    Respekt
    0

    Post

    Ok. Tack =) Jag spanar...

Liknande diskussioner

  1. Region X problem (hansi)
    By jakethemuss in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-08-03, 14:49
  2. Pioneer 525 - region 1 problem
    By Mats N in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-27, 07:34
  3. DVD Region X
    By Miraedon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-01-13, 11:12
  4. DVD Region X
    By wmadoss in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2001-09-14, 10:21
  5. Region 2 (japan vs sverige)
    By dialogue in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2000-12-29, 09:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •