Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: råka få 6v cabeln i klämm med qoob

  1. #1
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    råka få 6v cabeln i klämm med qoob

    hej jag köpte ett qoob pro och öpnnade gamecubet lödde ihop det stängde det.

    när jag skulle testa starta det så lyste inte gamecubet men fläkten och game cubet lät men skivspelarn snurra inte och den röda lampan lyste inte!
    så jag testa att koppla lös chipet och testa. inget funkade fortfarande!
    så jag plockade isär gamecubet igen och märkte att 6v kabeln hadde gått i klämm så jag tog hand om den och tejpa den och lödde lite och så och sen koppla ihop gamecuben igen och när allt var ihopkollat igen så lös chipet grönt " vilket det inte gjort förut" och gamecubens lampa lös rött "vilket det inte gjort förut" men skivspelarn snurrar fortfarande inte och den funkar inte heller om jag kopplar ut fläkten.
    tvn visar inte nån form av kontakt med gamecuben förutom ett ljudläte om jag kopplar in den till tvn när gamecuben är på.

    vad kan felet vara?

    finns det kanske säkringar?

    har jag lött fel och isåfall hur kan det påverka så inte skivspelargrejen snurrar!



    tacksam för alla svar och ni får ursäkta om jag är otydlig jag är bara så jävla dålig på att skriva

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    Gå igenom allt!

    KOlla så att allt verkligen är rätt gjort! Kolla alla lödningar så inget är fellött eller har dålig kontakt. kolla så att lid switch kabeln sitter, både den från chippet och den från cuben(http://www.qoob*********/images/diagr.../_gcdis_11.jpg) Kolla så kontakten som ska in i chippet verkligen sitter, den ska inte sitta löst. Hade själv problem med den när jag lödde min cube. Måste vinkla kontakten lite för att få in den hela vägen!

    Till sist, är du säker på att det är ett bios på chippet? Mitt kom utan bios och jag var tvungen att själv flasha det. Är det inget bios på så får du bara svart bild och inget funkar!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    88
    Respekt
    20

    tillägg

    Du skriver 6v kabeln i kläm. Det är en 5v punkt som du ska löda fast kablen vid! Här är en bild på en alternativ 5v punkt som är mycket bättre att löda på en den som de anvisar till i installationsanvisningarna http://www.tehskeen.com/forums/attac...tachmentid=244

Liknande diskussioner

  1. Ingen som haft detta problem med qoob chippat gc?
    By errran in forum Gamecube Hårdvara / Multi-X chip
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-20, 00:58
  2. launchELF med nätverksstöd!
    By TPsys master in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-08-04, 22:45
  3. Problem med ExecFTP (hur göra backup på sparade spel?)
    By Bornhall in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-04-20, 16:03
  4. Dvd med inspelning / MAKROVISION
    By spel in forum Fritt Forum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 20:27
  5. Aktivera RGB för bästa bild med DVD-spelare samt ställ in ljudet rätt
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-05-10, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •