Hej!
lyckades att sabba lödpunkt A på mitt dms4 pro kort, tänkte kolla om någon kunde vara snäll och kola vart jag alternativt kan löda fast kabeln istället?
Mvh
Anders Nilsson
Hej!
lyckades att sabba lödpunkt A på mitt dms4 pro kort, tänkte kolla om någon kunde vara snäll och kola vart jag alternativt kan löda fast kabeln istället?
Mvh
Anders Nilsson
sabba? Om Du har sabbar spåret, så att det inte leder vidare, så måste du reparera det..... Följ nåt av spåren som går ifrån A tills du kommer till en lödpunkt, alternativt kanske du måste löda direkt på spåret. Och om det är som beskrivit ovan, så måste du bygla över avbrottet....
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
har testat att få fram någon bra punkt, har inte så mycket att gå på dock... pga av att hela lödpunkten plus en del runt försvann. det var därför jag la in ett inlägg så multimetern är ingen ide att testa med.
Om någon skulle kunna kolla på ett helt skulle jag bli JÄTTE glad!
Funderar på om motståndet som är närmst är en lämplig punkt?
Om motståndet originalt var direkt länkat till punkten, så är det nog en bra punkt. Varför kollar du inte bara på inst-anvisningarna du går efter?
"pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!
Därför att han har pajjat chippet, inte moderkortet...
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
Så går det när man inte läser posterna riktigt... Dom där koffein-tabletterna skulle verkligen behövas nu...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
Precis!
modchippets A punkt är det jag har sabbat, har inte mycket att gå på men om någon kunde kolla om den bortre av dom 11 rektangulära lödpunterna som ligger brevid A går direkt ihop med den?
Jag skall kolla in i det....
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
sjysst, vore riktigt najz!
Jag lyckas inte hitta några tillräckligt högupplösta bilder på nåt dms4 pro chip.... Då är det inte så lätt att se hur banorna är dragna...
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
ok, hittade du någon punkt?
Alltså kunde jag inte se någon punkt.Original inlägg av Blixten100
Maxtor D-Max 200gig
v. 1.6 crystal
ahaa ok, trodde du skulle kola med multimeter.
tack ändå
Du kan använda den stora runda kopparpunkten precis snett ovanför A punkten
Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...
aaahhh gött!
Tackar så mycket!
Bookmarks