Är det någon som vet om man kan konverta en Psx/Ps2 dosa till usb så dom funkar i Pc:n utan att behöva köpa något så man typ skarva ihop en usb sladd med dosan?
Är det någon som vet om man kan konverta en Psx/Ps2 dosa till usb så dom funkar i Pc:n utan att behöva köpa något så man typ skarva ihop en usb sladd med dosan?
Svårt att tro.... Du behöver nog nån form av hårdvaru emulering....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
ok för har sett att man kan göra det till xbox kontrollerna så blev lite sugen men har ju inget xbox=(
xbox använder USB gränssnitt för kontrollerna.... Det är alltså usb kontakter på xbox kontroller'sarna bara det att dom är formad annorlunda. Därför förstår datorn kontrollerns gränssnitt, bara man har en drivrutin. Tyvär använder inte ps2/ps1 usb gränssnitt till kontrollarna
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Bookmarks